Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 2

Replied by Chrisvikström on topic Allmänna diskussioner

Om spelaren ska närvara så är det ju inte simon då han fortfarande är utomlands va?
Följande användare sa tack: sisu
13 maj 2019 13:14 #41682

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 13

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Tisdagen den 14 maj kl 11.00 bjuder Edsbyns IF Bandy in till presskonferens för att presentera en ny spelare till A-laget inför säsongen 2019/20.

Plats: Presskonferensen hålls i Kafé Kuben i Svenska Fönster Arena med start kl 11.00.
Närvarar gör: Lars Lindh (Tf ordflörande), Stefan Karlsson (sportchef), Thomas Mårtens (marknadschef), Magnus Olsson (huvudtränare) samt spela
13 maj 2019 13:09 #41681

• Tack mottaget: 21

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Nä, ingen vanlig tisdag imorgon.
13 maj 2019 12:54 #41680

• Tack mottaget: 12

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Idag är det måndag och imorron tisdag...en helt vanlig tisdag?
13 maj 2019 12:41 #41679

Byn vill väl ha en junior på bänken och den platsen tar nog Granqvist.
12 maj 2019 10:16 #41678

• Tack mottaget: 5

Replied by sisu on topic Allmänna diskussioner

Hur är det med Granqvist , har han kontrakt.
Han skulle behöva spela i allsvenskan ett tag och utvecklas mer och bygga lite mer muskler. Han är inte riktigt redo för elitserien än. Hedell kommer att utvecklas ännu mer i år. Är riktigt imponerad av han!
12 maj 2019 07:59 #41677

• Tack mottaget: 1

Replied by Bosse on topic Allmänna diskussioner

När det gäller Joel W har han samma väg att gå som
Mattias L. och Marcus P. Ett eller flera N-år. Nu vandrar J. Söder samma väg. Gäller också William L. Agnar skall skiljas från vetet heter det Möjligen kan Nöjd, Sigfridsson också komma. Man måste kämpa. Man måste vilja. Det finns inga genvägar ens för en stor talang som Joel W.
10 maj 2019 21:11 #41676

• Tack mottaget: 4

Replied by los on topic Allmänna diskussioner

Joel W. Lägg på ett kol och bevisa att BYN har fel. Det är flera bandystjärnor som har blivit utdömda i ungdomen men sedan blivit bra
Så jobba på. Håller tummarna.
10 maj 2019 09:35 #41675

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

ERF159> Han är för dålig. Sen finns det ingen plats heller.
09 maj 2019 19:02 #41674

• Tack mottaget: 11

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Joel Wilhelmsson lämnar LBK, blir det byn igen?
09 maj 2019 16:19 #41673

• Tack mottaget: 0

Replied by Tarzan on topic Allmänna diskussioner

Avdelning rykten från källa i Västerås, så ta det för vad det är.
Jesper Jonsson var i princip klar för Vetlanda. Sen kom Edsbyn och snodde Simon från VSK. Varpå VSK istället nöp Jesper framför näsan på Vetlanda.
Kan det verkligen vara sant?
08 maj 2019 17:00 #41671

• Tack mottaget: 3

Replied by Mörtnasaren on topic Allmänna diskussioner

Kittlande det här med Simon. Sitter här och nyper mig i låret. Är det verkligen sant eller så nära? Skulle vi få hit Simon, så är det ju det bästa som har hänt, sen Määtä bröderna kom hit. I min värld så är Simon nr 1 bland önskevärvningar.
Sen det här med mjölkning. Skulle den här värvningen gå i lås, så har vi ju nästa jätteangelägna uppgift och det är att förlänga med finnarna efter nästa säsong. Så det är klart att vi ska pytsa in det vi kan! Vi har ju en allderles unik sammanhållning här i bygden. Det är många som är avundsjuka på den.
Har man varit med och bidraget på nåt vis (alla bidrag räknas), så blir tillfredsställelsen desto större, sen när och om framgångarna kommer. Man känner sig mer delaktig på det viset helt enkelt. Alla runt omkring laget, farmare och andra eif- are, poängterar ju jämt och ständigt, att det är vi tillsammans som fixar framgångarna för laget. DET ÄR VI TILLSAMMANS!!!!
Och så är det!
HEJA BYN
Följande användare sa tack: Petra, ÖNNN
06 maj 2019 17:17 #41669

• Tack mottaget: 7

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Det skulle vara en skoter då istället.
Följande användare sa tack: ÖNNN
06 maj 2019 17:15 #41668

Men Jansson är utomlands nu i två veckor, tror knappast han kommer hem till festen och vänder.
Hade det varit Bollnäs så hade dom hyrt in en helikopter men det tror jag knappast byn gör ;-)
06 maj 2019 16:14 #41667

OKLARAFARAN här nere kanske har en poäng där på slutet om Farmersfesten och hemlig gäst...
Last edit: 06 maj 2019 15:35 by oj oj.
06 maj 2019 15:34 #41665

Bandyfeber har pratat med Simon Jansson. Ett urklipp:

Mycket talar för att det blir en återkomst i Edsbyn där Köpingssonen har ett förflutet.
— Jag har en dialog med dem. Inget klart. Men jag vill ha det helt klart själv inom några dagar.

Läs hela artikeln här:
www.bandyfeber.com/2019/05/05/efter-bryt...snallare-motivering/
06 maj 2019 15:02 #41664

Replied by oklarafaran on topic Allmänna diskussioner

Känner mig lite skyldig som kanske var först ut här på forumet att insinunera att Karlsson mjölkar Miljonklubben. Det är ju som sagt bara spekulation - och oavsett ser jag det inte som något negativt. Vi vet ju alla att det är exakt sånt här som är tanken med Miljonklubben, att förstärka elitsatsningen - så det är ju bara smart att göra det så tydligt för oss vad vi kan få för pengarna!

Vad tror ni, hemlig gäst på Farmersfesten?
06 maj 2019 08:36 #41663

Dubbelpost
Last edit: 05 maj 2019 19:11 by bynsupp. Orsak: Dubbelpost
05 maj 2019 16:51 #41661

Om jag får spekulera tror jag ungefär så här;
-av familjeskäl vill Simon återvända till Byn
-Karlsson och även vi ser Simon som den ultimata värvningen därför att när han väl kommit hit lär han bli kvar hos oss ett bra tag
-VSK vill "bli av med Simon", han är inte tillräckligt solidarisk med klubben, ungefär så uttrycker sig väl Super-ted
-Vsk försöker naturligtvis att få en slant för Simon. Har dom rätt till det? Vad händer om Byn vägrar betala? Det är väl här som frågetecknen hopar sig.

Inte lätt att förstå sig på det spel som pågår, Bandypuls påstår en massa saker, bl a om övergångssumma och kontraktstid. Är dom trovärdiga? Dom påstår sig ha trovärdiga källor. Vad betyder det?

Jag hoppas att Simon spelar i Byn kommande säsong, och dj.....r, som många sagt, vilket mittfält vi får i så fall.
Håll i hatten Villa m fl.

Liksom andra här inne lättar jag på plånboken och skickar in lite mer till Miljonklubben.
05 maj 2019 16:51 #41660

• Tack mottaget: 16

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Hoppas du har rätt Spajk. Har i alla fall swishat och bidragit på mitt lilla vis nu. Att få se Popa, Toumas, Simon, Frid och Hasse storma fram på mitten kan vara värt en slant.
05 maj 2019 15:44 #41659

Jag tror alla krånglar till det i onödan. Antagligen är alla parter muntligt överens, men inga papper har skrivits på ännu, utan det görs säkert efter att Simon är tillbaka från semestern. Innan papprena är påskrivna så kan ingen uttala sig om att allt är klart. Det krävs två för att skriva på. Ja, kanske t.o.m. tre i detta fall, då VSK säkert behöver sätta nån kråka med.

Så, jag tror knappast att det handlar om att mjölka Miljonklubben, Det var bara en spontan tanke från Million (passande namn nu f.ö.) och han säger ju själv att han bara spekulerar.

Om inte annat så får Miljonklubben mjölkas hur mycket den vill för min del. Pengarna behövs för att bygga ett så bra lag som möjligt. Har själv precis satt in en slant, så gör det du också!

Määttä & Jansson har jag drömt om i ett par år nu. Om detta nu blir verklighet så får vi en rolig vinter!
05 maj 2019 12:15 #41658

• Tack mottaget: 16

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Håller med nedanstående, om ena parten inte lever upp till ett avtal så bords det vara brutet.

Simon vore ju en drömvärvning, OM det nu blir så. Känns som den pusselbit som skulle kunna ge laget det där extra lyftet. ((Jösses vad det skulle gå undan på mitten). Min vana trogen utgår jag dock från att allt går åt skogen så slipper man bli besviken.
Last edit: 05 maj 2019 07:14 by JW.
04 maj 2019 22:05 #41656

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Känner som Mange. Varför ska det alls betalas en övergångssumma om VSK inte uppfyller kontraktet med SJ (ej vill betala avtalad lön)? Förvirrande historia. Men fantastiskt om Simon faktiskt blir rödblå igen i slutändan!

Och alltid lite kul när Super-Ted blir sådär super-sur som nästan bara Super-Ted kan bli.
Följande användare sa tack: Akrogaz
04 maj 2019 17:10 #41655

Replied by CGÖ86 on topic Allmänna diskussioner

Avtalet mellan Edsbyn och Simon är nog klart, MEN inte klart mellan Vsk och byn.
Därför vill nog byn ha ekonomiska "muskler" att lösa det. Och visst är det ganska läckert att vara med och stödja en värvning av Simon?
HEJA BYN!
04 maj 2019 10:26 #41654

Replied by sisu on topic Allmänna diskussioner

Håller nog med Million lite i det där med att låta insamlingarna rulla på :)
Med all rätt, vi ska väl behålla några nyckelspelare nästa silly ?
Det är så häftigt att se lilla byn samla 100 k på några dagar om de behövs.

Har precis swishat in några hundra till bandypengen idag.

Simon röd å blå!!
Följande användare sa tack: Akrogaz
04 maj 2019 10:09 #41653

• Tack mottaget: 10

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

BYN> En sista kommentar bara.

Man SÄGER från VSKs sida att han är såld men Simon säger ju att det INTE är klart och att han förhandlar med några klubbar, bl.a Edsbyn.

Hur som helst så behövs både Bandypengen och Miljonklubben nu. OM det nu är klart så är det ju skithäftigt men då skall man ju ha råd med en övergångssumma (?) och sen lön i 2-3 år eller mer. Till skillnad från en del andra klubbar så finns det ju ingen ”storsponsor” bakom som kan skjuta in pengar när det behövs. Istället är det väl Miljonklubben och Bandypengen som är den ”storsponsorn” i Edsbyn.
Följande användare sa tack: sisu
04 maj 2019 10:09 #41652

• Tack mottaget: 23

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Han (million) säger ju att han spekulerar, både angående Miljonklubben och övergångssumma. Minns inte hur ordagrant han sa, men jag tolkade det som just spekulationer.
Och han säger bara saker som till exempel sägs här, en del tycker EIF mjölkar medans andra menar att det värt att bidra med det man kan.
Till syvende och sist så är det ändå upp till var och en att bestämma sig om det är värt att pytsa in pengar eller ej, det är inget tvång. Men att Bandypuls skulle göra fel i att skriva om rykten (i alla fall när de inte påstår annat heller) och annat som intresserar bandyfolket så vore det nästan dåligt av dem om de inte gjorde det. Det är liksom deras jobb.
Följande användare sa tack: Olas kusin, ÖNNN
04 maj 2019 08:54 #41651

Replied by Mange on topic Allmänna diskussioner

Mitt enda huvudbry och förvåning kring detta är om man faktiskt redan har eller är beredda att betala övergångssumma.. Där är jag förvånad (isåfall).
När detta är klart klart kommer jublet. Lovar :-)
04 maj 2019 08:49 #41650

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

Alston> En klubb har ju redan köpt Jansson. Skulle vi köpt han då och sen inte riktigt har råd med lönen. Och måste invänta miljonklubben och se det. Om vi inte skulle ha råd då, måste vi sälja han då? Tror du det går till så? Det hade varit komedi på hög nivå det!
04 maj 2019 08:48 #41649

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

ÖNNN>
Jo publicitet är bra men när man står och säger att det är klart men att Byn inte erkänner nått för att att man skall få in mer till Miljonklubben, då tycker jag att man går för långt och att det kan göra att folk blir sura istället.
04 maj 2019 08:17 #41648

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Absolut ÖNNNN

Vi behöver all publicitet och intresse.
Hur vore det utan denna bevakning. Tycker de ger en bra service till denna lilla sport.
Följande användare sa tack: Olas kusin, ÖNNN
04 maj 2019 08:13 #41647

Replied by ÖNNN on topic Allmänna diskussioner

Alston> Exakt vilken ”skada” har Bandypuls gjort? Och vadå ”allt ljus på sig”?

Dom är journalister, dom gör sitt jobb och dom gör det bra. Om man bryr sig om en liten sport som bandy får man vara glad att nån skriver om sporten- dvs BP.
Det heter ju SILLY-chat och SILLY-tv. De spekulerar, det är med glimten i ögat och de flesta supportrar gillar det.

I vilket fall, det ser ju väldigt lovande ut med SJ och det är fantastiskt! Nu utmanar vi på allvar!
Följande användare sa tack: 1974
04 maj 2019 08:07 #41646

Replied by Alston on topic Millions gissningar

Det är väldigt vad dom ”vet” mycket på Bandypuls. Intressant att dom vet övergångssummor och längden på kontrakt när det förmodligen inte alls är klart.

Min åsikt är att OM det vore klart så skulle man gå ut med det för att döda alla gissningar. Som det är nu så skadar Bandypuls mycket tror jag. Allt för att få allt ljus på sig. Jakten på antal klick och visningar är viktigt i dagens IT-samhälle. Tror vi kan vara rätt säkra på att Simon vill hit men att pengarna kanske inte finns än.

Nä nu kör vi på och fyller Miljonklubben och Farmers insamling så finns det nog goda chanser ATT det blir klart inom snar framtid. Själv fyller jag på med det jag kan.

Kärlek, Stolthet, Tradition!!!
04 maj 2019 07:37 #41645

Replied by CGÖ86 on topic Allmänna diskussioner

Jag tror också allt är klart, men absolut så är miljon klubben grymt viktig nu.
Sen är väl kanske Simon bortrest (semester tror jag och inte Ryssland) så byn var nog inte så angelägen att släppa "bomben" redan nu.
03 maj 2019 13:26 #41643

Replied by oklarafaran on topic Allmänna diskussioner

I Bandypuls Silly-chat är ju Million fullkomligt övertygad om att allt är klart, att SJ har ritat på för byn. Det tror jag ändå på - han känns som att han har sina källor.

Vidare, så tänker jag att Karlssons i sitt uttalande i Bandypuls nedan är onödigt kryptisk för att försöka spela in ännu mer pengar till Miljonklubben. De håller lite på offentligörandet, samtidigt som de hintar om Miljonklubbens betydelse.

"Stefan Karlsson, sportchef i Edsbyn säger så här om uppgifterna:

– Bara tanken att han är fri kittlar ju såklart. Vi får se. Nu kommer ju Miljonklubben spela en större roll än vanligt, Simon ska ju ut och resa och det kan ju vara till Ryssland han ska."

Jag köper iaf betet, och tjoffar in en extra inbetalning till Miljonklubben idag! Nu kör vi, Sveriges fartigaste mittfält 2019/2020!!
03 maj 2019 11:46 #41642

Jag tror som dig MANGE,
03 maj 2019 10:23 #41641

Replied by on topic Allmänna diskussioner

Uttalandena från VSK får man ta med en nypa salt - det är ju Ted Andersson som yttrar sig. Samme man som när VSK blivit utslagna i slutspelet (2003 eller 2004) tyckte det var förargligt att bli utslagna av Edsbyn "som inte har en enda spelare som platsar i VSK". Som vi vet tog därefter detta Edsbyn fem raka SM-guld...
03 maj 2019 09:40 #41640

Replied by Mange on topic Allmänna diskussioner

Läckte i lite känsligt läge antar jag.. Simon kommer hävda kontraktsbrott och Vsk kommer vilja ha betalt. Skiljenämnd?
03 maj 2019 08:50 #41639

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Vad händer ??????
Denna väntan....,..
03 maj 2019 08:04 #41638

• Tack mottaget: 9

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

@Nyåkers
Bra skrivet! Jag reagerade lika som dig. Skaplig avtackning för någon som varit en framstående spelare för dem under 4 års tid.
Följande användare sa tack: Petra, Nyåkers
02 maj 2019 18:52 #41637

Replied by Nyåkers on topic Allmänna diskussioner

Tycker Ted Andersson kunde sköta det här bra mycket snyggare gentemot Simon. Hans kommentarer i Bandypuls av typen "alla andra spelare var beredda att hjälpa oss i situationen, det var inte Simon" och "Det blir ohållbart utifrån vad föreningen står för. Vi kan aldrig kompromissa med föreningen om vad vi står för. Ingen spelare är större än föreningen och vi skyddar den och våra värderingar in i det sista." Man skulle ju önska att någon i hans närhet kunde påminna Ted om att det faktiskt är föreningen VSK som inte klarar av att leva upp till ingångna kontrakt!! Att dom har levt över sina tillgångar och precis som Bajen och SAIK bara får acceptera att spelarna då självfallet är fria att gå. Vad säger VSK´s värderingar om den typen av "tacktal" till en spelare som gjort sitt yttersta för VSK under flera år och dessutom är tydlig med att familjesituationen är en starkt bidragande orsak till uppbrottet?? Om den typen av avtackning är förenlig med VSK´s värderingar borde nog flertalet spelare i elitserien stryka VSK från listan av klubbar att spela för....
Följande användare sa tack: PeO, Spajk, Akrogaz, Alston, Petra, oj oj
Last edit: 02 maj 2019 18:12 by Nyåkers.
02 maj 2019 18:11 #41636

• Tack mottaget: 20

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

VSK har sannolikt under en lägre tid visst om att man ska tappa Simon. Annars hade väl inte denna konkursmässiga klubb värvat Daniel Johansson från VBK?
02 maj 2019 12:48 #41635

Det där Ted Andersson säger om en Ansenlig summa är bullshit.
Lika mycket bullshit som när Simon i en tidigare intervju sa att Edsbyn inte pratat med han.

Nu går vi för Miljonen!!!
02 maj 2019 12:43 #41634

Jag kill gissar att Ted i Vsk kör en liten fuling för att i sin besvikelse sätta byn i dålig dager genom att påstå att byn (eller annan klubb?) skulle ha "köpt" loss Simon. När Simon egentligen är fri att gå pga. kontraktsbrott.
Hua, spännande!
02 maj 2019 12:33 #41633

Replied by Pelle on topic Silly Season

Stefan gör det bra
02 maj 2019 12:17 #41632

Replied by Alston on topic Silly Season

Äntligen börjar det hetta till lite i Byns Silly Season. Två sportchefer som mörkar (??) och lägger ut dimridåer åt flera håll och Bandypuls som eldar på

Är det bara jag som tycker om att Edsbyn håller en låg profil när det gäller att uttala sig? Ingenting är klart innan det är klart och DÅ meddelar man vad dom gäller.

Nu löser vi Miljonen så löser nog sig resten eller vad tror ni?

Kärlek, Stolthet, Tradition.
02 maj 2019 11:59 #41631

Replied by ÖNNN on topic Allmänna diskussioner

OM nu Simon kommer blir det ett mittfält att gråta lyckotårar över... Två av elitseriens tre bästa (lite beroende på dagsform) på positionen i Byn!
02 maj 2019 11:47 #41630

• Tack mottaget: 20

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Och för den som inte redan satt in pengar till Miljonklubben vet vad som omedelbart måste göras.
Följande användare sa tack: oj oj
02 maj 2019 11:24 #41629

• Tack mottaget: 2

Replied by Skitibonde on topic Allmänna diskussioner

Tror Simon hellre lägger skridskorna på hyllan än att spela med Bollnäs ;)
Last edit: 02 maj 2019 11:17 by Skitibonde.
02 maj 2019 11:16 #41628

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Om det blir en tillbakagång för Simon så är det bara att lyfta på hatten för allt arbete som ligger bakom, vilken bomb i bandysverige.
Om det nu skulle bli så kommer miljonpengen att ticka på mycket snabbt med en sådan värvning.
02 maj 2019 10:58 #41627