Allmänna diskussioner

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

06 sep 2016 17:42 #37877

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Berra
  • Berra Profilbild

Replied by Berra on topic Allmänna diskussioner

Hur går det i matchen?
06 sep 2016 17:40 #37876

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Bandypengen - Supportrarnas Konto
  • Bandypengen - Supportrarnas Konto Profilbild
  • Offline
  • Inlägg: 17
  • Tack mottaget: 0

Replied by Bandypengen - Supportrarnas Konto on topic Allmänna diskussioner

Hej alla,

Bandysäsongen är här och serien närmar sig.
Vi i Bandypengengruppen vill ha tips av er vad för utmaning vi ska köra i vinter.
Hörnpengen,Målpengen och Poängpengen har vi ju kört med gott resultat med över 160.000kr in till Bandypengen på 3 säsonger.
Vad kan ni tänka er vara med på? Målpengen återigen med 2kr/mål eller nått nytt?
Skriv här eller maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Bandypengen - supportrarnas konto har sedan starten säsongen 95/96 bidragit med snart 3 miljoner till att "bevara och/eller förstärka Edsbybandyn"
Tillsammans och varje krona räknas är våra ledord.

Hälsningar Bandypengengruppen (Clas Blom, Magnus Ståhl & David Elofsson)
06 sep 2016 15:59 #37875

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Ett mycket bra initiativ av staylive som sänder matchen ikväll, spännande att se nyförvärven :)
04 sep 2016 15:56 #37874

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 43
  • Tack mottaget: 6

Replied by Superbybo on topic Allmänna diskussioner

Känns lite konstigt att alla tror att en större plånbok gör att de går bättre på plan.
Jag förstår att pengar behövs men den största förändringen som behövs är spelare som tror på de dom gör och inte deppar ihop vid motgång.
Jag tycker spelidén måste förändras så de blir kul att både spela och titta på bandy.
Ifjol var ett rejält steg bakåt på flera spelare , såg nästan ut som man tappat gnistan och finns inte den så hjälper inga pengar i världen.
Tycker vi ska börja prata bandy här igen och göra lite analyser och försöka få igång ett intresse igen.
Förr var de mycket tankar och idéer här , de var riktigt kul att gå in här och kolla men nu verkar alla tro att får vi bara pengar så löser det allt.
Tack för ordet
Stefan J
31 aug 2016 16:33 #37873

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Det kommer att behövas och det är så mycket enklare att vara med nu när det finns ett tydligare mål.
23 aug 2016 20:18 #37872

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 13

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Vill vi uppleva detta igen? Då tror jag att (Två-)miljonklubben är en viktig del.

Kom igen nu och bidra allihopa så kan vi nå dit igen.


19 aug 2016 07:12 #37871
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 13

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

VIKTIGT.

KOM IGEN NU OCH DELA DETTA.

Då var det snart dax för augusti-löningen och de flesta kan "återhämta" sig efter semestern. Kanske kan passa att man stoppar in lite i till miljon-klubbens konto då.

Vi får inte slå oss till ro med detta och tro att bara för att första miljonen är klar så klarar sig klubben för resten av säsongen. Klubben jobbar hela tiden stenhårt för att dra pengar och VARJE bidrag är viktigt. Nu kör vi igång och så gör vi detta till TVÅ-miljonersklubben.

www.bandybyn.se/Miljonklubben/Miljonklubbendelbetalning/
18 aug 2016 17:34 #37795

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 37
  • Tack mottaget: 15

Replied by Nyåkers on topic Allmänna diskussioner

Välkommen hem Sverre!! Kanon med tre bra målvakter. Kan bli värdefullt för att överkomma skador och formsvackor under en säsong som ska räcka ända in i mitten av mars. Konkurrens är en motivationsfaktor och en del av elitidrott. Må bäste man stå!
28 jul 2016 19:00 #37148

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 77
  • Tack mottaget: 30

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Inte ett dugg delade känslor. En av världens bästa målvakter. Det är elitidrott! Se bara på Bergwalls betydelse för VSK.
28 jul 2016 18:43 #37147

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 26
  • Tack mottaget: 2

Replied by Chrisvikström on topic Allmänna diskussioner

Anders Svensson tillbaka, är jag den enda som känner sig delad i detta? Oerhört kul att få hem denna legend och hjälte som dessutom ännu får ses som en världsmålvakt. Men samtidigt oerhört tråkigt att Erik och Henke får färre matcher. Med 3 såhär pass bra målvakter speciellt Anders och Erik så lär det väl ändå bli en rotation på något vis eller vad tror ni? ☺
28 jul 2016 18:17 #37146

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Välkommen hem Sverre!
28 jul 2016 16:50 #37145

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 79
  • Tack mottaget: 9

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Finns det ingen isländsk bandyspelare att värva? Gamla Bollnäsbon Lagerbäck kanske har spridit lite intresse på ön.
27 jun 2016 21:43 #37080

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Publiken måste köra vulkanen nästa år, vilket härligt tryck på Islands klack idag.
27 jun 2016 21:06 #37079

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Då var miljonen nådd! Trevligt!
09 jun 2016 15:06 #37060

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 75
  • Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

www.bandypuls.se/bandy/elitserien/bollna...ra-efter-langa-resor

Riktigt tråkigt att höra om Champions Cup. Blir cupen öht av?
07 jun 2016 13:56 #37049

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 168
  • Tack mottaget: 38

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

Måste bara posta denna artikel av Herman Dill på Sportbladet efter finalen 2008.

04 jun 2016 14:52 #37048
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Jag kanske inte skulle använda de ordalagen, men nog önskar jag något nytt på den fronten också. Och truppen känns inte färdig.
28 maj 2016 18:23 #37045

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 18
  • Tack mottaget: 0

Replied by larsfriberg on topic Allmänna diskussioner

Jag tycker inte om stefan karlsson eifs sportchef snack på att truppen nu är spikad så har han inge vett i skallen. Om det kommer att bli så här igen som i fjol att det blir en tunn bandy trupp så kan vi ju glömma slutspel. Visst har byn fått två finska spelare men jag skulle vilja se en spelare till särskilt på topp tillsammans med tisen Edling och Wikblad.Ttänk om tisen J. Edling eller Wikblad blir sjuk eller skadad vad skall ni då göra antigen en finne till eller en ryss ni är ju uppe i snart en miljon. Försök att få en spelare utifrån det vore ju toppen för byn om dom vill tänka sig att vara med dom bästa i toppen även i år. Kom igen nu byn och visa intresse för vad ni tycker om den här.
Mvh Lars Friberg.
27 maj 2016 23:33 #37044

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 32
  • Tack mottaget: 2

Replied by hejabyn on topic Allmänna diskussioner

Jag håller med JW bra skrivit ha en bra sommar
26 maj 2016 18:36 #37043

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 60
  • Tack mottaget: 15

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Det där var en väldigt träffsäker analys av JW, håller helt med.
25 maj 2016 17:21 #37042

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 92
  • Tack mottaget: 17

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Truppen i princip klar enligt Karlsson - ja det låter väl rimligt. Vi borde ge lite utrymme till några från P20 också, så då finns det inte plats för så mycket mer utifrån.

Om man så här tidigt på året får utvärdera så tycker jag att truppen i teorin känns starkare än förra året. Det känns också lite tryggare i att gå in i en ny säsong utan att ha tappat någon direkt bärande spelare. Borde gå fortare att forma lag och spelsätt till hösten. Det finns dock några frågetecken (som jag hoppas blir utropstecken till hösten). Min bedömning av en starkare trupp är delvis beroende på om satsningen håller för Tårtan och Joel. Om bägge dessa är tillbaka och är i närheten av vad de presterade innan skador/sjukdomar - då är vi definitivt ett vassare lag. Om satsningen inte håller för någon av dem - då är vi fortfarande bra men får en väldigt tunn trupp. Jag tycker framför allt att vi ser lite ihåliga ut defensivt. Svensk bara MÅSTE hålla sig hel och frisk i vinter. I övrigt har vi Väli som är mycket bra men som hade skadebekymmer i vintras, vi har en chansning i Tårtan och en lovande men rätt oprövad i den ene brodern Määtää. Samtidigt har vi gjort oss av med Mattias A och liberon i P20 så vi har inte så mycket back-up. Låter lite som man tänker spela med två backar i vinter igen.

Sammantaget skulle jag, trots en bra silly från oss, inte vilja ranka oss högre än max plats 6. Lite bättre än ifjol alltså då vi väl var lag 7-8 i slagstyrka. Förra säsongen var vi en bra bit efter VSK och Villa. Trots att vi har förstärkt så ser jag inte att vi är i kapp dessa lag. SAIK var vi också efter och de ser med sin ryssvärvning ut att behålla försprånget intakt. Vi var nära Giffarna och VBG i fjol men de har ju också förstärkt, i ett fall rejält dessutom. Sedan kommer nog vi, tätt följda av Bajen och VBK. Så i teorin åker vi i kvarten även i år. MEN - teori och praktik är olika saker. Det beror ju på hur man får till det på planen också. Ifjol tyckte jag att Byn som lag ofta inte fick ut allt kunnande som ändå fanns i truppen. Tror inte vi var uppe i mer än typ 80 % av kapaciteten någon gång egentligen. Om vi till vintern får till ett mer effektivt och vägvinnande spel så kan vi mycket väl höja oss betydligt mer än vad värvningar och trupp egentligen motiverar. På samma sätt som det inte alls är säkert att lag som tokvärvar lyfter lika mycket som värvningarna lovar. Så för Byns del tror jag att det viktigaste för succe i vinter är att tidigt få till ett mer vägvinnande grundspel än vi hade förra säsongen, det tror jag ger betydligt mer extrapoäng än att håva in ytterligare än värvning till truppen.

Men nu - sommaruppehåll. Vi hörs när försäsongen drar igång.
Last edit: 24 maj 2016 18:27 by JW.
24 maj 2016 18:15 #37041

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 0

Replied by Knöahian on topic Allmänna diskussioner

Tänk om vi kunde nå miljonen innan festen
www.bandybyn.se/Nyheter/Senastenytt/Milj...harpasserat900000kr/
22 maj 2016 07:56 #37040

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Som att köpa grönsaker?

En otroligt duktig kock har en gång sagt till mig att det spelar ingen roll hur duktig kocken än är om inte råvarorna är fräscha!
Kom att tänka på det då jag följt årets värvnings cirkus.
Bollnäs har gjort en kanonvärvning enligt många, Patrik Nilsson! En otroligt duktig spelare inget snack om saken! Frågan är bara hur mycket finns kvar då man petats från den förening men egentligen vill spela för? Med hänvisning till var PN själv sagt i intervjuer kan ingen hävda att Bollnäs är hans första val! Han är fortfarande ”bra” man har troligtvis passerat bäst före datum. Borde inte en rutinerad spelare redan under försäsongen känna att det är strul med skridskorna? En bra värvning av Bollnäs men man har nog inte värvat den gamle målfbrikanten Patrik Nilsson utan en mer medelklass spelare som kommer blomma upp i 4 matcher de två mot SAIK samt mot Vänersborg.

Ingen säger väl emot att just Vänersborg gjort årets värvningar med betoning på AR, dvs fler än en! De har inte bara lyckats fått hit 1 bra ryss utan fler och inte minst självaste Lomanov JR bandyspelarnas bandyspelare. Inom bandyn nästan större än Messi och Ronaldo för fotbollen! Snacka om värvning! Trodde först att Sandviken skulle vara det lag som gjort årets värvning med sin Ryss.. men Vänersborg tar med råge hem årets värvningscirkus!!

Edsbyn har köpt grönsaker som är färska och får mogna till sig lite. Ser man det kortsiktigt har vi inte gjort några bra värvningar men ser man det på en 3-5 års plan, vi får behålla den unga stommen och bygga vidare har vi definitivt gjort de bästa värvningarna! Egentligen skall det vara Tillberga som var nära att åka ut förra säsongen likt Leicester City FC, men året efter göra det helt osannolika vinna Guld. Kan dom så kan vi!  Det ger oss hopp! De visade att man behöver inte ha det bästa laget på papperet! Det som behövs är ett bra och starkt ledarskap. Där har jag tidigare skrivit min åsikt och den gäller fortfarande! Om Daniel Liw väljer att fortsätta och kan komma upp i standard tror jag han blir mer nyttig för oss än vad PN blir för Bollnäs. Hörde intervjun med Liw efter sista matchen mot Bollnäs att han ville lägga av enligt honom själv. Hoppas han väljer att satsa och visa att han kan och vågar! Daniel Liw i form vore nåt!

Vem vinner då SM Guld? Vänersborg, Bollnäs och SAIK ja ni har gjort de bästa värvningarna men tyvärr för er hamnar nog Guldet åter i Västerås eller för första gången i Lidköping! Trots att de inte gjort lika många värvningar finns en samspelhet, kvalité som slår de övriga inom Svensk bandy. Alla kan vinna över alla men i en semi på fem matcher kommer de gå vinnande ur striden!

Edsbyn får med sitt unga lag fokusera på att hamna på plats 6-8. Går vi inte till slutspel är det ett enormt misslyckande även om det kommer bli hårt! Går vi till slutspel och bollen studsar rätt är en semi över mina förväntningar av detta unga lag!
21 maj 2016 16:51 #37039

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Visst är det så Superbybo att man redan nu så smått börjar längta efter is. Fastän grillsäsong, bad och kanske en skön semesterresa och annat sommarkul ligger närmast till hands att se fram emot.

För oss edsbyfans stundar en mycket spännande och förmodligen oviss säsong. Vi har, kanske mot alla odds lyckats behålla fjolårets trupp och kryddat den med de finska talangerna. Dessutom hoppas vi såklart att våra "nygamla förvärv"Joel och Tårtan ska få vara friska och att deras ambition att återta sina platser som elitspelare ska slå in.

Vissa andra lag har som bekant värvat friskt. Och säkerligen väldigt dyrt. Huruvida detta beteende bär till omedelbara framgångar visar sig. Man måste spela om det som man brukar säga. Vi i Byn står på en stabil grund, vi satsar framåt med hela bygden i ryggen. När de stora framgångarna kommer är inte lätt att sia om. Jag har sagt det förut och jag säger det igen;, den som känner till Edsbyns bandyhistoria vet att framgångarna med finaler och SM-guld kommer. Med jämna mellanrum. Förr eller senare. Eller hur man väljer att se på saken. Eller hur man väljer att uttrycka sig. Och jag håller med dig Superbybo, visst är det fantastiskt att lilla Edsbyn har sin alldeles egen inomhushall. Som vi dessutom var först med. Det ska vi vara mycket glada och stolta över.

För bandysportens överlevnad tror jag att det är en förutsättning att alla föreningar med ambitionen att definieras som ett elitlag får tillgång till hall. Det vore förödande för oss bandyälskare om vi inte får uppleva hälsingederbyn i framtiden pga att vissa klubbar inte ges möjlighet att spela inomhus.Bandy är en liten aktör i den stora sportvärlden. Antalet utövande föreningar minskar. Innebandyn lockar ungdomarna och tar mer och mer över intresset för spel med klubba och boll.

Väl mött på Edsbyns Hotell 11 juni. Då ska vi jubla tillsammans med Edsbyn IF.
17 maj 2016 20:30 #37033

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 33
  • Tack mottaget: 0

Replied by Knöahian on topic Allmänna diskussioner

17 maj 2016 19:09 #37032

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 43
  • Tack mottaget: 6

Replied by Superbybo on topic Allmänna diskussioner

Gott Folk om lite drygt 2 månader börjar de bli dags för is i arenan och bandyn kör igång igen. Var in och läste på svenska fans och Bollnäs forum och där drömmer man fortfarande om hall. Är de.inte fantastiskt att lilla Edsbyn har en helt egen hall. Känns schööönt att Bläsmåla har så svårt att komma överrens. Ha de alla därute i vida världen.
17 maj 2016 07:19 #37031

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 77
  • Tack mottaget: 30

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Inga härliga rykten att delge från er som var på Farmers-festen?
16 maj 2016 14:57 #37030

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Lurken
  • Lurken Profilbild
  • Offline
  • Kärlek Stolthet Tårgas
  • Inlägg: 2
  • Tack mottaget: 0

Replied by Lurken on topic Allmänna diskussioner

Spännande att Karlsson inte har gått ut med att truppen är full, för det har han väl inte? Kan det vara något mer på ingång?
Kimmen eller Moisala är namn jag gärna skulle se i Byn, drömvärvningen är Olof Englund men han känns rotad där uppe i hembygden nu.
10 maj 2016 16:19 #37024

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Enligt vad jag har fått veta så har en enskild person lagt 11 miljoner på dessa spelare i Vänersborg.
09 maj 2016 11:16 #37003

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 135
  • Tack mottaget: 9

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

Man kan inte bara tänka i framtiden heller när de gäller spelarna. Står man och tänker framtid hela tiden så kommer de inte bli mycket framgångar, eller kanske år 2025, och hur kul skulle de vara?
Som nån skrev här nere .. Att om 3 år kanske vi får värva en ny målvakt, tycker man de är jobbigt/onödigt eller vad man ska säga, då kan man lika gärna lägga ner verksamheten.
08 maj 2016 20:51 #36990

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

JahaHärIgen skrev: I Sandviken så försvann både första och andremålvakten när Joel Othén kom tillbaka. Rädd för en liknande situation om Anders Svensson återkommer. Othén har ju kanske tio år kvar av sin karriär. Det har inte Svensson. Inget illa menat mot honom men det är sanningen med att åldras. Så då kanske Edsbyn måste hitta en ny målvakt om tre år igen.

Under dom tre åren kan Sverre ha betytt skillnaden på framgång eller inte.
Jag tror tex Erik skulle lära sig mycket av att få träna med Sverre. Och skulle nu Erik och Henke sticka då är det väl bara att värva en ny målis då, det är väl inte svårare att värva en målis än att tex värva en ny back den dagen Väli slutar?
Last edit: 08 maj 2016 21:25 by ERF159.
08 maj 2016 16:36 #36985

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

I Sandviken så försvann både första och andremålvakten när Joel Othén kom tillbaka. Rädd för en liknande situation om Anders Svensson återkommer. Othén har ju kanske tio år kvar av sin karriär. Det har inte Svensson. Inget illa menat mot honom men det är sanningen med att åldras. Så då kanske Edsbyn måste hitta en ny målvakt om tre år igen.
07 maj 2016 08:47 #36973

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Vilken grym Elitserie vi kommer få nästa säsong, även med de nyförvärv vi har nu är det inte säkert vi kommer längre än kvartsfinal ändå. Vet inte om vi har någon mer spelare på ingång men tycker i vilket fall som helst att vi ska ta hem Sverre. Han är bättre än bägge de andra vi har och skulle vara en grym förstärkning och det behöver vi.
Världsstjärna efter världsstjärna kommer till Sverige, klart vi ska ha en (till) i byn också.
06 maj 2016 19:06 #36957

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 10
  • Tack mottaget: 3

Replied by Imprezan on topic Allmänna diskussioner

Alltså wow! Även om Lomanov inte kommer lira i Byn så ska det bli sjukt skoj att se den här artisten i vinter. Ingen bättre eller större aktiv idrottsman kommer att kunna skådas kontinuerligt i Sverige i vinter! Byns "bomber" framstår som puffar men det gör inte mig så mycket, ska bli kul att se den här killen i vinter!
06 maj 2016 18:54 #36956

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Är vi klar med truppen ? Eller kommer det någon nyhet på spelarfronten ?
Last edit: 06 maj 2016 18:08 by bahnhof.
06 maj 2016 17:58 #36953

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Lomanov klar för Vänersborg 1+1
06 maj 2016 11:58 #36949

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Bästa junioren efter wikblad, det där känns inge bra.
05 maj 2016 17:43 #36948

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

De va synd, en spelare jag hade hoppats och trott skulle få chansen i byn i år.

www.ifkmotalabandy.se/Nyheter/Nyheter/Nyspelareklar/
Följande användare sa tack: Betjänten
Last edit: 05 maj 2016 14:05 by ERF159.
05 maj 2016 14:04 #36947

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 135
  • Tack mottaget: 9

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

Ivanov och Bulatov till Vänersborg är väl inte mycket att bli skraj över? Vänersborg är väl inte direkt jättebra, plus att Fagerström lämnat...
03 maj 2016 17:43 #36945

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 216
  • Tack mottaget: 31

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Nej, verkligen inte. Tittade man på VSK den gångna säsongen så trampade hela laget på i full rulle mest hela tiden. Takten var betydligt lägre i byn. Saknas ofta lite glöd och jävlaranamma.
03 maj 2016 16:19 #36944

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 292
  • Tack mottaget: 18

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Ja, på pappret ser onekligen Vänersborg ut som en guld kandidat, men tur att det inte är så enkelt.
Som jag ser det så har vi en bra trupp också(om alla får vara frisk) men däremot så tror jag vi får snäppa upp träningen lite. Byn är ju inte det bäst tränade laget längre som kan mala ner motståndarna på ren ork...även om det såg bättre ut efter VM uppehållet i vintras.
Last edit: 03 maj 2016 15:40 by oj oj.
03 maj 2016 15:39 #36943

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Det är roligt med lag som vågar satsa.
03 maj 2016 15:32 #36942

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 163
  • Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Ja vart ska kommande säsong ta vägen alltså... Ryssarna verkar fly Ryssland för att landa i Vänersborg. Helt plötsligt är dom en guldfavorit också, utan tvekan om dom lyckas få Lomanov också...

Nikita Ivanov och Bulatov in på 2 dagar. Just nu känns det som att det finns 3 lag som kan vinna SM-guld och kommer vara överlägset alla andra med trupperna som börjar formas, och det är VSK, SAIK och VBG. Det trodde jag inte för 1 månad sen...
03 maj 2016 15:19 #36941

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Nikita ivanov klar för Vänersborg, snart Lomanov kanske. Den såg man inte komma. Där blev våra värvningar kinapuffar tillsammans med Bollnäs :)
03 maj 2016 15:18 #36940

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Skulle vara intressant att veta hur många som betalt in till miljonklubben?
1000pers som betalar 1000kr var "målet". Hur många fattas tills 1000pers? Många har ju betalt in mer än 1000kr så lek med tanken att vi når 1000pers, vilken summa kan vara rimlig att nå?
03 maj 2016 14:02 #36939

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Pavel bulatov klar för Vänersborg, snart Lomanov kanske, intressant värvning. Verkar bli Vänersborg som blir nummer ett i södra Sverige nästa år.
02 maj 2016 21:34 #36938

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Fyra mycket bra inlägg här nedan. Fötterna på jorden, bra resonemang, långsiktigt tänk, sunt förnuft och en omtänksamhet för klubben som man inte ser alltför ofta på andra lags forum.
Edsbyfansen är kloka fans.
29 apr 2016 17:42 #36937

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 26
  • Tack mottaget: 2

Replied by Chrisvikström on topic Allmänna diskussioner

Klart det är en olustig känsla när serie konkurrenter värvar och kopplas ihop med världs stjärnor av denna klass som ryssarna besitter. Men du ska ha ett starkt kollektiv och ett fungerande spel. Får vi till det så gör vi en IFK Norrköping nästa vinter! Tatt lugnt, ta en toj! ;)
29 apr 2016 13:58 #36936

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Är inne på perrras linje lite jag, inte garanterat succé med ryssar, men får man en Sergej Obuchov som ensam tog Falun till final så är saken biff såklart!
Värva smart med en ledarstab som kan bygga klokt, det är ett minst lika bra recept för framgång som stjärnvärvningar. Om vi bara tar våran egen era som exempel så inte tror jag någon höjde ögonbrynen nämnvärt över våra värvningar inför guldet 03/04. Franco och Ola tog säsongen innan det EIF till semifinal med i stort sett samma material som tidigare ledare inte fick laget till Elitserien ens.
En viss kvalitet bör besittas såklart, och har man det så är det att kunna få ihop det som är största nyckeln tror jag, VSK är väl lite samma i dagsläget. Egentligen bara Esplund som var en stjärnvärvning sen är det ett rent och skärt lagbygge med inga landslagsmän alls , lika var det väl när det norpade guldet av oss 09, eller?
Jag tror att lika väl som vi har kunnat behålla och breddat truppen med miljonklubben så kan det vara lika väl investerat att ge bra förutsättningar runt i kring som att försöka få en ryss hit utöver också. Även om jag såklart inte tackar nej det heller men jag tror inte vi behöver ha panik över det. :)
29 apr 2016 13:58 #36935

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.