Allmänna diskussioner

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

perrra skrev: Nu skiter jag i om nån tycker att man bara ska skriva om Byn för detta är intressant (och skönt att tänka på nåt annat än förlusten):
- Felix lämnar Vänersborg och spelar inte mer denna säsong.
- Ivanov ska redan ha packat prylarna för att åka hem till Ryssland.
www.bandypuls.se/bandy/elitserien/bandyp...borg-det-var-droppen

Undrar var han hamnar. Kan det bli Bollnäs måntro?
26 feb 2017 19:38 #39212

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Nu skiter jag i om nån tycker att man bara ska skriva om Byn för detta är intressant (och skönt att tänka på nåt annat än förlusten):
- Felix lämnar Vänersborg och spelar inte mer denna säsong.
- Ivanov ska redan ha packat prylarna för att åka hem till Ryssland.
www.bandypuls.se/bandy/elitserien/bandyp...borg-det-var-droppen
26 feb 2017 19:33 #39211

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Det är Jonas som missat dem, sen började Tisen slå straffarna.
26 feb 2017 18:38 #39210

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

1974 skrev: Hammarström har väl varit väldigt stabil i straffskyttet?

Kanske bara överdriver att Hammarström är nervös, måhända mest jag som är överspänd vid alla straffar. I seriespelet hade Edsbyn nio straffar. På dessa har Hammarström gjort sex mål och Jonas Edling ett mål. Vilket betyder två missade straffar. Vilka som missat är oklart. Ganska normal statistik.

Förstorades väl upp nu av mig när han missade en sådan viktig straff. :blush:
Last edit: 26 feb 2017 18:51 by JahaHärIgen.
26 feb 2017 18:34 #39209

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Hammarström har väl varit väldigt stabil i straffskyttet?
26 feb 2017 18:28 #39208

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Jaja, tycker vi var bra ändå idag, inte riktigt samma skärpa i hemjobbet som man blivit van att se, men heller inte dåligt för den skull.
Broberg är vassa i omställningsspel så det gäller att vara på tårna och inte fuska i hemjobbet mot dem.
Vi får ta nya tag och hoppas på seger hemma på tisdag.
HEJA BYN!
26 feb 2017 18:19 #39207

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

ämnebobo skrev: de finns väl några andra..elldr hur..

Jonas Edling var väl den givna förut. Men det finns förmodligen anledningar till varför inte han slår straffarna längre. Straffar ger en stor press på skytten och kan nog vara jobbigt att hantera för någon yngre som Wikblad. Man kan känna från läktarhåll hur nervös Hammarström är vid straffar men svårt att hitta en ersättare som inte blir lika nervös.
26 feb 2017 18:17 #39206

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 34
  • Tack mottaget: 1

Replied by ämnebobo on topic Allmänna diskussioner

de finns väl några andra..elldr hur..
26 feb 2017 18:13 #39205

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

ämnebobo skrev: Mään var fanns viljan idag ??
Ni kan ju mycke bättre..om Ni ska gå vidare fodras de mer..å dags å byta straffläggare ..eller...

Vem bör slå straffarna istället för Hammarström då?

bahnhof skrev: Inte Edsbyn dag, Broberg klarar sig undan straffmål och får till en hörna på övertid.

Nä tyvärr var det inte Edsbyns dag. Den där hörnan kändes hemsk. Broberg hade (nästintill) inget att förlora om de missade hörnan. Ingen press för skyttarna och då kom såklart målet.
Last edit: 26 feb 2017 18:15 by JahaHärIgen.
26 feb 2017 18:11 #39204

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 34
  • Tack mottaget: 1

Replied by ämnebobo on topic Allmänna diskussioner

Mään var fanns viljan idag ??
Ni kan ju mycke bättre..om Ni ska gå vidare fodras de mer..å dags å byta straffläggare ..eller...
26 feb 2017 18:09 #39203

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Trots förlust och tråkigt för en edsbysupporter, så tycker jag det är roligt för bandyn. Tre otroligt jämna kvartsfinaler där man knappt kan gissa vinnaren. Gör sporten mer spännande!
26 feb 2017 18:08 #39202

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 77
  • Tack mottaget: 30

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Vi hamnar så djupt hela tiden i försvaret. Som situationen som gav avgörande hörnan så tappar deras spelare ifrån sig bollen rakt fram några meter utanför straffområdet men då fortsätter försvaret backa istället för att stöta upp och slå undan den.
26 feb 2017 18:08 #39201

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Inte Edsbyn dag, Broberg klarar sig undan straffmål och får till en hörna på övertid.
26 feb 2017 18:05 #39200

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 4
  • Tack mottaget: 0

Replied by sigfridsson on topic Allmänna diskussioner

Hmmmmm...... inget dåligt byn ändå idag men det behövs bara att man somnar till en gång..... som sista hörnan. är inte så dumt att variera NÄR man slår in hörnan. jaja..
26 feb 2017 17:56 #39199

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Kanske de personer som diskuterade vilka vi skulle möta i semfinalen och i finalen har lugnat sig och kommit ner på jorden nu. Denna kvartsfinal kan sluta hur som helst! Första matchen var oviss och likaså denna.
Last edit: 26 feb 2017 17:56 by JahaHärIgen.
26 feb 2017 17:55 #39198

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Ja det är väl bara bättre än oss på en grej och det är att kriga in så kallade skitmål.
26 feb 2017 17:00 #39197

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Knepiga mål Broberg gör hela tiden.
26 feb 2017 16:56 #39196

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Mot Hällåsen!
Vårt lag förtjänar allt stöd idag.

Skönt med en bra väderprognos.
26 feb 2017 11:07 #39194

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 292
  • Tack mottaget: 18

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Tre senaste inläggen handlar om Vänersborg!!?? vi är inte ens på samma slutspelshalva som dom lagen ;)
Ser faktiskt ut att bli bra väder på "blåsåsen" idag, så jag tror inte vi kan skylla på vädret OM vi torskar
HEJA BYN!
26 feb 2017 10:32 #39193

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 19
  • Tack mottaget: 0

Replied by qcn on topic Allmänna diskussioner

Bynsupp//

Nu hade vi ju inte heller den möjligheten då Villa redan valt dem..........Men visst verkar de (Vänersborg) vara mycket sämre än väntat.

Dock det enda laget som vi inte besegrat den här säsongen, men det har väl i och för sig sina orsaker.......
25 feb 2017 22:33 #39192

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Håller med Perra. Väners har verkligen underpresterat. Var jätteorolig att vi skulle välja dom. Nu blev det inte så. Och det kanske var bra. Med tanke på våra resultat mot dom.
Last edit: 26 feb 2017 08:39 by bynsupp.
25 feb 2017 21:44 #39191

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Får väl erkänna att jag tycks ha överskattat Vänersborg rejält.
Ingen skam att förlora mot Villa men de verkar ju inte ens vara med i matcherna, såg den första och det var egentligen bara Lomanov som hotade nån gång.
Verkar som de bara blivit sämre efter tränarbytet?
25 feb 2017 18:44 #39190

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 430
  • Tack mottaget: 51

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Bra Byn!
Känns verkligen som ni litar på spelet, känns aldrig stressat från er när det går emot lite, utan ni tuggar på och ror oftast hem matcherna till sist.
Viktigt seger idag, tack för den Byn
24 feb 2017 22:06 #39188

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 24
  • Tack mottaget: 5

Replied by Akrogaz on topic Allmänna diskussioner

Grymt skön seger. Tycker dessutom Tommi M växer fram som en av de viktigaste och mest oväntat starka värvningarna i årets serie.

Tommi Määttä! Uskomattoman hyvä ottelu. Vaikka olet ollut loukkaantunut pelaa hyvin. Suokaa huono käännös. (?)
24 feb 2017 21:36 #39187

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 60
  • Tack mottaget: 15

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Det är ju så skönt att vi fortsätter vara starka i slutet av matcherna. Om man skulle kolla upp Byns resultat sista tjugo av alla matcher den här säsongen så är det nog grymma siffror. Viktigt det, även om det för hälsans skull vore helt ok om Byn skulle vilja avgöra lite tidigare nån gång också... ;)
24 feb 2017 21:23 #39186

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 180
  • Tack mottaget: 10

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Tommi Määttä hade redan matchformen i sig, även fast han varit borta ett tag. Skönt å se. Känns som att Tommi och Toumas är två lika viktiga värvningar. Den ena viktig i försvaret och den andra i anfallet!

Bra andra halvlek av hela laget.

Lite synd med domaren. Ingen klockren insats. Tror nog brobergare också blev ganska missnöjd med vissa dombeslut.
24 feb 2017 21:19 #39185

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 135
  • Tack mottaget: 9

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

Skön seger!
Spelet var inte speciellt bra. Måste få mer tryck i grejorna. Mer tydlighet när dom går till anfall.
Syns iaf att Määttä är tillbaka i backlinjen, mycket stabilare/följsammare där nu.
En rejäl insats behövs på söndag, vinst där och jag kan lova vi är i semi.
24 feb 2017 20:44 #39184

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Skönt! Inte helt olik hemmamatchen i serien, vi äger större delar men de sticker upp och gör jobbiga mål.
Viktigt att alla tre anfallarna gjorde mål!
24 feb 2017 20:43 #39183

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 292
  • Tack mottaget: 18

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Rättvis seger till slut, byn är det bättre laget så är det ju.
24 feb 2017 20:37 #39182

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 586
  • Tack mottaget: 34

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Skön seger, men kandell hittar saker som ingen annan gör. Och Västerås ser ut att kunna smyga sig till semi.
24 feb 2017 20:25 #39181

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Alltså... Det finns bara en domare som lyckas skapa kaos i en så lättdömd match.
24 feb 2017 19:20 #39180

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 22

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Vi måste störa högre upp i banan
24 feb 2017 18:09 #39179

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 163
  • Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Men nu läll är det nervöst...
24 feb 2017 09:31 #39178

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

1 700 på Åsen (!?) och 2-3 i baken.
Hm, Lillebror i brygga.

JW, jag tar bilen till Byn imorrn och stannar till söndag för att även se match 2 på Hällåsen. Hälsingederbyn i slutspelet måste upplevas live!
23 feb 2017 20:19 #39177

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 92
  • Tack mottaget: 17

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Villa imponerar verkligen! Och så snopet för Bollnäs. Får nästan gå på Zinken på lördag och kolla om det är nerverna utanpå som gäller ;)
Tyvärr för långt att åka till Byn i morgon så jag kan inte bidra till de 2000 på läktarna som Brindholm hoppades på. Jag tror dock att ni kommer att låta som det dubbla minst i morgon och jag kommer att vara minst lika nervös och jubla minst lika högt vid varje edsbymål som ni på plats.

Nu kör vi!!!
23 feb 2017 20:11 #39176

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Tack Lgs.

Som vanligt, löpets braskande rubrik lockade. Men innehållet var tämligen svalt.
Medierna måste sälja lösnummer för att överleva.
23 feb 2017 20:10 #39175

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 171
  • Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Helt ok resultat för min del :)
23 feb 2017 19:59 #39174

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 79
  • Tack mottaget: 9

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Simon Jansson: "De buar för att du har bollen – då får jag och laget energi"

Simon Jansson – VSK:s poängkung den här säsongen.
I en lång intervju berättar 26-åringen om att en dag eventuellt återvända till Edsbyn, om VSK:s hittills rätt problematiska säsong, om att ratas i landslaget – och hur det känns att bli utbuad av en hel arena.
– Jag älskade att gå ut där, säger han om förra säsongens heta semifinal mot Sandviken.

Det var i den tredje semifinalen förra säsongen det hände – en av de mest uppmärksammade och uppskrivna händelserna i modern bandytid. Landslagsveteranen Daniel Mossberg satte en "butt ending" i revbenstrakten på VSK-stjärnan Simon Jansson, som fick utgå skadad. I nästa match var Jansson tillbaka, medan Mossberg stängdes av för resten av säsongen och även in på den här.
Hur tänker du kring det där nu?
– Det där med avstängningen och att jag blev skadad, det tänker jag ingenting på. Det ligger därborta, säger Simon Jansson och pekar när Bandypuls träffar honom i VSK:s omklädningsrum den träningsfria onsdagen innan fredagens första kvartsfinal drar igång.
De möttes i sista omgången och de möts igen direkt i kvartsfinalen, bandyns två gigantklubbar Sandviken och VSK.
– Det blir riktigt heta matcher mot SAIK, riktigt heta matcher. Och det är bara kul, säger Simon Jansson.
Hur det gick i fjol vet vi alla. VSK slog ut SAIK, gick till final och tog sedan sitt andra raka och tjugonde SM-guld totalt. Den här säsongen har varit avsevärt knackigare för Mesta Mästarna – bara en femteplats i tabellen efter 26 spelade omgångar.
Vad litar ni på nu? Klubbens vinnarmentalitet?
– Alltså, alla tycker väl att det har gått lite knackigt. Men samtidigt vet vi att det är ganska många matcher där resultatet inte har hamnat med oss, men där vi tycker att vi har varit rätt bra. Men, ja, jag tror att vi faller tillbaka på vinnarmentaliteten och viljan att vinna matcher. Vi vet att alla (i laget och klubben) gör precis allt för att vi ska vinna, och det är ju det som är det viktiga i ett slutspel, säger Simon Jansson.
Han fortsätter:
– Självklart känner vi oss trygga i det vi gör. Vi har inte gjort något annorlunda jämfört med i fjol, för vi vet att det är ett vinnande koncept. Sen sen behöver man skruva på vissa grejer, liksom. Det gör vi på träningen, skruvar lite hit och dit, men vi vet vad vi vill. Alla kämpar för varandra, alla unnar varandra att vara bra också.

Det som förefaller något underligt i sammanhanget är att förra säsongen gjorde VSK 159 mål i grundserien, och Simon Jansson svarade för 18 mål och 17 assist på 25 spelade matcher. Den här säsongen har laget bara gjort 126, men då har Simon Jansson svarat för 20+17på 23 spelade matcher. Med det slutade han elva i elitseriens poängliga.
– Oj, bra fråga... jag har inte tänkt på att det är så. Men det kan nog bero på att Ted (Bergström) och Jonas (Nilsson), som gör mycket mål, har varit borta. Vi som inte gör lika mycket mål har varit tvungna att kliva fram lite. Där har du nog en del av det, tror jag, säger han.
Simon Janssons bandyresa började i uppväxtorten Köping, och togs sedan vidare i Sandviken och Edsbyn innan han kom tillbaka till Västmanland och VSK. Han berättar öppet och gärna om den resan.
– Först och främst ville jag gå bandygymnasiet och satsa på bandyn. Det stod mellan Edsbyn och Sandviken, och jag kom in på båda ställena. Jag valde Sandviken för att dom skulle få hall där då, säger Simon Jansson, vars första tid i klubben gick fint – men ankomsten av den spelare som senare skulle komma att skada honom blev något av hans fall i den anrika gästrikeklubben.
– Det (hallbygget) blev framskjutet, men det gick jättebra i SAIK. Jag fick ett litet A-lagskontrakt andra året på gymnasiet, och var med här och åkte ut i femte och avgörande semi mot Västerås. Men sen hörde Edsbyn av sig och ville ha mig som startspelare, medan Sandviken fick hem Mossberg (från Ryssland), och då kände jag väl att Edsbyn var mer villiga att satsa på mig och ge mig ett bra erbjudande. Jag hade sett framför mig att spela i Edsbyn när jag var liten, säger han med ett leende.

Simon Jansson och hans sambo Sara Edströms är nyblivna föräldrar till lilla Maja, nu sex veckor. Sara är från... just det, Edsbyn. Att han en gång kommer att återvända till Hälsingland och spela bandy ser han inte som någon omöjlighet.
– Sara är ju från Edsbyn, så att jag ser att jag skulle kunna representera Edsbyn någon gång i framtiden. Men nu är det VSK för hela slanten. Vi trivs jättebra här, både jag och hon, och vill väl vara här många år till egentligen.
Var det som att komma hem när du gick till VSK?
– Jo, men lite så är det väl. VSK har väl varit lite samma som Edsbyn för mig, kanske lite mer till och med, i och med att det var i VSK jag började uppfatta bandy och det är laget man har sett. Köping var ju inte lika bra, De har ju varit i divisionen under och harvat på där. Jag har hängt mycket på Rocklunda och var i Västerås mycket när jag var liten, med fotbollen, bandyn och golfen. Klart det känns som hemma. Även om vi har vunnit några år nu, men det har gått som det har gått den här säsongen, så känns det som att vi har mycket på gång. Jag ser inte att vi är på väg neråt, jag ser mer att vi är på väg uppåt.

Att bli pappa för första gången har påverkat Simon Jansson stort.
– Det är väl det klassiska: mindre sömn. Men annars har det påverkat mig positivt. Jag har börjat ta tag i grejer nu, man vill ta vara på varje timme på dygnet. Man spiller ingen tid, det är mer rejält. När när man kommer hit till träningarna sätter man sig inte och rullar tummarna utan gör det man behöver göra, för man vet att man kommer behövas där hemma också. Så allt blir mycket rejälare och på riktigt. Det är underbart att vara pappa.
Vid månadsskiftet januari-februari spelade Sverige hemma-VM i Sandviken. Simon Jansson, som var med i förra VM i ryska Uljanovsk, ratades den här gången i förbundskaptenen Svenne Olssons VM-trupp.
– Först och främst var det kul att Sverige vann, det gläds man åt. Men självklart var det surt att inte vara med i laget, när man var med förra året så är det surt att man föll på målsnöret eller vad man säger. Men jag respekterar Svennes beslut, nu när det gick som det gick så går det ju inte att säga att han borde ha gjort något annorlunda. Men det är klart att det är tråkigt att inte få representera Sverige, säger han.
Men du har många VM framför dig...?
– Det är många som säger det... Men ja, man kan inte veta egentligen, man är ju här och nu. Samtidigt ser man fem-tio år framåt och ser att man ska vara riktigt bra. Men som spelare är det mest här och nu. Men ja, jag hoppas ju att jag kommer med i framtiden.
På fredagen återvänder Simon Jansson för att möta sin förra klubb som start på en förmodat rykande het kvartsfinalserie. Senast han spelade slutspelsbandy i Göransson Arena buades han ut av alla på plats som inte var VSK:are...
Hur kändes det?
– Helt underbart.
Är det så?
– Ja, du kan ju tänka dig själv liksom. Dom buar för att du har bollen. Då har du liksom gjort någonting, men du vet innerst inne att du inte har gjort något fel heller. Att dom lägger energi på en sådan grej istället för att lägga den på sitt eget lag... Då får ju vi energi och jag får energi. Jag älskade när jag gick ut där.
Följande användare sa tack: bynsupp
23 feb 2017 19:53 #39173

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Bandypuls + lockar läsare med "Simon Jansson öppnar upp för återkomst till Edsbyn".

Någon som läst hela artikeln?
23 feb 2017 19:38 #39172

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 163
  • Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

1 dag kvar... Pulsen börjar stiga nu efter man läst Brindholms inför! Ladda nu allesammans, imorgon ska det vara ett JÄVLA tryck i hela arenan.
23 feb 2017 16:41 #39171

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 413
  • Tack mottaget: 44

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Bra där Göran Wängborg. Ligger mycken sanning tror jag i det du skriver om lokala ledare och edsbyandan.
22 feb 2017 20:22 #39168

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 73
  • Tack mottaget: 6

Replied by sisu on topic Allmänna diskussioner

Bra skrivet. Men det är Tommi Määttä som är skadad.
22 feb 2017 19:58 #39167

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 34
  • Tack mottaget: 1

Replied by ämnebobo on topic Allmänna diskussioner

Inför slutspelet 2017

Om man skall sumera det som har varit hitills, så är det ju fantastiskt. Vilken överaskning att vi kom 2a i serien. Före säsongen hade man varit gla för en 6:e plats. Och vi har fått detta härliga läge, trots en ganska knackig början. Dels förlust mot Värnersborg och i 3:e omgången förlust mot Tillberga. Vinsten mot Villa däremellan var plåster på såren. Men sen har det rullat på, och särskilt nu på slutet. Allderles lagom till slutspelet.
Hoppas att det ordnar sig nu då med både Tomas Mättää och Jocke Svensk, för då har vi ett väldigt svårslaget lag. Med betoning på lag. För inget annat lag har så många matchvinnare som vi. Om motståndarna tar bort nån av dom, så är det nån annan som kliver fram. Det är en väldig styrka. Vi blir ju väldigt svårlästa på så vis.
Och det här har laget uppnått, trotts att vi har bytt spelsystem. Jag trodde då att detta skulle ta ett bra tag, innan det skulle funka.
Vi måste hylla ledarstaben också. Altså det kan inte vara lätt att vara ledare. Så fort det går lite sämre, så blir det ett himla gnäll. Då måste det vara svårt att mobilisera all den tid och kraft, som krävs för att fortsätta på den inslagna vägen. Men tänker man efter så är ju dom nuvarande ledarna födda här på orten och har ju fått den här andan med modersmjölken. Jag menar det här andan att när det gäller, så drar alla i bygden åt samma håll.
Skrivet av Göran Wängborg Som glömt sitt loggin !!
22 feb 2017 19:10 #39166

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 163
  • Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Jag har hört att båda är nära spel. Så förhoppningsvis stämmer det :)
22 feb 2017 10:40 #39164

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 77
  • Tack mottaget: 30

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Någon som hört något om Svensk och Tommi M inför fredag?
22 feb 2017 10:34 #39163

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 3
  • Tack mottaget: 0

Replied by Martin_ on topic Allmänna diskussioner

Hej här har du en länk till Bandypengen och även lagt den högre upp på starsidan
Hejja Byn
Last edit: 20 feb 2017 15:29 by Martin_.
20 feb 2017 15:28 #39161

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 21
  • Tack mottaget: 2

Replied by laja10 on topic Allmänna diskussioner

Var på hemsidan hittar man hur mycket bandypengen är uppe i och vilka som är med ???
20 feb 2017 13:53 #39159

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 163
  • Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Skynda er att boka buss till Hällåsen på söndag, bokningarna rullar på och snart är andra bussen full. Vi ska väl minst ha 3 bussar till Söderhamn i ett slutspel? Snart äre dags!!
20 feb 2017 11:29 #39158

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 60
  • Tack mottaget: 15

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Tack ERF159. Intervjun med Thomas Liw lite längre ner på samma sida hade jag också missat, väldigt intressant läsning.
19 feb 2017 07:38 #39157

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Inlägg: 257
  • Tack mottaget: 26

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Följande användare sa tack: bynsupp
Last edit: 18 feb 2017 21:17 by ERF159.
18 feb 2017 21:16 #39156

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.