Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 26

Replied by Martin Landar on topic Allmänna diskussioner

Lite drygt fyra timmar kvar till avslag uppe på 'Parken' och nerverna börjar infinna sig..

Kalix har efter en inledning man bör ha varit nöjda med själva gått på 5 raka förluster sedan den 11/11 när man nollades på hemmaplan av VSK. Kommer den sjätte i följd ikväll?!
Det mesta jag läst mig till berättar om slarvigt passningsspel, oskärpa i de få avslut man kommer till och en usel utdelning på hörnor (har dock inte kollat nån statistik). Man kommer säkerligen komma tillrätta med de här problemen under säsongen, det är jag övertygad om, men man önskar ju att de gärna kan vänta med det tills ännu nästa match åtminstone..
Den i allra högsta grad Edsby-bekante tränaren Mats Rönnqvist säger själv till Norrbottenskuriren om ambitionerna:
"Vi har inget mål att gå till slutspel, i första hand ska vi undvika kval. Vi tränar för att prestera slutspel, men det är väldigt tufft att ta sig dit.".
Jag tror de flesta i bandysverige anser att det är en realistisk inställning, och inget man presterat hittills talar egentligen för något annat heller.

Inför kvällens drabbning säger han till samma tidning följande:
"En väldigt tuff match. De åker och spöar Villa borta med 3–1 och blir första laget att lyckas med det. Det säger ganska mycket. Edsbyn verkar vara i riktigt bra form och vi måste göra en topprestation för att vara med och bråka om poäng."

Väderprognosen visar någon enstaka plusgrad och risk för lättare nederbörd. Hua..

Streama matchen via Bandypuls för 89 bagis här!

HEJA BYN!!
Följande användare sa tack: bynsupp, perrra
25 nov 2015 13:44 #35478

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 2

Replied by Magnus Ståhl on topic Allmänna diskussioner

trevlig intervju med Oscar Jonsson på BANDYPULS
"skjut mer i svensk bandy"
Last edit: 24 nov 2015 16:24 by Magnus Ståhl.
24 nov 2015 16:23 #35477

• Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Du skriver grymt Martin, härligt att se!

Usch, kuslig magkänsla inför onsdagens batalj i Kalix... Hoppas dom går in till 110% så ska segern vara vår. Vore sjukt härligt det inför söndagens match borta mot VSK.

Kämpa! Låt tåget rulla vidare :evil: :evil:
23 nov 2015 20:00 #35476

• Tack mottaget: 1

Replied by ämnebobo on topic Allmänna diskussioner

Var fantastiskt kul sista tjugo i lördas,,vicken kämpaglöd Ni visade,,,Ni är sååå bra.
Forsätt så ,,de kommer att ge Er en plats högt däruppe,,,
Stort Varmt Lycka Till i Kalix,,,Hejjjja Byyyn !!
23 nov 2015 18:30 #35475

Första fjärdedelen av elitserien 2015/2016 är nu avverkad.
Byn har bitit sig fast ordentligt i tredjeplatsen i tabellen vad det verkar och tagit 10 av 14 möjliga poäng så här långt. Starkt!
Dessutom har man i långa stunder presterat en bandy som åtminstone inte jag hade väntat mig riktigt.
Man är ofta sådär äckligt disciplinerade och följsamma bakåt, vilket bäddar för det offensiva spel som producerat näst flest mål i serien (30st!) och som jag inte vet riktigt vilka adjektiv jag ska välja för att beskriva. Kul att se på är det i vart fall, tycker åtminstone jag och alla andra jag har hört uttala sig i frågan också.
Lägstanivån känns fortfarande tillräckligt låg för att man ska ha anledning att vara nervös inför varje match oavsett motstånd, men ändå bättre än tidigare tycker jag. Man är inte där nere lika ofta och länge är min känsla iaf.
Detta samtidigt som högstanivån faktiskt är tillräcklig för att slå alla lag gör att det är förträffligt roligt att vara Edsbysupporter nu!
Känslan jag har inför matchdagarna nu liknar mycket den man hade som liten parvel inför julafton typ. Det var ett tag sen man kände så inför det här..

I all ärlighet så hade vi väl kunnat ha en svårare serieinledning än vi haft också och den här veckan innebär två minst sagt luriga bortamatcher.
Kalix på Onsdag och Västerås på Söndag.
'Kalix borta' känns inte bra nånstans i kroppen efter de senaste åren.. Att de ligger 7 placeringar och 5 poäng nedanför i tabellen brukar inte spela någon roll.
Bandypuls har aviserat att de kommer sända Kalix-matchen (Länk kommer nog upp där Onsdag morgon 07.00 om de följer sina tidigare rutiner)
Men för den som inte vill sätta sina pengar på det så törs jag nästan garantera att den numera rikskända 'Sargvakten i Kalix' kommer att kunna leverera en strålande matchrapport i efterhand. Ibland finns fotografen ifrån Hanssons Foto på plats också och bjussar på matchfoton i absolut högsta klass. Kolla in det ni som inte gjort det förut, jag kan rekommendera det!
Följande användare sa tack: bynsupp
23 nov 2015 11:10 #35474

• Tack mottaget: 17

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Highlights! Kööng!

Byns två sista mål var sjukt snygga.

Glöm inte klicka i HD! Jag surade över videokvalitén under halva klippet innan jag insåg mitt misstag.
21 nov 2015 18:43 #35473

• Tack mottaget: 1

Replied by jh on topic Allmänna diskussioner

Highlights från kvällens match finns nu på bandyplay, bandyplay.se/watch/853 . De första highlightsen vi laddat upp så se det lite som ett pilot klipp, alla tankar å åsikter om hur vi kan göra det bättre tar jag gärna emot här :)
Följande användare sa tack: Martin Landar
Last edit: 21 nov 2015 17:57 by jh.
21 nov 2015 17:57 #35472

• Tack mottaget: 13

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Grymt starka i slutet av matcherna mot både Bajen, Villa och nu Kungälv. Nåt med vinnarmentaliteten i år som har ett stänk av Ola Johansson över sig... Samt taktiskt smart av Liw den äldre i Villa-matchen och som sagt att lyfta upp Svensk idag.

Så skönt att vi faktiskt vinner de här hemmamatcherna som vi 'ska' vinna. Minns för två år sen när vi tappade pinnar hemma mot en hel drös bottenlag (LBK, Kalix, Kungälv om jag minns rätt).
21 nov 2015 17:37 #35471

• Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Tycker även Thomas Liw ska ha en eloge, gör ett riktigt bra taktiskt byte i halvtid mellan Svensk och Mattias Andersson. Otroligt häftigt att vi har en back med sån genombrottsstyrka som Svensk faktiskt har.

Skön seger, och viktig för moralen! Tåget rullar vidare...
21 nov 2015 16:58 #35470

• Tack mottaget: 24

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Jag håller med dig i det mesta där Magnus, men jag vill framhäva Popa jag, stark hela matchen tycker jag.
Annat kul: Upphämtning och vändning, Jonas snygga nedtagning vid hans första mål, Jonas, Jonas styrning vid hans andra, Det lönar sig att sjuta mycket, tänker på Tisen, först stämmer inte mycket för honom men till slut sitter den och bössan blir livdfsrlig tillslut.

Bra Byn!
21 nov 2015 16:53 #35469

• Tack mottaget: 6

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Skön vinst! I första halvleken hade Edsbyn ett väldigt segt tempo som verkade gynna Kungälv. I princip alla anfall körde Edsbyn på höger sida. Lättläst? Men det ändrades i pausvilan. I andra halvlek så kändes det som att Edsbyn hade både variation och fart som behövdes för att föra matchen!
21 nov 2015 16:40 #35468

Imponerad av Kungälv, som spelar riktigt bra, håller ihop laget på ett effektivt sätt

Daniel Liw i mina ögon byns bäste, det är han som pumpar igång kör kör kör så att det väger över till byn, klart tisen och edling är direkt avgörande med sina mål/assists men Daniel "tar tag i det" otroligt skönt att se, skulle nog vilja ge Liw denna match som säsngens bästa hittils av han!

Blir dock orolig av att byns bakre led blir så ängsliga vid underläge, man backar ofta med anfallarna utan att "gå in" i situationen känns det som när vi ligger under med nån boll, är vi inte riktigt trygga i spelet där ännu? det kommer nog! tredejplatsen känns gött värre, skönt å vända en match, det var fanimej inte igår!!! härligt

heja byn
21 nov 2015 16:27 #35467

I morgon möter byn som bekant IFK Kungälv i arenan 15.00

redan ikväll åker ett gäng från deras supporterklubb Skarpa Gubbar (O.B.S. måste uttalas med bre göteborska) emot Edsbyn, dom anländer i morgon f.m och nu är det så att dom verkar jättetrevliga och vill hemskt gärna träffa lite goa Edsbybor, från ca 13.30 kommer dom att käka lunch etc på Hotellet i byn där dom också bor till söndag

Efter bandyn håller hotellet öppet typ After Bandy i bistron och alla bybor är varmt välkomna att florera med Skarpa Gubbar och övriga gäster då, mat finns att köpa för den som vill det hälsar Steve på hotellet
20 nov 2015 15:17 #35465

Ja, den där outtröttlige och härliga Simon med nr.9 på ryggen räddade många matcher åt oss förra säsongen, inget snack om det!
Det kanske kom med en kostnad dock, som man ser effekten av först nu. Har hört det grymtas då och då att bollinnehavet kanske var lite VÄL stort där, och att LAGET egentligen vunnit på att fördela spelet mera. Jag låter det vara osagt, det blir bara onödiga spekulationer som inte leder någonstans men klart är att herrarna Phersson och Jansson var de som toppade utvisningsligan i serien. Det är en skillnad som är konkret och mätbar.

Anfallsspelet som byn har börjat den här säsongen med tycker jag är något av det mest varierade och kreativa som jag sett på flera säsonger. Det är kul!
Värt att framhäva också tycker jag är hur väl man (oftast) arbetar för varandra, laget känns mycket mera samspelt och i de bra perioderna så arbetar ALLA på planen för samma sak samtidigt på ett sätt som faktiskt känns lite nytt? Man håller ihop hela laget och gränserna mellan de olika lagdelarna blir lite, lite grumligare, sådär.

Nu ska jag bort ifrån tangentbordet för nu har jag börjat svamla, men visst ger "Årets besvikelse i svensk bandy" väldigt bra vibbar hittills? ;0)
20 nov 2015 11:24 #35464

Felix och Simon är såklart spelare man vill ha i sitt lag, men frågan är om inte våra forwards gynnats av tappen? Vi har tvingats till ett annat spel helt enkelt. Personligen så tycker jag faktiskt att Jonas såg rätt het ut andra hälften av förra säsongen också då han kommit ikapp med träningen lite men fick för lite att jobba med.
För övrigt så har jag tyckt så i flera säsonger att våra forwards överlag fått för lite boll på sig, mest mittfält och halvor som åkt rakt in i samlat försvar och tröttat ut sig. Då var det tur att vi hade Simon i laget som tydligen aldrig blir trött och flera gånger blev vår räddare oavsett vilken position han hade. Men nu hittills tycker jag det ser mer varierat ut, mixen av allting känns bättre tycker jag.

Men samtidigt så har de gjort massor av bra saker innan också och det visade inte minst tabellen förra säsongen, och nog var Byn slagkraftiga för semi då egentligen. Så det är inte gnälla jag vill göra men dock så är fler bollar på forwards en ingrediens som jag saknat tidigare som jag får känslan av att det blivit mera av nu igen och hoppas det håller i sig.
Men och andra sidan så är det här bara hur jag upplever det, andra kanske tycker helt annat och kan mycket väl har rätt! :)
Last edit: 19 nov 2015 22:19 by 1974.
19 nov 2015 22:12 #35463

Undrar hur många år tillbaka i tiden man måste gå för att hitta en lika vass Jonas Edling som nu. Fem, räcker det? Tio? Vi tappade ju nån dimension i spelet med Simon och Félix (främst fart), men som nån skrev känns det nästan som vi fått två nya högklassanfallare. Ett par snäpp hetare framåt i år. Vi har ju till och med gjort fler mål än gladbandy-Villa... :P
19 nov 2015 18:56 #35462

• Tack mottaget: 0

Replied by Petra on topic Allmänna diskussioner

Bra spelat och starkt jobbat av ett grymt bra kollektivt BYN...Kan inte hjälpa att ja får samma magkänsla som 2004....
19 nov 2015 17:56 #35461

• Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Veckans bästa citat av Daniel A :)

Respekt till Villa som inte kommer med gnäll och bortförklaringar.
Daniel A säger ju att första halvlek kanske är deras bästa för säsongen.
Sixtensson: "Vi lyckades aldrig dyrka upp Edsbyn försvarsspel i dag, de jobba hårt och var täta med mycket folk utanför straffområdet. De gör en riktig bra bortamatch och vi hade inte riktigt kvalitéerna att lösa dem i dag. "
19 nov 2015 10:36 #35460

Haha... bästa komplimangen fick iaf Väli av Daniel Andersson i intervjun på Bandypuls:

– "Jag hade tre riktigt bra målchanser, men det är svårt att göra mål när en sådan som "Väli" tuggar upp bollen med käften. Alltså, han ville bara ta den med truten och svälja den bollen, säger Andersson, klart imponerad av Edsbyns täta defensiv."
18 nov 2015 21:54 #35459

Ja, apropå Tisen förresten.. Är det bara jag som stör mig på att han i alla medier har fått ett extra efternamn?
Numera heter han oftast Mattias Hammarström-"Nyförvärvet från Sirius" tydligen.

Han kommer ju därifrån till den här säsongen, så i sak är det ju halvrätt, men ett NYförvärv i mina ögon vore .. Rinat Samshotov. (Ursäkta ev. felstavning).
Tisen är väl ett förvärv som är allt annat än NYTT och ingen annanstans ifrån än byn?

Karln har för tusan spelat i Sirius 1 säsong, resten av alla säsonger i hela livet har han varit i byn!
Då är man väl för i den inte särskilt NY i föreningen på nåt sätt? Inte så att det behöver påtalas varje gång man nämner namnet åtminstone.
Äh, kanske bara är jag som är allergisk också på nå vis..
18 nov 2015 21:00 #35458

• Tack mottaget: 4

Replied by Eriksson on topic Allmänna diskussioner

Skön känsla! :D Synd bara att VSK fick ikapp målen mot Gripen...
18 nov 2015 20:58 #35457

Sjukt starkt!
Lovar gott inför fortsättningen också.
Med Edling i gammalt gott slag plus nyförvärvet av Tisen känns det nästan som att vi har två nya forwards.
Då går inget lag säkert!
18 nov 2015 20:41 #35456

Replied by DP on topic Allmänna diskussioner

Vi släppte alltså in ETT mål mot Villa i Lidköping. Hur ofta händer det?
18 nov 2015 20:37 #35455

Härligt Byn!
Känns skönt att kunna gå segrande ur en så jämn match borta i Lidköping, 2 viktiga poäng inkasserade!
18 nov 2015 20:34 #35454

Håller med i mycket Martin men anser att byns början av andra var klart vassare än villas, ett tag radade vi upp chanser och halvchanser och så kallade chans till chans ;) en seger för byn är alltid rättvis.....

Vill framhäva Oscar Jonsson igen, hans lugn och hans uppspel ger oss enormt mycket, Edling är sjukt het och någonstans känns det som att Wikblad är snubblande nära att få det att lossna också

Sett till de tre senaste matcherna kan jag inte understryka vikten i att hålla ihop lagdelarna mer. mot vetlanda funkade det inte öht med detta och vi hade ett lååååångt lag som vart ihåligt! mot Bajen när dom vände till 4-4 hände samma sak, där knyter vi säcken lite turligt med hasses projektil på hörnan, sen idag känns det som att laget hålls ihop i stort sett hela matchen och när vi gör så är vi otroligt svårforcerade

en irriterad Esplund hjälper såklart till, men han är fortfarande enormt bra även då men kom inte särskilt långt mot byn, misstänker en kommentar om flerfolksfordon av han i antågande :)
18 nov 2015 20:31 #35453

Replied by janne on topic Allmänna diskussioner

som årets flopp känns det här otroligt skönt.. kanon match av byn.. jag är då helt lyrisk.. kärlek,stolthet,tradition sviker aldrig....heja byn..
18 nov 2015 20:27 #35452

Ååååhhh va oerhört jätteskönt det där satt!!!

Precis innan Tisen gör 1-2 sitter jag och tänker att "oavgjort vore ju faktiskt rättvist". Sen får han in den och då har jag plötsligt glömt bort att jag tyckte det. =)
Sen blir det bara Villa ett tag och när de sumpat sin 754e hörna som det kändes så kom den tanken tillbaka. Bra tajming på TO ifrån ledarbänken där! Den var välbehövlig då.. Men jisses va skönt när Edling får avsluta målskörden med sekunder kvar att spela!
Rättvist? I det läget, nja. Villa låg ju på för att kvittera och blev kanske lite ansvarslösa men sett över hela matchen tycker jag inte det. Villa hade mycket farligheter och bra spel och skapade tillräckligt mycket för att egentligen ha kunnat vinna också. Allt utom boll i nät dvs.

Esplund märkbart irriterad på domaren hela matchen (Foliehatten i mig frågar sig: Var det BARA gammal hederlig rövtur att M.Andersson fick honom ur balans så tidigt i matchen..?), hela Villa faktiskt lade alldeles för mycket energi åt det hållet, särskilt i början av andra halvlek när de kanske skulle ha fått något frislag ytterligare med sig också med handen på hjärtat.
Daniel Andersson var stundtals glödhet, men det var lite för långt mellan de stunderna.. David Karlsson, vart var han? Hela tiden markerad och övervakad av ett Edsbyförsvar som ikväll måste sägas vara landets förmodligen mest följsamma.
'Disciplinseger' antecknade jag i huvudet precis innan punkteringen så väldigt välkommet kom.

Erik Perssons dubbelräddning måste man ju nämna också. Båda målvakterna gjorde flera högklassiga insatser, men vår stora lilla Erik var enorm ikväll!
Lite mål men gott om målchanser, ännu rikligare med dramatik, hög fart i ca 75 minuter iaf och 2 poäng till Byn..
Kan man begära så mycket mer av en Onsdagskväll i November? Jag tror inte det!

Vad tyckte ni andra som såg matchen? Sätt lite fart i det här forume nö!
18 nov 2015 20:22 #35451

Replied by on topic Allmänna diskussioner

Klokt och stabilt spelat av Byn. Och i de senaste två matcherna har Byn vunnit med några mål på slutet. Är det en effekt av att Ola finns i kulisserna igen?
18 nov 2015 20:19 #35450

Där satt den!
18 nov 2015 20:09 #35449

Läckert byn! skön seger och skönt att bryta sviten i deras arena!

Vi ses på lördag
18 nov 2015 20:02 #35448

Äntligen en seger där nere! Grymt!
18 nov 2015 19:59 #35447

Jaaaaaaa!
18 nov 2015 19:47 #35446

Med tämligen värdelös kvalité på internetuppkopplingen här hemma så ser jag på matchen i Lidköping med minsta möjliga bild och sämsta möjliga upplösning för att minimera hackandet. Det funkar 'sådär'. Halvtid nu och 1-1.

Jag tycker att båda lagen gör det bra ikväll, byn blir ofta tydligt nedtryckta till eget straffområde när man inte har boll (och ibland när man har boll också), men löser de flesta situationer hittills och verkar läsa deras anfall mycket väl.
Jocke Svensk kallas nu 'täcket' av kommentatorn eftersom han använt skridskotåspets, klubba, arm och snart allting han har med sig ut på isen för att 'täcka' ut skott och farliga passningar. Villa ligger mycket högre i sitt försvarsspel än byn gör och det ser ut att betala sig bra. Byns anfall känns lite mera "Hoppsan, ojdå, jo titta det gick faktiskt" samtidigt som allting Villa gör ser mera rejält och beslutsamt ut.
Utan att ha räknat efter känns det som att Byn har skapat fler nästan-lägen utan att komma till avslut riktigt, medans Villa haft färre lägen men farligare sådana och fler avslut. Jag kan ha fel men så känns det just nu.
Det är en frejdig match i högt tempo som är underhållande, men det känns som att Villa kommer att ha två poäng när vi spelat 45 minuter till.
Jag hoppas jag har fel. HEJA BYN!
18 nov 2015 19:06 #35445

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

18 nov 2015 08:15 #35444

• Tack mottaget: 10

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Blir det nån websändning i morgon mot Villa?

Matchen har ingen länk inne på Bandypuls.
17 nov 2015 20:55 #35443

• Bandypengen - Supportrarnas Konto
  • Bandypengen - Supportrarnas Konto Profilbild

Replied by Bandypengen - Supportrarnas Konto on topic Allmänna diskussioner

Kom ihåg att anmäla er till årets satsning i Bandypengen som vi kallar Poängpengen. Tidigare har vi kört Hörnpengen och Målpengen med stor succé och Poängpengen är på väg mot samma succé den också.
Så gör som över 120st andra anmäl Poängpengen redan idag.

Anmäl här!!
17 nov 2015 17:29 #35442

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

Flyttat och är medlem i Edsbyn Red Farmers?

Skicka då er nya adress till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. kom ihåg att mailet ska innehålla namn på alla som flyttat, nya och gamla adressen.
Last edit: 17 nov 2015 17:10 by CB.
17 nov 2015 17:10 #35441

Måndag morgon, och det första jag tänkte när jag slog upp ögonen var "Yes, näsan sitter inte igen längre, förkylningen går åt rätt håll!" och nästa tanke var "Shit, vi har Villa borta på Onsdag.."

Vad tror vi om den matchen? Ju mera jag tänker på den, ju svårare känns det.
För tillfället så leder de serien och byn har en snygg titel som serietrea! Toppmöte alltså? Nja.. Det skiljer faktiskt fler poäng (3st) upp till Villa på den där förstaplatsen än det gör till Tillberga på 12:e plats (2p). Sjukt.
Att Villa lyckats skrapa ihop 9 poäng på de första fem omgångarna är ju bara helt knäppt, (Räck upp en hand den som trodde det innan seriestarten) men det är ju så det är. Bara Broberg som lyckats plocka av dem en poäng på Hällåsen hittills.
Man har haft två stycken hemmamatcher i år, VSK och Bollnäs, och att byn ska åka dit och lyckas bättre känns .. något avlägset. Eller?
Jag vet att man aldrig ska räkna ut Edsbyn, men just nu har jag svårt att vara alltför optimistisk faktiskt.

Mittmedia planerar visst, såvitt jag begriper, att sända matchen för den som fortfarande har förtroende för deras stream. (Ha lite tålamod, de kan förtjäna det tycker jag. Inte för hur de presterat hittills kanske, men för initiativet). Jag planerar att se den där, och jag hoppas få se den bragdinstats jag tror kommer att krävas.
Jag kan förvisso bandy ungefär lika bra som jag kan en ko, typ, (det är inte alls bra) men jag tror att om byn mäktar med att störa deras uppspel såpass att deras vassa forwards inte får så mycket bollar i 'rätt' lägen utan måste hämta mycket själva, fortsätter sitt fina, varierande anfallsspel och orkar göra det hela matchen den här gången - ja då kan vad som helst hända.

2600 matchbiljetter är redan sålda i 'Lisch' idag Måndag.. Tryck på läktaren kan man nog alltid räkna med där borta!

HEJA BYN!!
Följande användare sa tack: bynsupp
16 nov 2015 10:33 #35440

Replied by on topic Allmänna diskussioner

Hans A var väl värd att utses till matchens lirare. Men jag vill också poängtera vilken förstklassig spelare vi har i Jocke Svensk. Han är ovärderlig att tillsammans med Väli stoppa allt som försöker ta sig mot Edsbyns mål. Men några gånger såg vi honom också gå upp till anfall. Och varje gång blev det riktigt farligt, och en gång blev det mål. Jag skulle vilja ha en Jocke till, som spelade på främre planhalvan.
14 nov 2015 21:18 #35439

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

2-0 och 7-4 målet var två riktigt snygga mål!
En annan sak, skönt att hörnor har börjat sitta. Känns som att statistiken var sämre förra året?
14 nov 2015 10:32 #35438

• Tack mottaget: 22

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Hasses två identiska hörnmål är underbara och helt avgörande för denna sköna seger. Edlings 7-4 tycker jag är matchens höjdpunkt, så stark Jonas är när han stångar sig förbi Bajens block och prickknackar in bollen i krysset.

Jag hoppas att våra mittfältare fortsättningsvis törs vara modigare, att dom är mera noggranna och tar för sig mera. Då kan det här bli riktigt bra. Det är spelet på mitten som hackat hittills tycker jag.
13 nov 2015 21:53 #35437

Titan Catapult skrev: Hade nog varit tufft mentalt att tappa den har matchen efter 4-0. Flera 'gamlingar' som känns lite vassare i år väl? Främst Hasse o Edling känns det som.

Precis, och omvänt ett styrkebesked att inte klappa ihop utan reda ut det. Det kan de förhoppningsvis ta med sig.

Är tydligen första gången Edling har varit riktigt hel under en försäsong på flera år, det märks.
13 nov 2015 21:37 #35436

Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner

Hasse är väl bästa spelaren i Sverige, han är grym varje match. Hur kunde byn tappa matchen sista kvarten i första halvlek? O i början av andra
13 nov 2015 21:16 #35435

Skön och viktig seger! Hade nog varit tufft mentalt att tappa den har matchen efter 4-0. Flera 'gamlingar' som känns lite vassare i år väl? Främst Hasse o Edling känns det som. Obesegrade hemma, vi fortsätter så!

Och bra publiksiffra. Högre än på Sävstaås...
13 nov 2015 21:15 #35434

Betydligt bättre än förra matchen! Lite svajigt där ett tag i andra halvan med 3 lite onödiga insläpp, men det blev ju bättre mot slutet. Mängden utvisningar ställde nog till en del. Hasse var grym, och bra insats av Karlström! Överlag en gedigen insats av laget ändå ikväll trots den svajiga perioden.
Last edit: 13 nov 2015 20:33 by Spajk.
13 nov 2015 20:16 #35433

• Tack mottaget: 8

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Magnus Kuben Olsson i Edsbyn:
– Läget är bra. Hammarström är tillbaka så ett stort plus. Härlig fredag hemma mot Hammarby inför förhoppningsvis mycket folk.
Edsbyn får fortsätta att klara sig utan Joel Edling även i kväll.

Robin Sundin spelare i Hammarby:
-Tja, det är bra och vi känns fokuserade inför matchen ikväll. Uffe Einarsson var sjuk senast och vilar även idag. I övrigt är Per Einarsson och Robert Rimgård på väg tillbaka till spel igen.

www.bandyworld.se/archives/26613
13 nov 2015 15:41 #35432

En viktig hälsning/uppmaning ifrån Edsbyns IF Bandy

Edsbyns IF Bandy och övriga elitserieklubbar planerar för en publikundersökning.
Det här gör vi för att få bättre förståelse om vad du som besökare tycker om våra evenemang
och vad som skulle kunna förbättras.
Vill du hjälpa oss att svara på denna undersökning, så maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så kommer vi att
maila dig denna undersökning inom kort. Skriv gärna "publikundersökning" i ditt mail till oss.

Tack på förhand!
Edsbyns IF Bandyförening
13 nov 2015 06:23 #35431

Idag har vi lagt grunden till upplägget för annandagen tillsammans med nya Hotell Edsbyn!

Upplägget kommer bli kanon tror vi med heldags evenemang före och efter bandyn (matchstart 12.45)

Enda man väntar på är definitivt klartecken från kvällens uppträdande som håller hög klass kan jag avslöja! Inom nästa vecka ungefär hoppas vi släppa all info! Tror nog hela byn kommer gilla upplägget! Håll ögonen öppna här och i gruppen Red Farmers på Facebook
12 nov 2015 18:37 #35430

För att se matchen är det nog bara att ta sig till Svenska Fönster Arena eller klara sig med Mittmedia eller Elitrapport.
12 nov 2015 17:38 #35429

• Tack mottaget: 10

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Går det att se matchen i morgon utan att det där j....a Mittmedia är inblandade?
12 nov 2015 15:33 #35428