Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 1

Replied by Bandytokan on topic Allmänna diskussioner

Grattis till guldet :)
Ögren kommer från Finspång.
Följande användare sa tack: bynsupp
19 mar 2016 09:50 #36248

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 29

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Grattis Edsbyn J till SM-guldet!
När ni spelar med ordinarie manskap visar ni vilka som är bäst!

9:e SM-guldet, lika många som A-laget.
Wow.

Att Wikblad är grym visste vi redan.
Men Niklas Ögren!
För en som inte har riktig koll, var kom han ifrån? Vilket försvarsspel!
Är han edsbykille?
18 mar 2016 21:42 #36246

Replied by Mange on topic Allmänna diskussioner

Grymt kul, stort grattis P20!
18 mar 2016 21:42 #36245

Replied by blågult on topic Allmänna diskussioner

Vilken match ni gör grabbar. Imponerad av er. :) :)
18 mar 2016 20:24 #36244

Replied by Edsbyfantast on topic Allmänna diskussioner

Stort grattis detta fantastiska P20 lag till SM GULD. Nu slutar vi att kasta skit på varandra inom Redfarmers och EIF Bandy. Håller vi ihop då når vi målet. Tillsammans kan vi komma långt.
18 mar 2016 20:14 #36243

• Tack mottaget: 13

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Ögren-Tårtan-Väli som backlinje nästa säsong? Svensk-Hasse-Frid på mitten, så signa nu alla! Riktigt hög klass på P20-finalen ikväll, grymt kul att se.
Följande användare sa tack: O.M
18 mar 2016 20:09 #36242

• Tack mottaget: 2

Replied by Över ån och ända hem on topic Allmänna diskussioner

Stort grattis P-20! Underbart för deltagarna och perfekt för EIF. Viktig med framgång som förhoppningsvis lockar fler talanger till byn. Vackert!
Last edit: 18 mar 2016 20:09 by Över ån och ända hem.
18 mar 2016 20:08 #36241

• Tack mottaget: 16

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

GRATTIS TILL GULDET!!! :cheer:
Som alla andra måste jag säga, Ögren!
18 mar 2016 20:06 #36240

• Tack mottaget: 20

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Grattis junisar!!!!'
Vilket gäng, En ny stjärnback i Ögren.
18 mar 2016 20:02 #36239

• Tack mottaget: 24

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Fantastiskt P20 och ett stort grattis till SM-guldet efter en grymt väl genomförd final!
18 mar 2016 20:02 #36238

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

SM-Guld!!

Framtiden är räddad :cheer: :cheer: - Grattis P-20.

Skriv långtidskontrakt på liberon tack!!
18 mar 2016 20:01 #36237

I väntan på juniorfinalen och på (förhoppningsvis) glada sillynyheter så kan man ju alltid fundera över vad laget skulle behöva för tillskott eller förändring för att kunna lyfta till "minst semifinal" som vår sportchef hade som målsättning i senaste intervjun.

Jag är verkligen ingen expert på bandytaktik, tror de flesta på forumet slår mig på fingrarna där. Utifrån en helt annan erfarenhet har jag dock gjort vissa reflektioner. Jag höll länge på som ungdomstränare i fotboll, för ett glatt gäng som kanske spelade hellre än bra. Vi mötte ofta toppade och hungriga lag där vi helt enkelt inte var lika vassa som motståndarna. Det naturliga då var att ägna sig åt skademinimering, dvs defensiven främst. Det gjorde man enklast genom att låta de starkaste spelarna ta ett stort defensivt ansvar. Taktiken höll oftast siffrorna nere, men offensiven såg ju ut som skit (för att tala klarspråk).

Vad vill jag säga med denna utläggning? Jo, jag tycker att vårt "problem" under säsongen påminner lite om ovanstående. Vi har kanske inte en trupp som fullt ut matchar de bästa lagen och vi måste därför spela med låg risknivå för att inte bli överkörda i matcherna mot de bästa (om vi inte gör det går det som på annandan, typ). Vi tvingas låta våra två starkaste kort (Hasse och Jocke) ta ett i första hand defensivt ansvar. Genom bl.a deras defensiva jobb blir det ganska stabilt (vi var trots allt snubblande nära semi redan i år), men offensivt ser det inte så skoj ut trots tre vassa forwards (som bl.a "Superbybo" varit inne på här nere).

Så vad är lösningen på detta? Återgå till libero, satsa på att spela in nya krafter i defensiven så att Jocke kan flyttas upp på mitten. Låta Hasse vara en mer tydlig playmaker? Ja, det där överlåter jag att spekulera i till de som kan bandy bättre än mig.
Följande användare sa tack: Pekka
18 mar 2016 17:17 #36236

• Tack mottaget: 7

Replied by Betjänten on topic Allmänna diskussioner

Bra där oj oj!
För att göra någon slags liknelse med företagsvärlden så blir priset inte så avgörande om man har duktiga säljare/förhandlare som ska försöka sälja in en bra produkt från en kvalitetssäkrad produktion där man arbetar med bra råvaror/underleverantörer! Har man däremot en sämre säljkår, en produkt av viss kvalitet som många andra har ja då är det bara priset man har kvar att konkurrera med! Tror vi inte har den största pengapåsen vid jämförelse , men vi har bra råvaror/underleverantörer och en kvalitetssäkrad produktion för en lång tid framåt om man följer sin egen otroligt bra"bibel" www.bandyakademin.se/
Återstår att se om vi har en tillräckligt bra produkt och säljkår som kan lugna marknaden inför kommande år och på längre sikt!?
Om inte så får vi hoppas på att det är just vi som är "slumpen" i Zockes resonemang längre ner!

Visserligen har säkert Villa och VSK några av de största pengapåsarna i branschen och att det ena ger ger det andra men det ligger säkert nått i det Zocke skriver i Bandypuls!

"Det är så lätt att stirra sig blind på varför vissa föreningar har si och så bra spelare och förutsättningar att man ibland glömmer varför det är så. Framgång börjar med en bra organisation och ett tydligt mål för verksamheten. Det sportsliga kommer efter det.
Med tesen att de som ger sig själva bäst möjligheter att lyckas stämmer tror jag att vi kommer få se dessa två lag slåss om att vara nummer ett de närmsta åren. Ibland slår slumpen in och någon annan får vara med och leka, men just nu är det klassens två bästa elever som får åka in och visa upp examensarbetet på Tele2"
Last edit: 18 mar 2016 13:21 by Betjänten.
18 mar 2016 12:20 #36235

Det här laget vi hade i vinter har kapacitet, det såg vi ju glimtvis mot Bollnäs i kvarten och även under säsongen.
Så får vi behålla truppen och ändra till ett rakare enklare spel, och vi måste absolut överge fyrbackslinjen.
Samtidig så måste man våga städa undan "gamla meriter" i truppen också som sisu skrev.
Så sportchefen har inte tid för nån "semester" nu. Lova minst semifinal kräver jobb, hårt jobb och inte BARA pengar.

Lycka till i finalen P20!
Följande användare sa tack: los, Betjänten
18 mar 2016 11:05 #36234

• Tack mottaget: 6

Replied by sisu on topic Allmänna diskussioner

Vill man nå semi så krävs de att alla stanna och nån toppspelare kommer till byn.
Edsbyns if har hamnat i nån bubbla känns de som, nu är de dags att städa bort gammla meriter å börja om på nytt.
Vi behöver verkligen en " målspruta " om vi ska nå längre än kvarten.
Last edit: 18 mar 2016 09:41 by sisu.
18 mar 2016 09:40 #36233

Bra skrivet nedan och det är inte så att jag inte tror att man vill att Svensk ska vara kvar. Klart man vill det. Har man haft taktiken klar sedan i höstas? Tänk er ett scenario där man inför annandagsderbyt klev ut på isen.. trumvirvel.. "Vi vill härmed förmedla att vi har gjort klart med ett flerårskontrakt med Joakim Svensk. En av bandyns största talanger blir alltså Edsbyn trogen i ytterligare minst tre säsonger. En viktig påskrift i vår strävan att återigen vara ett lag som spelar om medaljerna".

Jag vill inte måla fan på väggen, ingen spelare är ännu förlorad men jag tycker man är riktigt klantiga då man hela tiden ger andra klubbar förhandlingsutrymme.
18 mar 2016 08:24 #36232

• Tack mottaget: 18

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Härligt att läsa CB, det är sådana här positiva saker man vill läsa som supporter.
Egentligen är det ju sånt här man vill läsa och höra från en sportchef, framtids visioner och framtids planer. Ska man få alla att dra åt samma håll så vill alla veta åt vilket håll man ska dra också. Bandyn i Edsbyn engagerar så många så får vi med alla så kan det räcka hur långt som helst.
Problemet (om man nu kan kalla det problem?) är ju att vi blev så bortskämda med alla framgångar under guldåren. När vi nu de senaste åren haft en nedåtgående trend men trots det får höra från tränare och sportchef att vi tror på det vi gör och bara fortsätter köra på, ja då tappar många supportrar intresset. Det känns på nått vis som att vi stannat upp, vi kör på som inget hade hänt och då är det många som lessnar.
Ska vi få upp engagemanget så måste vi få något att engagera oss i också, det går inte bara att vara tyst från föreningens sida. Nu menar inte jag att man ska gå ut med alla spelare man försöker värva, utan det räcker med nått sånt som du skrev nu CB, kanske några rader från tränaren eller nån spelare? Jag skulle mer än gärna vilja läsa hur tränarna ser på säsongen som varit te.x ? Vi får värva tillbaka Brindholm kanske? Det är rätt dött på hemsidan nu.

Jag blev iaf mycket positivare av att läsa det du skrev CB, trots att du inte är sportchef (än?) Nu fortsätter vi så här!
Kom ihåg Miljonklubben nu alla!
17 mar 2016 23:59 #36231

• Tack mottaget: 9

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

Nog jobbas det hårt på nya och förlängda kontrakt de kan jag ta gift på, sen att det tar tid kan ju bero på att nu kommer det att hända saker och dessa behöver tänkas igenom och planeras ordentligt innan dom sätts i verket. Ha tålamod!!
Jocke Svensk är naturligtvis en attraktiv spelare på marknaden och vill säkert kolla sig för om gräset kanske är grönare på andra sidan, men jag tror och hoppas på att han stannar, han är, och han vet om det, en av flera spelare som Edsbyn vill bygga framtidens lag runt, det förtroendet måste ju locka honom att stanna. Vi får hålla alla tummar och tår vi har. Men tvivla ALDRIG på att Edsbyns IF Bandy inte gör allt för att få honom att stanna. Ha tålamod!!

Miljonklubben är en bra start på nått nytt, sen kommer inte allt att hända på en säsong utan de vi nu ser är en början på något som ska ge frukt framöver, se bara på Västerås vilket jobb dom lagt ner i nästan 10 års tid för att bli en så bra och stabil förening igen, 3:e raka finalen nu.
Eller kolla på oss själva innan "Guldåren" vad vi slängdes mellan hopp och förtvivlan under slutet på 90-talet och början på 2000, innan frukten bärgades 2004-2008, jag skulle säga att vi är nånstans i början på 2000 nu och lurar lite bakom för att snart ta steget högst upp på podiet igen.
Med hjälp av Miljonklubben och andra samarbetspartners så tar vi minst semifinal nästa år och ger en signal till bandysverige att vi menar allvar och då kommer föreningen bli attraktivare för både fler sponsorer och spelare, allt blir så mycket enklare om man verkligen visar att man menar allvar.
Allvar kommer vi aldrig kunna visa om inte vi alla (föreningen, spelare, ledare, supportrar, sponsorer och hela bygden) drar åt samma håll, vi vill ju alla att Edsbyns IF Bandys A-lag ska spela på Tele2 Arena eller hur?
Dit når vi om vi alla hjälps åt, ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Nu hejar vi fram P20 till det 9:e juniorguldet.

HEJA PÅ RÖD OCH BLÅ.
Följande användare sa tack: los, bynsupp
Last edit: 17 mar 2016 22:18 by CB.
17 mar 2016 22:17 #36230

Vi har inte råd att tappa svensk så är det. Tappar vi svensk vill jag se en helt ny sportchef.
17 mar 2016 21:46 #36229

• Tack mottaget: 0

Replied by Knöahian on topic Allmänna diskussioner

Bara så att ingen som har möjlighet och tror på denna satsning lika hårt som jag gör missar det och det finns delbetalning
www4.idrottonline.se/EdsbynsIFBandyforen...eringMiljonklubben1/
Last edit: 17 mar 2016 21:21 by Knöahian.
17 mar 2016 21:21 #36228

Magkänslan gällande Svensk blir ju inte bättre med tiden för mig.. Jag hoppas jag har fel som fan men jag är rädd att man är frånsprungen med hästlängder när det gäller taktik kring förlängningar/värvningar (förlängningar kommer alltid vara viktigare fokus än värvningar för Byns del. Jobbigt om man tror annat.). Svensk är den enskilt viktigaste spelaren att förlänga med. Kanske tar jag då Hasse lite för givet men en påskrift "igår" av Svensk så är jag rätt säker på att Hasse kan räknas in av bara farten. Alltså, "All in" på Svensk NU om den inte är startad redan som den borde gjorts för flera månader sedan. Hur gärna vi än vill att dagens unga ska vara som Kuben så pratar vi om en generation totalt annorlunda nu. (jämför med fotbollen där en ung spelare gör en halv kanonsäsong i Allsvenskan och tycker att han är redo för Holland eller Spanien så fort första erbjudandet kommer) Byn måste bli mer pop och utnyttja att man bl.a fortfarande är enda klubb med hall i Hälsingland, att Edsbyn ÄR bandy mm mm. I den här (min) visionen ingår inte SK eller TL (stort tack för insatserna under åren givetvis) om ni frågar mig.

Ska inte någon nu säga att ”kontrakten inte gått ut än”? :-)

Skitkul för Hasse och helt rätt dessutom. :-) Ta fram en varsin penna till dig och Svensk, be någon ta tid och se vem som snabbast kritar på kontraktet!
17 mar 2016 18:22 #36227

Replied by Superbybo on topic Allmänna diskussioner

Känns lite som alla tror att miljonklubben ska ta oss till högre höjder nästa år, men jag tror att den största förändringen som måste till, är en annan typ av spel som gör det roligt att både spela och titta på.
Årets säsong har nog varit den tråkigaste på många år, okej vi gick till slutspel med nöd och näppe och spelade resultat mässigt jämt med Bollnäs, men glädjen att spela bandy verkade saknas, även vi på läktaren blev loja och JAG har för första gången sen jag började gå på bandy starkt funderat på att sluta gå på bandy.
Jag vill ha en rejäl förändring och nog kan en fet plånbok hjälpa för stunden men i grund o botten måste de till något nytt, rakare spel, mer folk i anfallen, mindre med urvändningar, bänka spelare som inte visar go o kämpa glöd, ta hellre in en hungrig Junior istället för nån som inte ger allt. Sen tycker jag att vi ska ha en tuffare defensiv inte en ful, men ibland kanske man måste kliva upp och ta lite stryk för att motståndarna ska känna att nästa gång måste jag titta upp så de inte smäller.
Rent offensivt har vi bra skyttar men varför spelar vi bort så många farliga frislag när vi har tre kanon skyttar, har svårt att förstå detta och varför skjuter vi aldrig när vi är strax utanför straffområdet, bollen måste inte spelas in hela tiden.
Vart tog Hasses lyft vägen, vi har en som slår kanon lyror men gör det inte, varför?
Jag vill ha förändring till nästa år, föreningen måste visa oss supportrar att man vill förändra, våga göra något nytt, vi spelar på samma sätt som vi gjorde under guldåren, skillnaden då var att vi hade ett vassare material och att alla på plan var hungrigare. Idag har vi inte dessa spelare och då fungerar inte de att spela som vi gör.
Sen tycker jag att Eif måste vara lite mer öppna, gå ut på olika media och informera oss supportrar vad som händer, och se till att göra klart med spelarna innan säsongen är slut.
Klubben behöver oss supportrar, så visa att ni vill ha oss kvar
Både Bollnäs och Broberg släpper lite info till media och de skapar intresse.
Blir de ingen förändring så är de over and out för min del till nästa säsong.
Känns lite som ledningen i Byn lever på att man var bra för 10 år sen, allt förändras och de måste vi också om vi ska spela bandy på elitnivå.
Slut på gnäll nu.
Tack o hej
Följande användare sa tack: ERF159
17 mar 2016 17:01 #36226

• Tack mottaget: 13

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Hasse "Bättre-än-nånsin" Andersson utsedd till seriens bästa halva, sjukt rättvist. Kompetent jury också bestående av tränare och lagkaptener. Nytt femårs så är väl tröja nr 8 nästan helig för alltid sedan.
Last edit: 17 mar 2016 16:53 by Titan Catapult.
17 mar 2016 16:51 #36225

Replied by hejabyn on topic Allmänna diskussioner

Broden kommer att bli saiks nya tränare
17 mar 2016 16:27 #36224

Den nyheten är nog mindre god för Sverre skulle jag tro.
16 mar 2016 22:40 #36223

Goda nyheter för oss:
-Bergvall flaggar för en fortsatt målvaktskarriär i Västerås. Hans ambitioner stöttas av av VSK:s klubbchef Michale Campese. Torde innebära att Erik P näppeligen är villig att nöta bänk nästa säsong.
-Sandvikens tränarlegender Jakobsson och Lindquist lämnar. Bäddar för en turbulent tid i SAIK:s organisation. Skulle förvåna mig om Jocke S väljer att lämna Byn för SAIK under dessa premisser.

Heder till dig Betjänten! Efter moget övervägande väljer du att stötta ditt LAG. Ditt beslut är utmärkande för en äkta Edsby-fan, ett långsiktigt arbete och ett stort hjärta för klubben är det som till slut blir avgörande för ditt beslut.
Rätt tänkt och bra gjort av dig!
16 mar 2016 21:47 #36222

Replied by bahnhof on topic .

Dessa tränare har fina meriter men se hur det gick för Tony när han inte hade spelarmaterialet.
Det behövs nyheter både i ledning och tränarstab det kan ge ny energi.
16 mar 2016 21:12 #36221

Replied by edsbyfan on topic Allmänna diskussioner

ERF159 skrev: Jakobsson och Lindqvist lämnar SAIK, hur blir det med vårt tränarstab?

Man skulle ju kunna drömma om dessa två tränare till byn. Har inget emot att pensionera Liw o kuben. , känns som att vi behöver någon som inte är släkt med någon i laget och som vågar tillstå att våran fyrbackslinje inte var någon hit, tyvärr verkar Liw vara för självgod för detta ändamål.
16 mar 2016 19:15 #36220

Okey, jag får erkänna att jag var lite väl kritisk i mitt inlägg, i alla fall när det gäller helheten :)
Man har ju tagit fram Bandyakademin, www.bandyakademin.se/ , och där har man ju en bra grund för framtida framgångar förutsatt att man "lever som man lär" och att det är något man arbetar med kontinuerligt i "alla led"! Något som är positivt med den är ju också att man vill att alla ska kunna spela bandy och att målet inte bara är en elitsatsning, en eloge för det! Finns ju mer att läsa här www.helahalsingland.se/sport/bandy/edsby...trad-i-bandyakademin
Så här finns ju i alla fall en offentlig redovisning av det långsiktiga sättet att arbeta! Och nej, jag vet inte om och i sådana fall vad t.ex. Broberg har gått ut med men om inte annat så blir jag lite avundsjuk på de uttalanden som Jonas och Martin gör där man kan läsa mellan raderna att det inte är pengarna som varit avgörande utan något annat. Och ja, de har fått positivt besked om hallbygge och självklart minns man vilken effekt det hade hos oss, men förmodligen hinner de inte spela i den under den nya kontraktstiden. Jag ska gå med i Miljonklubben och hoppas att de kommer att bidra till nått bra :)
Följande användare sa tack: bynsupp, perrra, 1974
16 mar 2016 17:39 #36219

Jakobsson och Lindqvist lämnar SAIK, hur blir det med vårt tränarstab?
16 mar 2016 17:31 #36218

• Tack mottaget: 26

Replied by Martin Landar on topic Allmänna diskussioner

Mycket kloka ord här nu ifrån flera. Håller också med om att man är redigt sugen på någon nyhet nu angående de med utgående kontrakt. Skulle vara bra för vilopulsen det..

Angående Miljonklubben så finns följande att läsa om densamma på Bandybyn :
"..vi tar sats för att bygga nästa stora Edsbylag."
"..vår nya satsning för att behålla våra främsta talanger, rekrytera nya spelare och åter nå toppen."

Och i PDF-en som föreningen har kan man läsa:
"Vår framgång som plantskola gör oss stolta, och vi kan inte behålla samtliga spelare, men vi vill naturligtvis att de främsta talangerna i framtiden stannar i Bandybyn."
"Pengarna går oavkortat till att förstärka elitverksamheten i vår satsning mot nya titlar."

Det låter som ljuv musik i mina öron det, precis den signal man väntat lite på ifrån föreningen, och därför är jag med!
En bonus är ju att man hamnar först i kön om att få just såna nyheter också..

HEJA BYN!
Följande användare sa tack: O.M
16 mar 2016 13:28 #36216

Om man är inte känner till vilka ambitioner Edsbyn Bandy har för framtiden och om man tvivlar på att det jobbas för att förnya utgående kontrakt tycker jag att man ska läsa Bandypuls intervju med Stefan Karlsson från 10 mars.
Här finns alla svar.
Följande användare sa tack: Martin Landar
Last edit: 16 mar 2016 13:28 by bynsupp.
16 mar 2016 13:27 #36215

• Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Håller med om att det går att bli bättre med öppenheten.
Men man måste komma ihåg att det är rätt lätt att prata om visioner när man inte har nån hall och inte har vunnit nåt på 40 år (Broberg) eller 60 år (Bollnäs).
Det är betydligt svårare när man relativt nyss har uppnått allt och lite till.
Tycker ändå detta är ett steg mot en nysatsning och det vore mycket värt om alla var med på tåget (inte nödvändigtvis ekonomiskt såklart).
Sen är det en del av supportrarnas jobb att vara kritiska men ibland kan jag efterlysa lite perspektiv.

Vet att till exempel IFK Norrköping har haft liknande problem, det var först när folk slutade jämföra allt med de gamla framgångarna som det kunde skapas nya.
Följande användare sa tack: bynsupp, O.M
Last edit: 16 mar 2016 12:33 by perrra.
16 mar 2016 12:29 #36214

• Tack mottaget: 27

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Som jag nämnt tidigare så har jag också förståelse, absolut!
Det jag undrar dock, vad har Broberg uttalat i offentlighet för helhetslösningar och satsningar för framtiden då? (förutom hallen)
Känns inte som de är så öppna heller egentligen? sen att de fått uttalanden från två spelare som skrivit på att de tror på deras satsning/helhetslösningar är väl inte så konstigt? Söderberg kan jag tänka mig har haft lite att fundera på, mer än Nygren iaf, men jämfört med vad exempelvis Svensk och Hasse har för erbjudanden att fundera på så tror inte jag det är jämförbart faktiskt. Helt egen spekulation dock!

Edsbyn har gått ut med att man vill satsa på att nå minst semi nästa år, det står i en intervju med S. Karlsson i bandypuls om jag minns rätt? Vilka alternativ och vilka om och men kan man ju inte diskutera i offentlighet såklart. Men det är säkert lite för att få fler alternativ att jobba med som de ber om allmänhetens hjälp, skulle jag tro? Att det arbetas på Svensk och Hasse kan jag nog garantera utan att ha någon insyn alls egentligen, men det är jag övertygad om!
Om våran hjälp räcker till det återstår att se, en chansning helt enkelt som kan bära frukt men det finns ingen garanti såklart. :)
16 mar 2016 11:58 #36213

Bra skrivet Betjänten, och exemplet med Broberg var bra där har man gett tydliga signaler REDAN med påskrifter av några tongivande spelare.
16 mar 2016 05:24 #36210

Förstår båda "sidors" argument angående Miljonklubben, satsa för att "få" resultat eller se vad man får för pengarna innan man satsar!
Är själv någonstans där mittemellan och det är det säkert "tyvärr" många fler som är, men, DENNA gång lutar det väl åt det första.
Valet skulle vara lättare om det kom fram signaler att klubben jobbar på "rätt sätt" som från t.ex. Broberg med Nygren och Söderberg som det skrevs om i Bandypuls!

"Jonas Nygren ville att klubben visade handlingskraft och gav signaler om en fortsatt satsning inför framtiden.
– Framför allt att jag ser att föreningen gör det. Och jag har fått en klar bild över vad Broberg vill under de närmaste åren. Det handlar inte om att vi ska värva en massa spelare. Det är mer helheten"

"Skyttekungen Martin Söderberg nobbar anbuden från andra klubbar – och skriver ett nytt kontrakt med Söderhamnslaget.
– Jag tror på Broberg och på satsningen som klubben gör, säger 24-åringen"

Måste tillägga att jag varit med bandypengen sedan den tillkom och det kommer jag att fortsätta med oavsett hur det går resultatmässigt och vilka spelare som hänger löst samt att man bidrar med entréavgifter och är med i andelslotteriet m.m. men för att det ska kännas riktigt bra att peta in den där extra summan så skulle i alla fall jag gärna vilja höra att föreningen arbetar med helheten på ett proffsigt sätt och att man har ett mål och en plan för hur man ska ta sig dit! Det hoppas och tror jag väl att de gör och har men det är inget som i sådana fall verkar komma utanför föreningens väggar och det är ju synd om det skulle kunna generera mer pengar till Miljonklubben!
Last edit: 16 mar 2016 05:19 by Betjänten.
15 mar 2016 22:59 #36208

Replied by Knöahian on topic Allmänna diskussioner

15 mar 2016 22:04 #36206

bynsupp skrev: Jag tänker att med några korrigeringar i laget har vi alla förutsättningar att få ett lag med bättre balans och där spelarnas kompetenser tas bättre tillvara:
-återgå till trebackslinje där Tårtan spelar libero mellan Mattias A och Väli
-flytta upp våra två mest drivande spelare Jocke S och Hasse A på mitten
-Oskar J eller kanske Joel E kan ersätta Hasse på halvan.
På detta sätt förstärker vi mittfältet kraftigt utan att vi fördenskull behöver tappa i defensiven.
Offensivt räcker vi till precis som det ser ut idag.

Exakt mina tankegångar också, men det gäller som sagt att vi får behålla truppen samt att det håller för världens bästa libro Tårtan.
Jag tror Popa kommer mer till sin rätt med traditionell backlinje också.
Last edit: 15 mar 2016 21:45 by 1974.
15 mar 2016 21:38 #36205

Abstinensen börjar redan göra sig gällande för en inbiten bandynörd.
Om vi "bara" får behålla nuvarande spelartrupp, gud förbjude nåt annat tycker jag att vi har alla förutsättningar att ställa upp med ett potent lag nästa år.
Förresten, en ny spelare har vi förhoppningsvis till nästa år. Om Tårtans comeback håller och han är med på hela resan nästa säsong kan vi räkna in ett supernyförvärv.

Jag tänker att med några korrigeringar i laget har vi alla förutsättningar att få ett lag med bättre balans och där spelarnas kompetenser tas bättre tillvara:
-återgå till trebackslinje där Tårtan spelar libero mellan Mattias A och Väli
-flytta upp våra två mest drivande spelare Jocke S och Hasse A på mitten
-Oskar J eller kanske Joel E kan ersätta Hasse på halvan.
På detta sätt förstärker vi mittfältet kraftigt utan att vi fördenskull behöver tappa i defensiven.
Offensivt räcker vi till precis som det ser ut idag.

Jag är ursprungligen från Byn så jag får väl be en stilla bön att mitt önskescenario blir verklighet!
Må Miljonklubben bidra till detta.
15 mar 2016 21:06 #36204

Enligt rykten från Sandviken så jobbas det hårt på svensk, tyvärr.
Last edit: 15 mar 2016 13:13 by bahnhof.
15 mar 2016 13:12 #36201

Simon Blomqvist back från Broberg klar för Vänersborg, innebär det attJocke Svensk tackat definitivt nej till Vänersborg tro?
15 mar 2016 12:59 #36200

Bra pedagogik i ditt inlägg 1974.

Ju större summa som säkras desto bättre förhandlingsförutsättningar för arbetsgivaren Edsbyn Bandy.
Följande användare sa tack: 1974
15 mar 2016 09:24 #36199

Jag har full förståelse för ert resonemang att sätta in pengar efter visat resultat, problemet är bara att klubben kan ju inte förhandla med spelare med pengar som inte finns, så det försämrar faktiskt förhandlingsläget att säkra kontrakt med spelare som de ni nämner. Skulle alla resonera som ni så skulle det inte finnas en krona extra nu att skjuta till, så är det!
Men som sagt jag har ändå förståelse för er, 1000 kr har inte alla över bara sådär, så skall man offra en sådan så kanske man känner att man vill veta lite vad man får, inget konstigt med det! Men om det är så att man faktiskt kan utan att behöva lida för mycket av det så hjälper man faktiskt klubben mer desto fortare pengarna kommer in.(om man nu går i tankarna att vilja bidra)
Men oavsett hur och när man väljer att betala in så tror jag nog att klubben tacksamt tar emot ett bidrag, jag ville bara dela med mig mitt sätt att se på saken. :)
Följande användare sa tack: perrra, O.M
Last edit: 15 mar 2016 08:18 by 1974.
15 mar 2016 08:14 #36198

Samma här, jag vill se nåt konkret innan jag sätter in pengar. Jag tvivlar inte på att det jobbas hårt nu, men som sagt förlängda kontrakt eller ett "roligt" nyförvärv, pengar sen.
15 mar 2016 05:18 #36196

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Om Edsbyn får nytt kontrakt för Erik Persson, Joakim Svensk och Hans Andersson så lovar jag att skicka in pengar till miljonklubben!
15 mar 2016 00:12 #36195

Bra skrivet JW!
14 mar 2016 21:03 #36194

Replied by Leo Hägglund on topic Allmänna diskussioner

Tog ett snack med alltid lika trevliga Oscar Wikblad, om Bandygalan, årets junior, succésäsongen och SM-finalen: www.bandypuls.se/bandy/elitserien/talang...att-bli-arets-junior
14 mar 2016 20:06 #36193

Var det inte lite överraskande kandidater till årets man? Bergwall, Karlsson och Berlin är ju förstås bra spelare alla tre, men jag kan nog räkna upp minst en annan spelare från deras respektive lag som varit bättre. Borde väl bli Karlsson i Villa ändå, för målrekordet om inte annat. Bergwall tycker jag har varit ovanligt mänsklig den här säsongen och Berlin har ju en lagkamrat som jag tycker har varit genomgående klart bättre under säsongen och särskilt i slutspelet.

Men, den JAG tycker har varit genomgående bäst av alla är ingen av dessa utan vår #8 (nytt kontrakt med Hasse snarast - tack!). Ser också efter lite bandysurf här i kväll att vår #12 verkar vara önskevärvning för runt 10 klubbar (jobba Stefan, jobba). Att få klart med Jocke för någon säsong till vore ju den perfekta boosten för miljonklubben. Vi har ju nu på rätt kort tid - av olika anledningar - tappat framtidsnamn som Söderberg, Felix och Simon. Att visa att vi kan behålla någon som i princip alla andra vill ha skulle ge en signal att nu är Byn på gång igen.

Jag gillar den här lite kaxigare framtoningen med Miljonklubben och för mig var det självklart att haka på tåget. MEN - det här skruvar också upp förväntningarna. Nu räknar man nästan med att vi ska ha ett slagkraftigt lag nästa säsong. Om vi skulle stå i slutet av september med en trupp som känns lite tunnare och lite svagare än i förra säsongen (som bäst ut-i-kvarten) blir i alla fall jag gruvligt besviken. Men, så länge klubben satsar och visar att man vill framåt (t.ex. med nya kontrakt på #8 och #12) har de i alla fall mitt stöd.

Nu blev det för långt. Nu får jag sluta.
Följande användare sa tack: perrra, ERF159
14 mar 2016 19:08 #36192

• Tack mottaget: 3

Replied by Piotr Gushin #137 on topic Allmänna diskussioner

Är väl jag som går igång lite väl mycket också, men jag tycker denne Stisse bara är imponerad av Saik o även av Muhren. Skiner igenom lika mycket som att Axman håller på Bollnäs, men det läre de väl få göra.
12 mar 2016 11:35 #36182

• Tack mottaget: 3

Replied by Piotr Gushin #137 on topic Allmänna diskussioner

Han tycker 4 matcher var för mycket på Mossberg, "speciellt som spelaren han skadade briljerade mot saik i Göranssons o bland annat retfullt gjorde 1a målet".
12 mar 2016 11:25 #36180