Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 1

Replied by Bandytokan on topic Allmänna diskussioner

Instämmer i nedanstående klagokör, har inte varit bra den här säsongen - haft djupa dalar i alla matcher och nu på slutet varar dom mellan 45-90 min och då blir det inga poäng.

Ny tränare? Kanske.
Hans Åström? Ja tack - han lyckades ju ta Bollnäs till 2 finaler så han måste ju vara bra
02 jan 2016 16:25 #35640

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 13

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Liw tar död på mitt bandyintresse snart, ser ut som inte ens spelarna tror på det man gör.
Nä, nu MÅSTE det hända något både spelmässigt och på ledarsidan.
02 jan 2016 16:05 #35639

• Tack mottaget: 3

Replied by Piotr Gushin #137 on topic Allmänna diskussioner

4 år har Liw haft på sej, o uträttat vad? Båda de 2 senaste tränarna har det gemensamt att blod är tjockare än vatten...
02 jan 2016 15:59 #35638

• Tack mottaget: 6

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Egentligen är tappad poäng på VSK inget att skämmas för! Med tanke på hur bra vi spelade i första och hade kontroll. Svider det att VSK får full kontroll på andra och vinner tryggt.

Första halvlek ger jag MVG! Det gav hopp inför framtiden. Var den formen har varit de senaste matcherna undrar jag, men otroligt kul att se! Bra försvar, många med i anfall! Det tände ett hopp inför andra och fortsatt säsong!

Tyvärr var vi kvar i omklädningsrummet då VSK ägde boll första minuten i andra och gör 4-3. Inom de första 9 minuterna i början på andra gör VSK 3 mål. Då tar i min mening matchen slut. I andra anfaller vi med 3 spelare mot 7 VSK försvarare. Varför får vi inte med lika många i anfallen som i första? Jag vet inte! Tyvärr tappade vi även i försvaret. VSK ser ut att tex vid 7-3 målet åka igenom väldigt enkelt. Simon Jansson gjorde en grym andra halvlek och det kändes som att VSK hade full koll.
Jag är mycket positiv till spelet vi levererade i första halvlek! Vi är med i andra men då gör VSK allt mycket bättre mot vad vi gör. Som jag skrivit i tidigare referat, vi var bra men motståndarna bättre och då räcker det inte att spela ”bra”.

En fundering jag fick idag är fysiken. Vi har förlorat fler matcher i år och tappar nu i andra. Är fysiken sämre i år? Jag vet inte, jag anklagar ingen men vi bör hitta felet för att rätta till det.

Det känns som att en förändring bör ske och det ganska fort. Vi har förlorat onödigt många matcher i år. Även om jag är väldigt positiv till att bandyn breddas vill jag inte att det sker på bekostnad av att Edsbyn förlorar. Någon förändring skulle kunna vara att ha med Ola och Hasse i båset och se om det blir bättre. Svaret kanske inte finns där men ett slutspel som enligt mig har sett som en självklarhet känns inte lika självklart längre, tyvärr.
Last edit: 02 jan 2016 16:05 by Dagolino.
02 jan 2016 15:57 #35637

• Tack mottaget: 3

Replied by Piotr Gushin #137 on topic Allmänna diskussioner

Är väl upp till var o en vad man väljer. Kan förstå att folk inte vill gå o se på detta. Hoppas vi slutar 9a o missar slutspel. Är väl bara då det kan bli tränarbyte. Lyckat drag av Karlsson o skicka Söderberg bla. Snart släpper han väl iväg Wikblad också, så kan vi skicka in nån åldring...
02 jan 2016 15:45 #35636

• Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

Instämmer helt med LgS! Väljer man en juniortävling i håkky före sitt egna bandylag. då har man tappat greppet. Svenska folket har gått på tidernas mediahype. Överreklamerad bortom alla j-la gränser!
02 jan 2016 13:15 #35635

• Tack mottaget: 24

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Tyvärr så tror jag på en rätt dålig publiksiffra, inte pga av JVM utan att det är lördag.
Lördagsmatcher har aldrig fungerat publikmässigt tycker jag. Känslan är att det är så på fler orter också utan att kolla upp fakta, hoppas dock att jag har fel och att både match och publiksiffra går vår väg idag. ☺
Heja byn!
Last edit: 02 jan 2016 12:53 by 1974.
02 jan 2016 12:52 #35634

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

LgS skrev: Väljer man tv-pucken före sitt lag mot svenska mästarna så är det dåligt ställt!

Nu talar vi ju ändå om en turnering som förmodligen är den bästa och roligaste turneringen efter OS-hockey!
02 jan 2016 12:33 #35633

• Tack mottaget: 8

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Väljer man tv-pucken före sitt lag mot svenska mästarna så är det dåligt ställt!
02 jan 2016 12:23 #35632

Hoppas publiken kommer idag, lär behövas! Lite synd att matchstart är precis samma som Sveriges kvartsfinal mot Slovakien i hockeyns junior-vm. Tror att många kommer välja den matchen istället.
02 jan 2016 11:48 #35631

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Håller med flera andra om att saknaden av en Brindholmanalys är ännu större än vanligt just nu. Men man får vara evigt tacksam för de 15 (?) år av insikter han gett. (Klar drömgäst i Magasin Bandybyn för min del!)

Pinne mot VSK imorgon vore ju skönt men får nog ändå ses som en bonus. Det är de tre matcherna därefter (Sirius, Kalix, Kungälv) som har poängkrav på sig om vi ska fixa slutspel. Särskilt Kungälv på Skarpe känns som en nyckelmatch av rysarkaraktär. Spännande veckor framöver!
01 jan 2016 20:59 #35630

Hemsk match i morgon!!!

Vinner vi.. känns det några procent bättre... : )
Förlorar vi.. aj aj aj... :(

Handlar nu även väldigt mycket om vad som händer i Broberg..

Egentligen borde man inte vara orolig.. vi har kapacitet.. tidigare skrev någon att vi ligger där vi hade förväntan innan säsong.. kanske det.. jag instämmer... men min förväntan ändrades när vi låg högre upp för någon månad sen :) Då fick jag en "owow" känsla.

God fortsättning alla! :)
Last edit: 01 jan 2016 15:56 by Dagolino.
01 jan 2016 15:40 #35629

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

Apropå fyrbackslinje.

Kolla här.
31 dec 2015 14:04 #35628

Joakim Svensk som libero, är det någon här som tycker det är en dålig idé?
31 dec 2015 13:57 #35627

PW skrev: Törs man säga det? Fy f-n vad ni saknar Simon Jansson just nu...(sagt av en vägverkare)

Ja, en spelare som Simon tackar man väl inte nej till såklart! Men jag tror i ärlighetens namn inte det är honom det sitter i nu.
Jag tror faktiskt på våra spelare och tycker att vi långa stunder i nästan varje match presterar bra bandy, så det är egentligen bara att försöka hitta rätt detaljer att arbeta med så tror jag på det här igen, Just nu blir det för stora ytor på kanterna bakåt tycker jag då vi lätt blir för få bakåt vid omställningar, och det utan att tycka någon är dålig men vi måste tänka om lite i taktik tror jag. Känner vi oss inte trygga bakåt så blir offensiven lidande också, detta är bara vad jag tror och spekulerar i, inte vad jag vet. ;)
Se på er själva, på ert forum gapas det om stjärnvärvningar hela tiden som om allt sitter i det (inte du dock).
Men se på tusan! Få snurr på rätt detaljer så lossnar det till sist och så behöver ni inte Patrik Nilsson, Edlund och Lippi längre. :)
Sen så måste det såklart besittas en viss kvalité på spelarna och det tycker jag att vi har, vi är absolut slagkraftiga att vara med och slåss om en Semi om vi får till saker och ting.
Last edit: 31 dec 2015 13:38 by 1974.
31 dec 2015 13:30 #35626

• Tack mottaget: 16

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Första gången jag skriver på nya forumet så ursäkta om jag klantar mig med tekniken på något sätt.

Ja, får hålla med skribenterna nedan om att de senaste matcherna inte har varit några roliga historier. När det gäller den omdiskuterade fyrbackslinjen så är jag egentligen en person som gillar nya grepp och att våga testa lite nytt i taktik och uppställningar. Ett bra tecken på att något nytt försök också är lyckat brukar dock vara att andra tar efter. Jämför Jan Boklövs från början hånade V-stil i backhoppning, snart hoppade alla likadant. Vad jag vet har inget annat lag valt att ta efter vår fyrbackslinje - vilken kanske kan vara ett tecken på att den har sina begränsningar. Utan att ha allt för mycket taktiskt kunnande i bagaget så inbillar jag mig i alla fall att OM en fyrbackslinje ska fungera krävs det ett omfattade defensivt styrarbete över hela planen så att motståndarna trycks ut mot kanterna. Det fungerar INTE som det ser ut nu när det är "fri fart" i mitten. Ja, egentligen så förstår jag inte hur vi ens i teorin ska kunna ta poäng mot hyfsat motstånd med nuvarande upplägg. Det påminner en hel del om kvartsfinalerna mot Villa förra säsongen. Enligt mitt enkla förstånd borde vi gå back-to-basic nu med libero och ett mer tryggt grundspel för att hitta tillbaka till något som liknar ett eget spel och ta de där nödvändiga poängen för att fixa åttondeplatsen. Tycker också att offensiva pjäser som Hasse och Popa blir för mycket fastlåsta i defensiven som det ser ut nu.

Trots att det spelmässigt har sett rätt illa ut på slutet tycker jag ändå inte att de poängmässigt går så mycket sämre än förväntat. Jag trodde innan start att VSK och SAIK skulle dra ifrån, att Villa/Bollnäs/Bajen och Vbg skulle fightas om övriga två semiplatser och att vi, Broberg och Vetlanda skulle fightas om plats 7-8. Känns som om jag fått nästan rätt. SAIK har gått något sämre, Villa något bättre än jag trodde. Sedan kanske jag även trodde att vi skulle vara något lite bättre också och ta en trygg sjundeplats. Men, nu blir det strid på kniven hela vägen fram. Tror ändå på att vi klarar oss till en kvart i år också, men då gäller det att hitta självförtroendet igen och framför allt ta de där "givna" poängen även på bortaplan.
Följande användare sa tack: Titan Catapult
31 dec 2015 10:29 #35625

Replied by Superbybo on topic Allmänna diskussioner

Nu är de väl dags att gå tillbaka till en standard backlinje, med libero. De blir en jätte yta på kanterna hela tiden, och när motståndarna passerar första styrningen har dom 25-30 meter utan nån som går på utan backlinjen backar ända in till målis. Jag ser hellre en sämre fungerande ordinär försvarlinje med libero än ingen alls.
Som tränare i Byn borde man väl för fan se att de inte fungerar med försvaret som det är just nu. Alla lag har lärt sig spelet och vi blir lättläst varje match.
Gör en förändring nu innan det är för sent. Sen har jag jävligt svårt att se varför vi inte kan anfalla med hela laget, bryter vi på mittplan så följer ingen med upp i anfallen. Bollförande spelare ligger hela tiden först, varför? Vi har ingen att spela framåt på. Vart är taggtråden, självförtroendet och all jävlaranamma. Nä fy fan va less jag blir. Kapaciteten finns de vet jag men lite nya tankar behövs, ny tränare? Förändringar i spelet? varför kan inte Byn spela lite tuffare använda kropp och kliva upp på motståndarna, som de är just nu så vet alla att Byn backar hem, bara att köra på. Vi hade chanser idag så att vi lika gärna skulle ha kunnat vinna men vi släpper in för mycket mål. FÖRÄNDRING ÄR ETT MÅSTE. Tack för mig.
Följande användare sa tack: Jomensåatt
31 dec 2015 00:48 #35624

Du gjorde ju det så det törs man tydligen :cheer:
En EIF:are gråter inte över spilld mjölk utan gör det bäst av det man har. Edsbyn spelar under sin kapacitet det stör! Inget annat
31 dec 2015 00:26 #35623

• Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

Törs man säga det? Fy f-n vad ni saknar Simon Jansson just nu...(sagt av en vägverkare)
Last edit: 31 dec 2015 00:02 by PW.
30 dec 2015 23:47 #35622

JahaHärIgen skrev: Vet inte riktigt om jag fokuserar på rätt sak nu. Men funderar på hur väl fyrbackslinjen egentligen fungerar. Det känns tomt där bak, så många ytor för motståndarnas anfallare. Tror inte det beror på spelarna utan bara själva taktiken. Nu går jag in alldeles för djupt i ämnen jag inte är insatt i, men kanske liberon försvann från fotbollen för att det är sport som går sakta. Alltså svårare för en libero att hinna med både anfall och försvar, medan i bandyn tappar man en viktig position som förbättrar anfallet. Samt försvaret, eftersom liberon kan vara den som blir "tillbakatryckt" in i mållinjen istället för backarna.

Inne på samma linje jag, vill absolut inte kalla mig expert på området, men nog känns det som motståndarna får komma lite väl ofta med hög fart och stora ytor att göra farligheter på.
Jag tror faktiskt att det är där vår ömmaste punkt är nu, men vad vet jag.☺
30 dec 2015 22:15 #35621

--
Last edit: 30 dec 2015 22:17 by 1974.
30 dec 2015 22:08 #35620

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

En analys av Herr Brindholm vore önskvärd nu!
30 dec 2015 21:59 #35619

Jag vet inte om Broberg var bättre.. men det borde de väl ha varit.. de vann ju!
Kris.. är kanske ett hårt ord men med två pinnar till att hamna under slutspelsstrecket och VSK i nästa match.. känns sådär.
Spelare och ledare har säkert pratat igenom situationen.. Hoppas det börjar ge resultat nu!
30 dec 2015 21:25 #35618

Vet inte riktigt om jag fokuserar på rätt sak nu. Men funderar på hur väl fyrbackslinjen egentligen fungerar. Det känns tomt där bak, så många ytor för motståndarnas anfallare. Tror inte det beror på spelarna utan bara själva taktiken. Nu går jag in alldeles för djupt i ämnen jag inte är insatt i, men kanske liberon försvann från fotbollen för att det är sport som går sakta. Alltså svårare för en libero att hinna med både anfall och försvar, medan i bandyn tappar man en viktig position som förbättrar anfallet. Samt försvaret, eftersom liberon kan vara den som blir "tillbakatryckt" in i mållinjen istället för backarna.
Last edit: 30 dec 2015 21:03 by JahaHärIgen.
30 dec 2015 20:58 #35617

• Tack mottaget: 0

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Ett tränarbyte till nästa säsong kan byn behöva,tror det ska vara nån utifrån isåfall.Holgersson kan ju vara ett alternativ.Men det kan ju vara så att laget är i dålig form också,isåfall måste det vända snart.
30 dec 2015 20:52 #35616

Replied by Jomensåatt on topic Allmänna diskussioner

Precis, har sagt det tidigare och kan säga det igen, värva Holgersson som tränare. Med lite tur kommer publiken att få se lite mer bandy och återfå intresset.
30 dec 2015 20:42 #35615

Fram till Brobergs timeout gjorde Byn en bra andra halvlek, sen såg det lika omständigt ut igen.
Ring Holgersson!
30 dec 2015 20:18 #35614

Dom gjorde en bra 2:a halvlek,men den första var rent kass.Men det krävs en rejäl förändring om vi vill vara med om ett slutspel.Alldeles för mycket slarv och dålig fart i uppspelen.
30 dec 2015 20:13 #35613

Trist!
30 dec 2015 20:08 #35612

Att Edsbyn skulle kvittera, det trodde jag inte! Väl kämpat. Fått lite tur med sig, behövs för självförtroendet. :)
Last edit: 30 dec 2015 19:27 by JahaHärIgen.
30 dec 2015 19:27 #35611

Replied by Tobbe on topic Allmänna diskussioner

Vi fortsätter på samma spår som mot Bollnäs. :(
30 dec 2015 18:58 #35610

ja,det här spelet gör nog att vi missar slutspelet.
30 dec 2015 18:54 #35609

Replied by O.M on topic Allmänna diskussioner

Fantasilöst och statiskt, man lider med spelarna..Noll självförtroende nu, helt chanslösa med det här spelet nu...
30 dec 2015 18:41 #35608

Bolltapp.

Edsbyn har tappat självförtroendet. Sega anfall som slutar i bolltapp, hemvändning eller lyra. :/
Last edit: 30 dec 2015 18:33 by JahaHärIgen.
30 dec 2015 18:28 #35607

• Tack mottaget: 2

Replied by PR on topic Allmänna diskussioner

Brindholms krönikor är saknade men jag förstår att han behöver en paus i år (för det är bara en paus hoppas jag :) )
Men ett kort inlägg med en plus-minus-lista kanske går att önska sig?
30 dec 2015 16:54 #35606

Replied by Magnus Ståhl on topic Allmänna diskussioner

Tack perrra, menade såklart nästa avsnitt :)
"skjut mer i svensk bandy"
30 dec 2015 15:29 #35605

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

Har inte möjlighet att åka med bussen till Söderhamn ikväll, utan kommer med bil.
Swishar ändå in 100kr till Farmers som stöd.

HEJA PÅ RÖD OCH BLÅ.
30 dec 2015 11:27 #35604

• Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Magnus Ståhl skrev: Men vi får absolut inte glömma Magasin Bandybyn!!! Där håller byn yttersta klass och ingen annan är i närheten!

Enda som saknas där är bästa avsnitt...

Ett nytt kommer nästa vecka.
29 dec 2015 20:54 #35603

Då var det dags att möta nästa Hälsingelag Brobergs IF. Såg på Bandypuls att Joel E skulle spela imorgon. Jag tycker att Byn skall ha honom som halva och flytta in Hasse på mitten, vore kul att se hur det skulle fungera. Sedan tycker jag att både Jonas Edling och Hammarström ska ligga högre upp i banan o inte vara så långt ner. Detta gör ju att vi kan ställa om snabbare, nån att spela på om vi bryter bollen, idag spelas bollen hem när vi bryter och motståndarna hinner ställa om. När de nu gått lite tungt försvars mässigt kanske man skulle börja med en hederlig gammal backlinje med Väli, Mattias och Svensk som libero, Joel o Popa som halvor, avbytare på mitt Frid o Liw sedan nyttja Juniorerna på topp. Lite tankar bara. Vad tycker ni andra?
Följande användare sa tack: Jomensåatt
29 dec 2015 17:39 #35602

Men vi får absolut inte glömma Magasin Bandybyn!!! Där håller byn yttersta klass och ingen annan är i närheten!

Enda som saknas där är bästa avsnitt...
28 dec 2015 19:03 #35601

ERF159>> Jag är den första att hålla med där, och det är något vi söker med ljus och lycka efter också, folk/personer som vill vara i alla fall Red Farmers skribenter på hemsida etc.

Tyvärr inte världens enklaste grej att hitta, byn borde absolut synas mer också men jag vet att man precis fått igång det hela lite mer i alla fall, främst instagram och twitter som jag förstått det hela, och jag är säker på att det kommer bli bättre på den fronten

Vad gäller farmers sida är vi öppna för förslag om skribenter, känner du eller någon annan av hemsidans besökarna någon som är manad för detta så be personen maila mig på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
28 dec 2015 16:32 #35599

Det enda som var bra med annandagen var väl publiksiffran, på isen var vi aldrig ens nära tycker jag.
Är också orolig över slutspelsplatsen, med vårat bortafacit samt att vi har många svåra hemmamatcher kvar tror jag det kan bli tufft.
En annan sak som nästan oroar mig mer är intresset, visst vi håller oss runt 1200 pers på matcherna vilket är bra för en så här liten ort men det är intresset runt om som får mig orolig. Man saknar det här draget som fanns tidigare, varför måste det vara så tyst och hemlighetsfullt kring Byn jämt? Många föreningar syns flitigt på Twitter och andra sociala medier. Sånt är viktigt för att visa att föreningen "finns" tror jag. Likaså hemsidorna, den här och bandybyns, jätte bra och fina sidor men inte mycket som lockar en dit. Tänk att få läsa om Thomas Liws tankar efter annandagen, hur ser Ola och Hasse på det hela och hur ser deras roll ut i ledarstaben, lite framtids visioner från sportchefen kanske, finns några planer på att försöka få hem Myran eller har vi skrämt iväg han för gott nu? Det finns då mycket som vi supportrar skulle vilja läsa och ta del av. Som det är nu finns bara Bandypuls, vilket är jätte bra det med men det är ju mest Bollnäs där och dom är inte jag direkt intresserad av att läsa om.

Zocke skriver i sitt julrim att Byn är torra och buttra, så vill inte jag att bandysverige ska uppfatta oss, men förstår om dom i dagsläget gör det.

Det var några tankar jag hade. :unsure:
28 dec 2015 11:31 #35598

Måste faktiskt nämna att jag är lite oroad över slutspelsplatsen. Det känns lite smått osäkert. Om man kollar in tabellen så ligger vi endast fyra poäng mellan nian/tian. Ett av dessa lag är Broberg, som vi möter härnäst. De är starka på deras hemmaplan Hällåsen och vi är riktigt svaga på bortaplan (vi har bara vunnit en match borta i årets elitserie). Därefter har vi en hemmamatch mot otroligt starka Västerås.

Om vi har otur så kan vi förlora båda dessa matcher samtidigt som Broberg vinner sin match mot Vänersborg och Vetlanda vinner mot antingen Kalix eller Kungälv. Då kommer vi ligga på en åttonde plats om vi har målskillnaden med oss, annars så kommer vi istället ligga utanför slutspelet på en nionde plats. Där har vi verkligen receptet för ett otroligt ovisst och spännande slutskede i elitserien för våran del.
Last edit: 28 dec 2015 10:18 by JahaHärIgen.
28 dec 2015 10:13 #35597

• Tack mottaget: 16

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Jag tycker vi förlorade mot ett bättre lag den här gången. Bollnäs gjorde oss dåliga och det är bara att acceptera att dom just nu har lite mer spetskompetens än vad vi har.
28 dec 2015 10:02 #35596

Hej Stefan!
..och alla andra!

Jag gnällde också men jag gör det för jag vill Edsbyns IF:s bästa, som du, övriga supportrar och givetvis spelare, ledare kring laget och alla andra också! Nu är det grus i maskineriet. Vi har 4 poäng ner till att säsongen skall ta slut om ca 1 månad. Vi har 9 poäng upp till 1:a platsen. Med tanke på spelet vi spelar oroar 4 poäng ner.
Tränare Liw sa igår i tv att vi spelar ändå bra! Jag har sett Tillberga 1 mach och de spelade också "Bra" men problemet är när alla andra lag spelar "bättre". Kul för bandyn att det inte längre känns som en topp 4!

Det blir lite av ett moment 22. Dåligt spel, dåliga publiksiffror. VSK har haft dalande publiksiffror men Västeråspubliken är kräsen. I år spelar de bra och publiken strömmar till. I laget finns så otroligt mycket kapacitet!!! Det måste bara fram! Pratar man igenom detta. Ser till att det finns några varianter av uppspel att växla mellan. Styr upp så försvaret får till det igen så är topp 4 inom räckhåll och allt ser mycket roligare ut! Då kommer även publiken igen, det är jag övertygad om! :)

God fortsättning på er alla!
Hälsningar
Dag A
27 dec 2015 12:43 #35595

Hejsan alla Bybor, Redfarmers o Edsbyn IF.
Jag gnällde en del efter matchen och skrev att de måste ske lite förändringar på plan men JAG vet inte vad som händer bakom kulisserna de kanske görs men det tar tid att förändra, så jag ber om ursäkt för att JAG gnäller på både tränare o ledare o spelare. Men som supporter vill man se sitt lag vinna, så är de bara.
Det största problemet vi har, är kanske inte på plan utan vi på läktaren, publiksiffran sjunker, vi gnäller, de e tyst på läktaren stora delar av matchen, klacken har krympt rejält. När de gick som bäst för laget var de över 2000 på matcherna och som spelare måste de kännas underbart att ha de stödet från läktaren. Nu är de knappt 1200 och ett fåtal som sjunger. När inte ens vi supportrar tror på laget så tappar man nog som spelare självförtroende också. Hoppas att VI PÅ LÄKTAREN också tar vårt ansvar och stöttar laget även när vi har lite motgång så kanske de blir lite roligare att spela också.
KÄRLEK STOLTHET O TRADITION
Stefan J
27 dec 2015 12:23 #35594

Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner

Hasse Andersson o Oskar Jonsson ensama mot Bollnäs, då går det illa. Dom andra i laget var hemma o firade jul. Kan det vara svårt att tända till i ett derby med 4000 på läktarna
27 dec 2015 08:27 #35593

• Tack mottaget: 9

Replied by Vägverkarn on topic Allmänna diskussioner

Ja vad ska man säga. Byn hade de tungt idag å fick inte riktigt till de. Tre av fyra mot både byn och Saik hade jag tagit alla dagar i veckan innan å så blev de. Men bara en tanke efter att ha sett alla fyra matcher där vi hade lite flyt mot er hemma. Men i övriga matcher har motståndarna sett uddlösa ut, men de kan ju faktiskt ha med bollnäs spel att göra också. Man äger mkt boll och de blir jobbigt för motståndaren som får jaga och när man väl erövrar bollen så har man inte kraft nog att göra något kreativt. Då ser de kanske så ut. Bollnäs är ju snudd på sin högsta nivå nu. Byn har en bit dit, men jag tror den kommer mot slutspelet. Så ha nu en fortsatt god fortsättning och ett gott nytt år på er! Kroka av Broberg innan de nya året först.
Följande användare sa tack: LgS
26 dec 2015 20:45 #35592

Superbybo har rätt!

Kuben är för mig Kung av Edsbyn! Han skall få spela om han håller klass! MEN finns juniorer som håller i stort samma klass är det bättre att satsa på dem!
Jag hade också högre förväntningar på nya influenser då Hasse och Ola kom in i ledarstaben. Antingen har de för lite att säga till om, eller så kör man i samma mönster.
Om de har för lite att säga till om vill jag att det ändras! Annars att man tar in en ny röst helt utifrån som inte känner någon sen tidigare och sitter fast i det!
26 dec 2015 17:36 #35591

• Tack mottaget: 5

Replied by Akrogaz on topic Allmänna diskussioner

Bäst i byn idag förövrigt: Erik Persson och Oscar Jonsson. Förstnämnda grym i mål, hade blivit tvåsiffrigt annars. Sistnämnda uppvisade mer hjärta och jävlaranamma än många andra ihop...

Skönt att vi piskade in tretton rätt på stryktipset iallafall, lite tröst i misären.
26 dec 2015 17:21 #35590