Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 6

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

18 nov 2015 08:15 #35444

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 10

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Blir det nån websändning i morgon mot Villa?

Matchen har ingen länk inne på Bandypuls.
17 nov 2015 20:55 #35443

• Bandypengen - Supportrarnas Konto
  • Bandypengen - Supportrarnas Konto Profilbild
  • Tack mottaget: 0

Replied by Bandypengen - Supportrarnas Konto on topic Allmänna diskussioner

Kom ihåg att anmäla er till årets satsning i Bandypengen som vi kallar Poängpengen. Tidigare har vi kört Hörnpengen och Målpengen med stor succé och Poängpengen är på väg mot samma succé den också.
Så gör som över 120st andra anmäl Poängpengen redan idag.

Anmäl här!!
17 nov 2015 17:29 #35442

Flyttat och är medlem i Edsbyn Red Farmers?

Skicka då er nya adress till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. kom ihåg att mailet ska innehålla namn på alla som flyttat, nya och gamla adressen.
Last edit: 17 nov 2015 17:10 by CB.
17 nov 2015 17:10 #35441

• Tack mottaget: 26

Replied by Martin Landar on topic Allmänna diskussioner

Måndag morgon, och det första jag tänkte när jag slog upp ögonen var "Yes, näsan sitter inte igen längre, förkylningen går åt rätt håll!" och nästa tanke var "Shit, vi har Villa borta på Onsdag.."

Vad tror vi om den matchen? Ju mera jag tänker på den, ju svårare känns det.
För tillfället så leder de serien och byn har en snygg titel som serietrea! Toppmöte alltså? Nja.. Det skiljer faktiskt fler poäng (3st) upp till Villa på den där förstaplatsen än det gör till Tillberga på 12:e plats (2p). Sjukt.
Att Villa lyckats skrapa ihop 9 poäng på de första fem omgångarna är ju bara helt knäppt, (Räck upp en hand den som trodde det innan seriestarten) men det är ju så det är. Bara Broberg som lyckats plocka av dem en poäng på Hällåsen hittills.
Man har haft två stycken hemmamatcher i år, VSK och Bollnäs, och att byn ska åka dit och lyckas bättre känns .. något avlägset. Eller?
Jag vet att man aldrig ska räkna ut Edsbyn, men just nu har jag svårt att vara alltför optimistisk faktiskt.

Mittmedia planerar visst, såvitt jag begriper, att sända matchen för den som fortfarande har förtroende för deras stream. (Ha lite tålamod, de kan förtjäna det tycker jag. Inte för hur de presterat hittills kanske, men för initiativet). Jag planerar att se den där, och jag hoppas få se den bragdinstats jag tror kommer att krävas.
Jag kan förvisso bandy ungefär lika bra som jag kan en ko, typ, (det är inte alls bra) men jag tror att om byn mäktar med att störa deras uppspel såpass att deras vassa forwards inte får så mycket bollar i 'rätt' lägen utan måste hämta mycket själva, fortsätter sitt fina, varierande anfallsspel och orkar göra det hela matchen den här gången - ja då kan vad som helst hända.

2600 matchbiljetter är redan sålda i 'Lisch' idag Måndag.. Tryck på läktaren kan man nog alltid räkna med där borta!

HEJA BYN!!
Följande användare sa tack: bynsupp
16 nov 2015 10:33 #35440

• Tack mottaget: 4

Replied by on topic Allmänna diskussioner

Hans A var väl värd att utses till matchens lirare. Men jag vill också poängtera vilken förstklassig spelare vi har i Jocke Svensk. Han är ovärderlig att tillsammans med Väli stoppa allt som försöker ta sig mot Edsbyns mål. Men några gånger såg vi honom också gå upp till anfall. Och varje gång blev det riktigt farligt, och en gång blev det mål. Jag skulle vilja ha en Jocke till, som spelade på främre planhalvan.
14 nov 2015 21:18 #35439

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

2-0 och 7-4 målet var två riktigt snygga mål!
En annan sak, skönt att hörnor har börjat sitta. Känns som att statistiken var sämre förra året?
14 nov 2015 10:32 #35438

• Tack mottaget: 22

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Hasses två identiska hörnmål är underbara och helt avgörande för denna sköna seger. Edlings 7-4 tycker jag är matchens höjdpunkt, så stark Jonas är när han stångar sig förbi Bajens block och prickknackar in bollen i krysset.

Jag hoppas att våra mittfältare fortsättningsvis törs vara modigare, att dom är mera noggranna och tar för sig mera. Då kan det här bli riktigt bra. Det är spelet på mitten som hackat hittills tycker jag.
13 nov 2015 21:53 #35437

• Tack mottaget: 20

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Titan Catapult skrev: Hade nog varit tufft mentalt att tappa den har matchen efter 4-0. Flera 'gamlingar' som känns lite vassare i år väl? Främst Hasse o Edling känns det som.

Precis, och omvänt ett styrkebesked att inte klappa ihop utan reda ut det. Det kan de förhoppningsvis ta med sig.

Är tydligen första gången Edling har varit riktigt hel under en försäsong på flera år, det märks.
13 nov 2015 21:37 #35436

Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner

Hasse är väl bästa spelaren i Sverige, han är grym varje match. Hur kunde byn tappa matchen sista kvarten i första halvlek? O i början av andra
13 nov 2015 21:16 #35435

• Tack mottaget: 13

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Skön och viktig seger! Hade nog varit tufft mentalt att tappa den har matchen efter 4-0. Flera 'gamlingar' som känns lite vassare i år väl? Främst Hasse o Edling känns det som. Obesegrade hemma, vi fortsätter så!

Och bra publiksiffra. Högre än på Sävstaås...
13 nov 2015 21:15 #35434

• Tack mottaget: 11

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Betydligt bättre än förra matchen! Lite svajigt där ett tag i andra halvan med 3 lite onödiga insläpp, men det blev ju bättre mot slutet. Mängden utvisningar ställde nog till en del. Hasse var grym, och bra insats av Karlström! Överlag en gedigen insats av laget ändå ikväll trots den svajiga perioden.
Last edit: 13 nov 2015 20:33 by Spajk.
13 nov 2015 20:16 #35433

• Tack mottaget: 8

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Magnus Kuben Olsson i Edsbyn:
– Läget är bra. Hammarström är tillbaka så ett stort plus. Härlig fredag hemma mot Hammarby inför förhoppningsvis mycket folk.
Edsbyn får fortsätta att klara sig utan Joel Edling även i kväll.

Robin Sundin spelare i Hammarby:
-Tja, det är bra och vi känns fokuserade inför matchen ikväll. Uffe Einarsson var sjuk senast och vilar även idag. I övrigt är Per Einarsson och Robert Rimgård på väg tillbaka till spel igen.

www.bandyworld.se/archives/26613
13 nov 2015 15:41 #35432

• Tack mottaget: 2

Replied by Magnus Ståhl on topic Allmänna diskussioner

En viktig hälsning/uppmaning ifrån Edsbyns IF Bandy

Edsbyns IF Bandy och övriga elitserieklubbar planerar för en publikundersökning.
Det här gör vi för att få bättre förståelse om vad du som besökare tycker om våra evenemang
och vad som skulle kunna förbättras.
Vill du hjälpa oss att svara på denna undersökning, så maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så kommer vi att
maila dig denna undersökning inom kort. Skriv gärna "publikundersökning" i ditt mail till oss.

Tack på förhand!
Edsbyns IF Bandyförening
"skjut mer i svensk bandy"
13 nov 2015 06:23 #35431

Idag har vi lagt grunden till upplägget för annandagen tillsammans med nya Hotell Edsbyn!

Upplägget kommer bli kanon tror vi med heldags evenemang före och efter bandyn (matchstart 12.45)

Enda man väntar på är definitivt klartecken från kvällens uppträdande som håller hög klass kan jag avslöja! Inom nästa vecka ungefär hoppas vi släppa all info! Tror nog hela byn kommer gilla upplägget! Håll ögonen öppna här och i gruppen Red Farmers på Facebook
12 nov 2015 18:37 #35430

Replied by DP on topic Allmänna diskussioner

För att se matchen är det nog bara att ta sig till Svenska Fönster Arena eller klara sig med Mittmedia eller Elitrapport.
12 nov 2015 17:38 #35429

• Tack mottaget: 10

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Går det att se matchen i morgon utan att det där j....a Mittmedia är inblandade?
12 nov 2015 15:33 #35428

• Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Last edit: 12 nov 2015 14:36 by Jonas Persson.
12 nov 2015 14:35 #35427

• Tack mottaget: 24

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ja synd på första kvarten där i andra då vi inte var riktigt på tå samtidigt som de hade lite flyt med utdelningen på avslut och hörnor, men absolut inte oförtjänt heller men nog gick det lite med för dem där i en period.
11 nov 2015 20:49 #35426

Första kvarten i andra halvlek som förstörde hela matchen... Verkade som laget satt kvar i omklädningsrummet då... Betydligt bättre sista kvarten med högre aggressivitet och press-spel. Med lite flyt hade vi kanske vänt matchen men märktes tydligt att Tisen var borta framåt.

Nya tag på fredag, då ska Bajen vara riktigt bra för att ta oss tror jag. Fredagsmatcher hemma i arenan brukar vara en ruggig kombo.
11 nov 2015 20:29 #35425

Rätt underhållande match trotts förlusten tycker jag. vi får bita ihop och försöka knäppa Hammarby på fredag istället. Heja byn!
Last edit: 11 nov 2015 20:37 by 1974.
11 nov 2015 20:05 #35424

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Tillberga kämpar på mot Sandviken. 4-2 till Tillberga just nu!
11 nov 2015 18:39 #35423

Vinn ikväll nurå....!!!!
11 nov 2015 16:37 #35422

På Svenska Fans /Vetlanda kan man läsa deras Inför, skrivet av Sv Fans förre huvudskribent. Bra läsning.-
10 nov 2015 16:20 #35420

Ja Vetlanda ja, vart har man dom? lite osäkert som det känns, vore fint å vinna med nån balja inför fredagens batalj i arenan, då blir det drag såklart!
bandypuls sänder mot payperview för den som inte visste, bara hoppas tekniken håller för dom denna gång
10 nov 2015 09:01 #35419

Ja i brist på Brindholms högklassiga "inför" så får vi väl hjälpas åt att spåna hänne inför omgångarna lite var till mans kanske.
Vad vet vi om Vetlanda i år?
Jag känner mig inte särskilt hemma på dem, det är ett ungt lag som i stort sett bara blivit ett år äldre. Man har ju förstärkt med Mikael Nilsson #24 ifrån saik, och han är nog en bra värvning känns det som. Han lär kunna dirigera ungdomarna ifrån sin liberoposition. Han har ju en del erfarenhet när det gäller att försvara sig framgångsrikt emot byn också.. Pontus Blomberg #5 är ju en lovande mittfältare som fått en elitseriesäsong till i benen, tror han fyllt 22 nu. Spännande att se vad det blir av honom och om Vetlanda lyckas behålla honom i truppen framöver. Han är väl ungefär jämngammal med anfallaren Joakim Andersson #8 också, som stått för en hel del bra saker. Det kan vara bra att se upp där! Johan Lofstedt #23 behöver väl ingen närmare presentation..

Hur det än är så har man besegrat både Broberg och Bollnäs med uddamålet, båda gångerna utan att spela särskilt lysande alls om jag känt av de matchrapporterna rätt. Det oroar ju en del. Man föll dock med hela 7-2 mot Vänersborg och har lika många poäng som vi (4st) med en match mera spelad. Den matchen hade de iofs klarat sig lika bra utan, eftersom det var stordänget mot saik med 12-2.

I min egen kalkyl så är den här matchen 2 poäng, men det ska ju spelas om det...
Jag tror det är viktigt att byn har hög fart i det mesta, och gärna direkt ifrån avslag. Då kan det bli riktigt bra tror jag!
Följande användare sa tack: bynsupp
09 nov 2015 13:49 #35418

Alltså, detta spelschema... Vilken väntan på att det ska dra igång på "riktigt"...

Match på onsdag då iallafall, borta mot Vetlanda. Tror vi har en god chans till 2 nya pinnar där nere, det kommer nog bli tight och tufft men tror vi drar det längsta strået tillslut tack vare vårt hörnskytte. Faran är väl att Claesson har gett dom en rejäl omgång efter matchen mot SAIK sist så dom lär komma rejält taggade.

Heja byn!
09 nov 2015 12:42 #35417

• Bandypengen - Supportrarnas Konto
  • Bandypengen - Supportrarnas Konto Profilbild

Replied by Bandypengen - Supportrarnas Konto on topic Allmänna diskussioner

Fortsätt anmäla er till Poängpengen!!
Genom den stöttar ni Edsbyns IF Bandy via Bandypengen att bevara och/eller förstärka Edsbybandyn

Anmäl här!!
Last edit: 09 nov 2015 11:15 by Bandypengen - Supportrarnas Konto.
09 nov 2015 11:12 #35416

Alla saknar nog Brindholms skrivande på vår hemsida och på bandybyn, nu har Håkan själv valt att inte fortsätta med detta vilket vi respekterar och är tacksamma för all tid han genom åren lagt på detta.

Brindholms inför och rapporter har alltså inget med vår nya sida att göra, ville bara klargöra det!

Vad gäller länkar till andra sidor kan vi såklart fundera om det behövs
08 nov 2015 13:29 #35415

Replied by laja10 on topic Allmänna diskussioner

Jag saknar också Bridholms inför och matchrapporter. Saknar även länklistan till andra lags hemsidor och supportsidor på farmers hemsida..
07 nov 2015 10:19 #35414

Magnus Ståhl skrev: Kolla in nya Magasin Bandybyn Avsnitt 2 på bandyplay.se grymt jobb av alla inblandade där SNYGGT

Trevligt initiativ det där. :)
05 nov 2015 18:40 #35412

Stabil och bra match byn, vilken tillgång Oscar Jonsson är! Fimpen ser ruggigt het ut, inte bara baljorna utan grundfarten och "touchen" känns hetare än på flera år eller hur? där ser man vad det kan vara värt om man får vara hel en försäsong!

Nu ännu en veckas uppehåll i det som kanske kan vara det sjukaste spelschemat i mannaminne, dessutom skall byn klara av typ alla långa resor inom loppet av dryga två veckor (Vetlanda, Villa, Kalix och dessutom vsk på bortaplan)

Kolla in nya Magasin Bandybyn Avsnitt 2 på bandyplay.se grymt jobb av alla inblandade där SNYGGT
05 nov 2015 12:54 #35411

Finns inget härligare än när bitterheten på bandypuls når de nivåer som det var igår!
I stort sett alla resultat i omgången gick byns väg, det är bara saik som ångar på just nu.. Härligt!
05 nov 2015 09:22 #35410

Bra byn!
04 nov 2015 23:09 #35409

• Tack mottaget: 11

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Bra insats ikväll! Såg inte matchen, men det verkar ha varit stabilt från första minut.
04 nov 2015 20:24 #35408

Replied by Över ån och ända hem on topic Allmänna diskussioner

Hoppas byn lyckats fått ur backväxeln till nästa match.
02 nov 2015 16:38 #35407

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

Att göra 6 mål på SAIK är riktigt bra! Det tar vi med oss!!!
Att släppa in 10 är inte bra men parkera bussen bättre nästa gång så räcker 6 mål fram! :)
Tror inte det är många lag som gör 6 mål på SAIK i vinter, men desto fler kommer släppa in många mål.
01 nov 2015 21:16 #35406

Strul med sändningen.. Gratis för alla just nu ifall du läser detta och inte betalt matchen.
01 nov 2015 15:08 #35405

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Saknar Brindholms "inför" och matchrapporter.
01 nov 2015 14:52 #35404

Replied by DP on topic Allmänna diskussioner

Våra egna livesändningar är mycket bättre.
01 nov 2015 14:51 #35403

Hehe! mitt tips kan man fetglömma iaf. :)
Sopsämst av mittmedia att inte vara bättre på livesändningar än vad de
är med några år på nacken nu.
Det kostar trotts allt 90 spänn, tidigare har jag haft överseende när det var nytt
samt att jag gillat idén med det här, så lite hack och dålig bild har jag kunnat ta tidigare.
Nu borde sådant vara borta tycker jag, iaf när pengen är så pass stor, skärpning eller lägg ner faktiskt tycker jag!
// Johan Herrdahl.
Last edit: 01 nov 2015 21:56 by 1974.
01 nov 2015 14:37 #35402

SAIK - EIF: 4-6
01 nov 2015 08:52 #35401

Menar du länkar till andra lags sidor? Jag surfar runt mycket på andras sidor och supporterföreningar, använder www.google.se ja. Lika lätt de....
31 okt 2015 09:49 #35400

Skönt att vägverket fick en knäpp på näsan ikväll... :)

Ni har väl bokat buss till SAIK på söndag? Om inte, gör det! Dags för oss att knäppa dom på näsan :)
Följande användare sa tack: Jägarn
30 okt 2015 22:37 #35399

Ser fram emot matchen imorgon!!
Villa och Vetlanda imponerade resultatmässigt på mig idag!
Hoppas vi gör detsamma mot SAIK imorgon :) :
30 okt 2015 21:19 #35398

Jag saknar de länkar som fanns på den förra hemsidan.,
30 okt 2015 20:48 #35397

KLART

Bussen till Sandviken på söndag kommer att rulla, trevligt värre

* Avresa: 12.30 ifrån Ön
* Pris: 220:- per person vid 25 anmälda/ 160:- per person vid 30 eller fler O.B.S. Priset är inklusive entré
* Matchstart 15.00

070-390 19 93 ös på med bokningar nu så fyller vi bussen, tror på en bra match på söndag jag
Last edit: 30 okt 2015 14:22 by Magnus Ståhl.
30 okt 2015 11:49 #35396

Sen är de såklart jävligt giftiga ändå och de behöver inte många chanser för att avgöra en match.
Men tycker inte det var samma rörliga SAIK där många deltar...
Inte i den matchen iaf.
28 okt 2015 11:28 #35395

Martin Landar skrev: Alla snackar om att det skulle innebära problem med att få ihop alla duktiga skyttar där framme för dem, men jag tror inte riktigt på det ändå. SAIK har ju sitt spel som de alltid haft, !

Såg dem i Vänersborg och måste säga emot lite här :)
De har helt klart problem med att få ut det bästa av de 3 där framme.
Mot VBG var Edlund nere och hämtade boll rätt mycket trots att han är den klart giftigaste avslutaren...
28 okt 2015 10:59 #35394

Jag tror också det är bättre att möta SAIK nu i början utav säsongen. De har nog en mera stigande formkurva än vi..
Alla snackar om att det skulle innebära problem med att få ihop alla duktiga skyttar där framme för dem, men jag tror inte riktigt på det ändå. SAIK har ju sitt spel som de alltid haft, och alla tre har spelat i det tidigare och är vana vid det å har bara att "göra som vanligt". Å även om Herr Nilsson skulle göra 15 "åka-å-hänga-med-skallen"-matcher i följd och Edlund skulle bli förkyld så finns en sån som Mossberg alldeles där bakom, och i gott sällskap dessutom. Det.. känns bara för stort för att kunna gå fel.
Mina personliga förväntningar vet jag inte vad de är, förhoppningarna är väl att inte förlora stort och klara sig ifrån nya skador typ.
Ett oavgjort eller tillåmed seger i den matchen skulle sitta finare än en välbakad snus i rätt temperatur efter en rejäl middag (Då jäklar sitter det fint), men jag har svårt att se hur det skulle kunna bli så faktiskt.

Äh, va jäkla negativt det blev.. Men vi leder tabellen, och en tabell ljuger aldrig! :D
HEJA BYN!
Följande användare sa tack: elinbrunlof
28 okt 2015 10:00 #35393