Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 0

Replied by Heja_Villa on topic Allmänna diskussioner

Edsbyn måste definitivt grisspela på Hellmyrs och Berlin, där ligger chansen, samt vara effektiva på hörnor. Tror Edsbyn kan överraska. Hellmyrs och Berlin ska få mycket slag och tacklingar, konstant, då är det helt öppet.
Last edit: 19 feb 2016 19:46 by Heja_Villa.
19 feb 2016 19:45 #35803

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 6

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

I morgon är det dags! Det är till och med så att mina VSK vänner pratar mer om derbyt mellan Edsbyn och Bollnäs än om VSK:s match på söndag. "Häftigt" "Vilket derby" är två av många kommentarer. Jag har tänkt och funderat. Det är inte min sak att vara taktikern men hur skall Edsbyn som har grus i maskineriet i stort hela säsongen spöa Bollnäs som några månader tillbaks går som en väloljad nytrimmad motor??? Kan vi spela ut dem taktiskt? Hur skall ett lag med grus vinna mot ett väloljat lag? Lyft? Genomåkningar? Jag tror aldrig vi vinner med den taktiken!
Bollnäs har två spelare som Edsbyn inte har. Berlin och Myran det är Bollnäs styrka, men det är oxå Bollnäs enorma svaghet, för vad kommer sen? Bollnäs utan dem är som kärlek utan kyssar! Idag när jag körde förbi en Grisuppfödare kom jag på det. Vi måste störa dessa två giganter. Vi måste få till många spelstopp, vi måste spela grisbandy!!! Många rytmstörande avblåsningar, MEN ABSOLUT INTE dra på oss onödiga utvisningar. När Myran och Berlin har bollen ska vi spela lite fult så Bollnäs får frislag och vi får chans att samla ihop försvaret. Hur sura kommer inte Berlin och Myran att bli då? När de kör fast hela tiden? Gnälla på domaren och skapa grus i Bollnäs välsmorda maskineri. Då gäller det att våra mannar håller sig lugna så de inte åker ut på onödiga utvisningar! För då har vi något som Bollnäs inte har! Vi har en Andersson som kan köra lyft och bolltransporter, vi har andra blomskott som det nu är dax att blomma ut för men även spelare av rang som behöver visa just att de är spelare av rang! Vi har en målvakt som i sina bästa stunder får Bergwall att längta tillbaks till sin egna ungdom. Då har vi ett lag som kan gå långt! Men för att göra det krävs att vi får två av 11 spelare ur balans. Det räcker med två, men det är inte vilka spelare som helst utan Bandyns Messi och Neymar.
19 feb 2016 18:30 #35802

• Tack mottaget: 22

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Titan; och i samma kvartsfinal slog Bajen ut Bollnäs i tre raka.
19 feb 2016 17:23 #35801

• Tack mottaget: 8

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Har Edsbyn någonsin förlorat en slutspelsmatch mot Bollnäs?
19 feb 2016 14:00 #35800

Replied by Ingela Turesson on topic Allmänna diskussioner

Hej! Det finns några enstaka platser kvar att boka i buss nr 2. Ingen mer buss är planerad, Så vill ni vara säker på att få en plats RING OCH BOKA..
19 feb 2016 13:21 #35799

• Tack mottaget: 13

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Jahaja, så här nederlagstippade har vi inte varit inför en kvartsfinal sedan 2003 mot VSK. När Super-Ted levererade sitt klassiska citat om att "ingen i Byn skulle platsa i VSK" och vi...ja tamefan vi vann ju! Vi kör väl en repris på det så här tretton år senare.
19 feb 2016 10:31 #35798

• Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Ni har fortfarande chansen att boka buss tills imorgon. Ni som tänkt att ta bilen kan ju räkna med kaos på Åsen då travet slutar runt kl 19.

Så ta bussen istället och hoppa in i Farmers gemenskap och skapa magi på läktaren imorgon :)
19 feb 2016 09:27 #35797

Replied by Ingela Turesson on topic Allmänna diskussioner

Dessa personer åker i buss NR1 till Bollnäs lördag 20 februari.
Göran Lindberg 2pers, Ingela T. challe, Eva-Lena F. Ewa-Lena M, Jonas P 20pers, Emma T 2pers, Pontus karsbo, Monica J 4 pers, Kerstin Gj 3pers, Ingrid Sarne , Peter G, Ante, Peter T, Martin L, Patrik L 3pers. Ola S 2pers. Ulf J 3pers.
17 feb 2016 20:35 #35795

• Tack mottaget: 2

Replied by Magnus Ståhl on topic Allmänna diskussioner

Kolla första sidan för bussinfo och uppladdning på hotellet, obs att första bussen blev fullbokad efter 15 minuter!!!!
"skjut mer i svensk bandy"
17 feb 2016 19:29 #35794

Under dagen/kvällen räknar vi med att släppa bussanmälningarna till kvartsfinal 1 på lördag!!!
Anledningen till att det dröjer är att vi jobbar och väntar på någon form av "before bandy" som vi vill ha med i samma nyhetssläpp för att minimera risken till missförstånd, räkna dock med läge för ännu en heldag/kväll med farmers!

FRAMÅT BÖNDER

p.s under tiden ni väntar så säg åt kompisen och grannen, morsan och farsan, farmor och farfar etc att hänga på, stå med farmers och skapa stämning
17 feb 2016 14:28 #35793

• Tack mottaget: 9

Replied by Vägverkarn on topic Allmänna diskussioner

Jahapp. Då blev de en serie som innan skrämde mig lite. Jag hade i min lilla drömvärld antingen Vetlanda eller Vänersborg kvar å välja på plus hanmarby, för de som jag var lite orolig för innan var att ha hanmarby å Edsbyn kvar å välja emellan. Nu blev de ju givetvis så och med resultaten som varit så förstod man ju på Byn. Nu med lite eftertanke så blir de mest en häftig kvartsfinalserie vi får uppleva från båda håll. Publikfester å täta matcher, skulle svida å åka ut mot byn men samtidigt måste ni ju vara riktgt bra om ni slår ut oss å då är ni ju värda att vara i semi helt enkelt. Hoppas på mkt folk på båda arenor nu, för det behöver klubbarna i dessa dagar för ekonomins skull. Må bästa lag vinna å sisådär lagom lycka till
17 feb 2016 09:44 #35791

sist byn spelade semifinal mot bajen -2013??? slog vi ut bns i kvarten, då valde Edsbyn att möta Bollnäs så det har skett förr vill jag minnas

2004 slog vi också ut bns i kvarten men då skedde det efter lottning och det systemet som var då
Last edit: 17 feb 2016 09:43 by Magnus Ståhl.
17 feb 2016 09:42 #35790

• Tack mottaget: 24

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

PW skrev: Om vi gruvar oss? Klart att det är så, eftersom vi har allt att förlora. Men visst ska det bli härligt? Fattar inte att hälsingelagen har undvikit varann tidigare, enligt någon slags outtalad princip. Publikfester med korta resor för både lag och supportrar. Må bästa lag vinna...Losec anbefalles :)

Jag tror faktiskt att tanken var att välja er ifjol(lite så man har hört iaf), men då VSK lite överraskande valde er först så blev det Villa för oss.
Spännande ska det bli att möta er i kvarten iaf, även om jag såklart förstår åt vilket håll oddsen pekar åt. :)
Last edit: 16 feb 2016 22:23 by 1974.
16 feb 2016 22:15 #35789

• Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

Om vi gruvar oss? Klart att det är så, eftersom vi har allt att förlora. Men visst ska det bli härligt? Fattar inte att hälsingelagen har undvikit varann tidigare, enligt någon slags outtalad princip. Publikfester med korta resor för både lag och supportrar. Må bästa lag vinna...Losec anbefalles :)
16 feb 2016 21:35 #35788

Fyfan vad underbart!!!!! Vi har verkligen ALLT att vinna nu. Detta kommer bli sjukt häftigt. Tror faktiskt bns-supportrarna gruvar sig lite... :)

"HELA JÄVLA BYN" ska vara på Åsen på lördag. Nu jäklar kör vi!!!
16 feb 2016 21:29 #35787

Sådärja, det här var första året i modern tid som jag faktiskt hoppades att vi skulle få giffarna. 10 av 10 experter kommer att förutspå att vi torskar. Snacka om att ha allt att vinna! Åker vi ut så är det ju däremot bara som det ska.
16 feb 2016 20:51 #35786

Replied by qcn on topic Allmänna diskussioner

SAIK
16 feb 2016 20:49 #35785

• Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Vilka valde VSK på sin halva? Missade det
16 feb 2016 20:47 #35784

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

YES! slippa vara favoriter och börja borta...nervöst men häftigt med Hallösa gif i kvarten
16 feb 2016 20:46 #35783

Inte många rätt i mitt tips. Måste byta ut spåkulan ;)
16 feb 2016 20:45 #35782

Jag går lite emot Zocke :)

VSK - EDSBYN
VILLA - VETLANDA
BOLLNÄS - VÄNERSBORG
SAIK - HAMMARBY

MEN Jag hoppas Zocke har rätt gällande SAIK och Edsbyn för där tror jag vi har vår största chans.. annars Bollnäs där kan vilja slå klass.. det skär i själ och hjärta men Bollnäs är bättre än oss just nu.. Villa eller VSK.. tror jag tar oss i 3 raka men jag hoppas att jag har fel!

Skulle vi gå till semi är lite av "allt är förlåtet" :)

Däremot är ett krav av mig som medlem.. Föreningen MÅSTE sätta tydliga mål.. och se över spelartruppen och ledarorganisationen till kommande säsong!

Det viktigaste gällande Tårtan är att han är frisk! OM han håller.. så är han givetvis ett tillskott! Det behövs fler! Hans A måste in mer i centrum som bolltransportör eller så måste någon eller några värvas. Vi måste få till någon till anfallare. Spelare i truppen har kapacitet.. men många kommer inte upp i nivå.

Svensk spelstil imponerar på mig.. men jag vill inte att någon åker ut på onödiga temperament utvisningar under slutspelet

Oavsett hur det blir.. Nu är det slutspel.. nu kör vi!!! :)
Last edit: 16 feb 2016 19:41 by Dagolino.
16 feb 2016 19:40 #35781

• Tack mottaget: 24

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Ja det skulle vara otroligt kul om det håller för Tårtan! Hoppas verkligen för honom själv inte minst.
16 feb 2016 17:10 #35780

Underbart att läsa om Tårtan!! Hoppas hoppas hoppas det håller. Vore ett förjävla fint "nyförvärv" till nästa säsong. #legend
15 feb 2016 19:53 #35779

Replied by Leo Hägglund on topic Allmänna diskussioner

Träffade "Tårtan" för ett längre snack: www.bandypuls.se/bandy/elitserien/efter-...t-om-jag-inte-provar
15 feb 2016 19:40 #35778

Oavsett om vi blir 6:a, 7:a eller 8:a så tror jag att alla de andra lagen rankar oss som 8:e lag, då vi dessutom alltid bjuder på bra förhållanden så blir vi alltså valda först (tror jag). VSK i kvarten alltså.

När jag kikar lite mer i spåkulan så ser jag att placeringarna 1-4 blir precis som det står nu. VSK väljer SAIK på sin sida. SAIK som ju då får välja sist får Bajen på sin lott i kvartsfinalen. Eller fick Bollnäs så mycket självtroende efter senaste vinsten på Zinken att de vågar välja Bajen......? Nej det tror jag inte.

Kvartsfinaler Grupp A
VSK - Byn
SAIK- Bajen

Kvartsfinaler Grupp B
Villa - Vänersborg
Bollnäs - Vetlanda
15 feb 2016 18:18 #35777

Skillnaden i andra halvlek var väl att vi klev upp med 3-4 man direkt när deras målvakt/backlinje fick bollen. Hoppas dom fortsätter på den vägen för det var betydligt roligare att kolla på samt att vi var värda att få minst 1-2 bollar i kassen under den tiden... SAIK såg även helt lost ut och kom knappt över halva planen första 10 i andra.

Angående slutspelsvalet så är väl risken att det blir VSK trots allt... Drömmen vore dock Bollnäs, tror vi har störst chans mot dom faktiskt då det blandas in helt andra saker när det vankas derby.
15 feb 2016 08:25 #35776

Replied by Superbybo on topic Allmänna diskussioner

Tycker Byn gjorde en helt okej match, andra halvlek var riktigt bra. De enda som saknades var de där lilla sista. Behövs lite flyt bara och lite mer bestämda avslut. Fan va duktiga Junisarna var. Vilken härlig inställning dom hade i kväll.
15 feb 2016 06:49 #35775

Jag hoppas att andra halvlek för med sig att vi har gjort en "Finland o Ryssland" dvs. sparat det bästa till sist! Inte spelat ut hela vårt register.
Personligen tycker jag att det känns som att vi tills idag använt 70-80% av vårt kapital medans VSK och Villa till större delen av säsongen legat närmare 95%.
Har vi inte lite mer att vrida ur nu då det roliga börjar är jag rädd att VSK eller Villa besegrar oss i 3 raka i kvarten.
Hammarby är på dekis.. men tror ingen vågar välja dem då det gjort bättre ifrån sig tidigare under säsong. Vinner VSK är vi garanterat förstavalet pga bra hallförhållanden.
Då hoppas jag att VSK nu drabbats av den svacka som oftast drabbar lag någon gång under säsongen. Om inte är det nog tack och godnatt men om vi får allt att stämma, och de börjar spela i otakt.. då har vi chansen! Tar vi den kan allt hända! :)
14 feb 2016 21:34 #35774

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Trots förlust så blev andra halvlek något att minnas för spelarna. Vet inte riktigt vad som hände men flertalet chanser kom. Enda som saknades var målen. Om de fortsätter i samma spår som andra halvlek så kommer det genast kännas bättre.
14 feb 2016 18:11 #35773

Replied by Brindholm on topic Allmänna diskussioner

En "sådär" match idag tycker jag men andra halvlek ger väl ändå några procent mer hopp inför slutspelet kan jag tycka. Har för mig Thomas Liw/Jonas Holgersson pratade om (i Magasin Bandybyn) att man inte skulle vara "färdig" när man klev in i ett slutspel utan att man skulle komma dit med en "bra känsla" och sedan sätta den sista touchen där. Känner väl inte att jag idag ger Byn så stora chanser att överleva en kvartsfinalserie mot (sannolikt) VSK eller Villa men hoppet är ju ändå det sista som överger en. Å för den delen, skulle Byn vara "färdiga" med det som är visat hittills så når knappast säsongen godkänt i min bok.

Sen är det väl också så att så länge det finns hörnor så finns det hopp! Vi har 11st idag men sätter bara en vilket är för dåligt. Sätter vi 3 av 11 vilket jag tycker vi bör göra med dom skyttar vi har så får vi poäng idag. Sen bör det väl allmänt skjutas mer än det gör idag. Tycker det är nån form av målvaktsbrist i svensk bandy faktiskt, ingen som riktigt kliver fram och känns som den givna arvtagaren till Andreas Bergwall. Så att skjuta kan löna sig, vi ser det i andra halvlek idag t.ex.

Avslutningsvis så blev jag förtjust i nr 27 i Byn, Tatu Ässamäki. Var kom han ifrån liksom :) Tyckte han hade rätt åkningar därframme ofta men sen är vi ju väldigt envisa i att lyfta väldigt lite tycker jag. Men det är kanske nåt vi spar till slutspelet, vem vet :)

Om dryga två dygn ligger slutspelet framför oss och hur det än är så blir det lite extra puls när slutspelslottningen är gjord! Nu ska vi dessutom bli "valda" i år och just slå ur underläge har väl ändå alltid varit Byns bästa gren, hoppas den fortsatt är det ;)
14 feb 2016 16:41 #35772

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Andra halvlek lovar gott inför fortsättningen.
Det blir ett spännande val sen efter sista omgången. Jag hoppas vi får Saik men tror Villa väljer oss.
14 feb 2016 16:40 #35771

Replied by Urban S on topic Allmänna diskussioner

Innan morgondagens A-lagsmatch mellan Edsbyn-Sandviken spelas idag lördag två pojk/juniormatcher hemma i Svenska Fönster Arena.

Kl 15:00 är det match i pojkallsvenska serien mellan Edsbyn-Kalix. Det är seriefinal mellan lagen, Kalix leder pojkallsvenska serien fem poäng före Edsbyn, vinst för Edsbylaget gör att vi kan hota om seriesegern.

Kl 17:15 spelas viktig match i juniorelitserien. Vårt P20-lag ska spela mot Motala. Vi ligger på fjärde och sista slutspelsplats med fyra matcher kvar att spela. Det lag som nog hotar vår slutspelsplats mest är Motala som har gjort några riktigt bra matcher i serien, t ex har man besegrat Vetlanda på sin hemmaplan.

Kafe Kuben är öppet, välkomna ner till Ön under lördagen
13 feb 2016 10:40 #35770

Vsk i kvarten?...magkänslan säger dock Hallösa gif :P skit samma vi ska till semi i år
12 feb 2016 20:42 #35769

• Tack mottaget: 22

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Det känns som en tanke. Kan det vara en slump att Brindholm är tillbaks samtidigt som vi fixar slutspelsplatsen.................................?
12 feb 2016 20:27 #35768

• Tack mottaget: 21

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Jävlar vilken pärs, såg riktigt illa ut där ett tag i både Västerås och Lidköping...
12 feb 2016 20:04 #35767

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Jomen dåså, nu är Edsbyn klar för slutspel!
12 feb 2016 19:58 #35766

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Välkommen tillbaks Brindholm, tyvärr verkar inte truppen ha frisknat till trots uppehållet, varken Joel eller Väli är med ikväll.
12 feb 2016 17:11 #35765

• Tack mottaget: 16

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Instämmer med föregående - välkommen tillbaka Brindholm.

Ja, Hasse har verkligen varit bra i år. Han och Svensk känns som drygt halva laget den här säsongen.
Följande användare sa tack: O.M
12 feb 2016 16:38 #35764

Äntligen, härligt Brindholm! Och du har som vanligt helt rätt annalys av läget...
12 feb 2016 15:15 #35763

Mannen myten legenden sammanfattar vad de flesta av oss känner ☺
Hoppas du återkommer mer frekvent i framtiden ☺
12 feb 2016 15:06 #35762

Replied by Brindholm on topic Allmänna diskussioner

Har inte fått tummen ur och registrerat mig på nya sidan förrän nu! Få se om det här blir rätt nu då...

Snyggt gjort ni som har dragit iväg till Västerås idag tycker jag. Då har ni inte gett upp säsongen än som det känns då! Har känts som en väldigt trög säsong för Byn men den är inte slut än så visst kan saker hända än även om det oftast ändå inte känns så, inte för mig iaf. VM-uppehållet har väl ändå gett lite av hoppet tillbaka, förhoppningsvis har truppen frisknat på och kan det då finnas x antal procent till att kräma ur Byns lag? Det är vad man hoppas för annars blir det max kvartsfinal i år (igen).

Jag skulle ju vilja ha in Hasse på mittfältet jag.. Jag tror det är vår enda chans att bli ett hot mot våra motståndare! Hasse gör sin bästa säsong på jag vet inte hur länge eller om han ens varit så här bra (?). Men han måste få en större dirigentroll än han har idag för att HELT komma till sin rätt. Tror jag! Våra mittfältare idag må heta vad dom vill så Hasses "klubba/handleder" har ingen av dom. Så jag skulle vilja se den förändringen! Hasse har mycket i sin repertoar, saknar t.ex. mycket dom korta "flippen" från mittplan som överraskningsmoment i Byns spel. Dom har Hasse i sin ryggsäck! Vem som tar Hasses plats istället är upp till tränaren att avgöra, men Oscar Jonsson kanske ändå även om han gjort mycket bra ifrån sig i den roll han har idag också.

Spännande med bandy ikväll igen och hoppas det blir en trevlig fredagkväll både för er i ABB-Arena och för oss i soffan! Kör hårt! :) /Brindholm
Följande användare sa tack: Martin Lindahl, perrra, Titan Catapult, O.M
12 feb 2016 14:11 #35761

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

Bussen till Västerås i morgon kommer att gå, så boka er nu ni som inte gjort det.
Får vi resultat med oss imorgon kan vi bli klar för slutspel redan imorgon.

HEJA PÅ RÖD OCH BLÅ.
11 feb 2016 12:05 #35760

Ändrat till 15.00 här på Redfarmers hemsida också nu ser jag.
11 feb 2016 07:36 #35759

KL 15.00 står det på elitrapport iallafall.
10 feb 2016 15:38 #35758

Vilken tid spelas matchen mot SAIK på söndag? Olika bud här på hemsidan och tavlan vid infarten till ÖN.
10 feb 2016 15:31 #35757

Oscar Wikblad vann alltså skytteligan i P19-VM och utsågs till "Mest värdefulla spelare" - kul! Och Hasse verkar ha gjort en stark VM-turnering. Så hoppas vi att alla förkylningar lämat truppen så ska vi väl kunna fixa den där slutspelsplatsen i varje fall.
08 feb 2016 14:05 #35756

Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner

Spela av dom sex matcher vi har kvar inkl slutspelet. Fundera sedan på ny ledarstab. Holgersson som tränare vore topp
07 feb 2016 09:22 #35755

• Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

Finns en i Finland som skulle platsa i Sverige - Samuli Helavuori.
06 feb 2016 20:38 #35754

• Tack mottaget: 16

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Även om Finland var riktigt bra idag så ska man ju inte förlora med alla "namn" i landslaget. För att låta som Super-Ted, är det någon i Finland som ska platsa i Sverige egentligen? Hur man än räknar så är det rejält underkänt. Verkar som om man inte riktigt tog det här på allvar, som att man inte ville ta i mer än nödvändigt och spara sig till finalen.

Men, håller med Dagolino. Tycker att Hasse var riktigt bra genom hela turneringen.
06 feb 2016 19:11 #35753

Replied by hejabyn on topic Allmänna diskussioner

ingen går med hedern i behåll när man förlorar i mot Finland fy fan vad dåligt
06 feb 2016 19:01 #35752