Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 13

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Joel Edling med i laguppställningen på elitrapport. Men ingen Popa? Sjuk/skadad?
25 feb 2016 17:04 #36017

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 0

Replied by DP on topic Allmänna diskussioner

Blir det två bussar idag också?
25 feb 2016 16:07 #36016

• Tack mottaget: 12

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

www.bandypuls.se/bandy/elitserien/edling...-kommer-gasa-hardare

Hoppas det blir så i praktiken också... Vinn ikväll!!!!
25 feb 2016 07:22 #36014

Det lär vara en artikel på gång om att han nös på träningen ikväll. :P

Annars är jag liiite intresserad av status på "kuggen" Väli. Vore ju trevligt om vi kunde ställa upp med ordinarie backpar även om Mattias A som vanligt gjort det bra, särskilt i första kvarten.
24 feb 2016 21:53 #36003

• Tack mottaget: 16

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Nu är det ju flera timmar sedan bandypuls hade något nytt om #4:s förkylning, börjar bli dags för en uppdatering tycker jag.

I och med att absolut ingenting talar för att vi ska vinna i morgon så börjar jag nästan bli lite hoppfull att vi faktiskt ska kunna skrälla igen.
24 feb 2016 20:17 #35969

Replied by Ingela Turesson on topic Allmänna diskussioner

Det finns platser kvar på buss nr 2 att boka till Bollnäs i morgon torsdag!
24 feb 2016 15:40 #35882

• Tack mottaget: 3

Replied by Piotr Gushin #137 on topic Allmänna diskussioner

...Och nu vill jag inte läsa att nån ska in o skyla över med gamla klyschor typ: Det är inte nu vi ska va bra utan i Mars, el Bollnäs har ett färdigt lag o vi håller på o bygger ett osv. Fatta o INSE att läget är akut!
24 feb 2016 07:27 #35856

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Många sanna ord här nu måste jag säga, det MÅSTE hända nåt radikalt till nästa säsong
Skyll inte på att det fattas pengar, det brukar ordna sig här i byn men man vill ju gärna veta till VAD man skänker pengar
och inte som nu lite allmän samling utan resultat på planen. Flera spelare är med på gamla meriter och släktskap.
24 feb 2016 07:01 #35854

Fortsätter vi på det här viset kommer bandyn i Byn vara lika död som Olof Palme inom några år...
24 feb 2016 06:46 #35853

Replied by publikprofs on topic Allmänna diskussioner

Ja vad säger man när hellmyrs får åka in på korflinjen å vi bara tittar på.
Vart finns attityden och viljan?
Sätt upp Hasse längre upp så han orkar hela matchen.
Ta ner hammarström som släpande offensiv och in med junior.
Finns veteraner som tydligen tar detta som en vänskaps match.
Ska inte ta av Bollnäs segern men vi gör det inte speciellt svårt för dom att vinna.
24 feb 2016 06:17 #35851

• Tack mottaget: 6

Replied by Superbybo on topic Allmänna diskussioner

De känns som Edsby bandyn stagnerat de sista åren, den där extra glöden saknas, spelare som ger allt i varje match. Glädjen i att spela verkar saknas, taggade spelare som peppar varandra. Sen tycker jag att man inte har materialet att spela den bandy vi gör idag, finns helt enkelt inte dom spelarna. Vi borde spela en enklare bandy, mer klassisk och använda hela laget både offensivt och defensivt. Idag tänker man för mycket på att försöka försvara sig och då låser de sig. Vi kommer en o en i anfallen och vi blir lättläst då vi hela tiden bygger på spelare som vänder ur, jag har inte sett ett enda lag som vänder ur lika mycket som Byn i år. Nån match i år har vi spelat lite rakare och fyllt på med folk och då känns de som glöden finns. Om vi haft spelare typ Hellmyrs, Mossberg o Berlin i laget, ja då har vi kunnat spela så här, men nu har vi inte de utan vi måste se till vilket material vi har och spela därefter. Sen måste Byn lyfta in Juniorerna mer och försöka få in lite nytt blod i föreningen. Känns som många idag bara går till jobbet av gammal vana, glöden saknas. Trodde att Ola o Hasse skulle ge lite nya dimensioner i år men jag vet inte riktigt va deras uppgift i laget är. Jag vill se lite nytänk till nästa år, tyvärr är de för sent i år men jag hoppas att det blir nån form av förändring annars blir de tufft nästa år. Tack o hej.
24 feb 2016 06:00 #35850

Replied by PeO on topic Goa minnen

Vi får minnas hur det såg ut förr så länge. Har ganska många klipp från gulderan så laddade upp några som passade extra bra idag:

Bollnäs - Edsbyn Kvartsfinal 2 2004 (SVT)
Bollnäs - Edsbyn Kvartsfinal 2 2004 (TV4)

Bonus:
Edsbyrepotage inför SM Finalen i bandy 2004

Än har vi chansen!
23 feb 2016 22:30 #35849

• Tack mottaget: 4

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Känns som att semestern är nära nu tyvärr. Idag var glöden å farten borta.
Håller med Stefan J om att något måste göras. På tränarsidan vore Hammarbys Broden intressant kan jag tycka.
23 feb 2016 22:28 #35848

Replied by Superbybo on topic Allmänna diskussioner

Fy Faasaaan helt enkelt. Vart är plan B när de inte stämmer med plan A. Tycker Byn borde ändra om till en vanlig hederlig backlinje med libero nu när Tårtan är med, flytta ner Oskar Jonsson som halva och flytta upp Hasse på mitten. Sätt bröderna Liw på läktaren in med nån taggad Junis på mitten och låt Hasse o Ola ta över ledningen. De behövs en förändring bara. De är många i Byn som spelar på gamla meriter, och inte visar den jävlaranamma som behövs. Det är ju för fan kvartsfinal, efter matchen ska de kännas i kroppen och göra ont både här o där. Använd kroppen i närkamper, inte på ett fult sätt men tillräckligt för att nån ska tveka att åka in i skiten. Vi mötte ett bra lag idag men vi gör dom bra när vi ger bort bollar och petar lite försiktigt med klubban. Skärpning för faaan.
Tuffa till er och visa oss att ni vill vinna mer folk i anfallen, hjälp varandra spela som ett lag och sluta dutta runt. Resoluta och snabba anfall med mer folk, går inte åka en o en och för fan skjut. Boll jäveln måste inte spelas in. Bänka spelare som inte visar go och låt Juniorerna spela där, kan fan inte bli sämre. Nä nu e de slut gnällt för idag. Tack o hej.
Stefan J
Följande användare sa tack: Jomensåatt
23 feb 2016 21:56 #35847

Ja, herr Axman har jag aldrig riktigt tagit på allvar. Svårt att dölja sin glädje när Bollnäs vinner.
Förövrigt måste byn gå in med större pondus och fart i spelet annars är det snart slut.
23 feb 2016 21:56 #35846

Replied by Nyåkers on topic Allmänna diskussioner

Bandypuls (Axman) pratade i lördags om att Bollnäs förlorat hemmafördelen, nu menar man att Bollnäs återvunnit hemmafördelen. Vilken hemmafördel.....?
23 feb 2016 21:43 #35845

Axman hade nåt märkligt resonemang på Bandypuls om att Joels frånvaro inte riktigt räknas då han varit borta i princip hela säsongen, samt att Välitalo ändå "bara är en kugge". Så om #4 varit skadad hela säsongen hade det inte klassats som ett avbräck?? Och om giffarna haft Spinnars och - säg - Helavouri borta så hade det typ inte gjort nån skillnad? Nåväl, inget snack idag, men vi smygkämpar väl på torsdag så ska vi nog kunna störa dem lite till.
23 feb 2016 21:38 #35844

Bara att glömma den här matchen, var inget snack liksom efter de olycksaliga minuterna i mitten av första. Konstigt nog har man betydligt större förhoppningar att vi ska vinna på Åsen än hemma nu för tiden, var länge sedan Byn gjorde en helgjuten insats hemma mot Bollnäs nu. Håller med om att Bollnäs ser tryggare ut med Hellmyrs på planen, men framför allt ser vi betydligt räddare ut. Lite väl stor respekt för honom ibland. Visst är han grymt bra, men lite mer törs vi väl gå på ändå?

Men, fortfarande måste de i orange slå oss två gånger till för att gå vidare - det ska vi väl sätta stopp för?
23 feb 2016 20:58 #35843

Replied by Dagolino on topic Allmänna diskussioner

God morgon!

I lördags studsade bollen vår väg, idag studsade den Bollnäs. Jag tänker främst på Hasses friläge i slutet som Prytz räddar men även hur enkelt Myran åkte igenom ett par gånger och även fick krydda kvällen med mål. Vid tillfället då han åker på kanten viker in jämns med kortlinjen då viker våra försvarare undan. Troligtvis i rädsla för att skapa hörna, istället gör Bollnäs mål. Sen åker han igenom och gör mål så enkelt. Eller rättare sagt han får det att se så enkelt ut. Det blev det uppvaknande många av oss fruktade, åtminstone jag.

Jag har fått skit för att jag skrivit att utan Hellmyrs och Berlin har Bollnäs ingenting. Hellmyrs är Bollnäs Nallebjörn, tryggheten! Trots att han inte är helt iform idag så får han Bollnäs att prestera bättre bara genom sin närvaro på plan. Var det samma lag som i lördags? Nej, Hellmyrs var med!

Bollnäs var bättre än oss idag! Mer fart och fläkt men vi låter dom också bli bättre än vad de egentligen var. Eller var det bara för att Hellmyrs är nyckeln till hur man öppnar vårt försvar? Två-tre mål kommer till för enkelt. Där får vi styra upp försvaret bättre till nästa match. Varför Väli inte är med vet jag inte men han behövs nu!

Vi får med fler i anfall nu än tidigare, men fortfarande för lite. Här bör tränare Liw titta på VSK och matchen från i söndags. Anfallsmässigt har VSK alltid en spelare över att använda som avlastning, inte i att vända hem utan att fortsätta anfallet framåt. På det viset blir laget som en dammsugare i motståndarnas straffområde och vinner många andrabollar som ofta gett dem mål.

Tittar man på säsongen så borde Bollnäs ha skåpat hem detta med 3-0 i matcher. Nu blir det inte så för det finns något som heter psykologi och det är vårt hopp. Jag tycker att vi har lyft oss nu när slutspelat börjar! Problemet är bara att med det material vi har kan vi definitivt lyfta oss ännu mer! Vissa spelare är alldeles för anonyma och har varit en längre tid! Vi måste börja våga. Våga utmana! Våga anfalla med fler! Vi är många här som vet vilken kapacitet som finns i truppen! Nu grabbar måste ni förstå det själva också och framförallt visa det! Vi måste oxå börja använda grisbandy. Få stopp på främst Myran, Håller på plan men skapa avblåsningar så vi kan forma försvaret. Gör honom sur! Då går psykologin vår väg!

Våga kör på torsdag, gör Bollnäs himmel röd och blå! :)
23 feb 2016 20:50 #35842

• Tack mottaget: 1

Replied by jh on topic Allmänna diskussioner

Ja vad säger man, att byn skulle vinna på åsen var det nog inte många som trodde och när vi nu tog ledningen hemma så tändes ju hoppet för en till seger men i bakhuvudet så fanns ju ändå tanken att i bandy kan det vänta fort och det var precis det som Bollnäs visade när Byn släpper in 3 mål på 3 minuter. I den stunden kändes det riktigt tung men Tårtans mål fick ändå hoppet att stanna ett tag. Efter detta kändes det tyvärr som luften gick ur byn helt, lite som man packade ihop och gick hem, kändes rätt tydligt att detta var fallet när varken spelare eller publik riktigt reagerade på Tisens mål.

Byns spel i den här matchen speglade rätt bra hur man spelat under säsongen, gå ut relativt hårt i första men inte få till sitt spel för att sedan tappa farten i andra och mest glida runt och vända hem. Det som jag ändå tycker är mest synd i denna match är att byn inte skjuter, man har några av slutspelets vassaste bössor men att använda dom verkar tyvärr vara svårt.

Efter denna sega insats så får vi i alla fall glädjas med publik siffran men framförallt får vi glädjas åt Tårtans mål! Nu laddar vi om och blickar mot matchen på Åsen som blir otroligt viktig för den här matchserien. Att tippa hur den slutar är svårt efter en match som den här men jag har en förhoppning om att byn skräller och vinner med uddamålet.
Last edit: 23 feb 2016 20:39 by jh.
23 feb 2016 20:39 #35841

Replied by Dan Carleriksson on topic Allmänna diskussioner

Hellmyrs inger trygghet för Bollnäs, inget tvivel om det. Frågan är vad Byn ska hitta på för att vinna två matcher till i den här serien? Går liksom inte att leva på att skapa hörnor i 90 min.
23 feb 2016 20:00 #35840

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Är det inte fritt inträde för ungdomar i slutspelet? Det står 70kr i matchannonsen.
23 feb 2016 14:06 #35839

• Tack mottaget: 2

Replied by Magnus Ståhl on topic Allmänna diskussioner

Buss nr 1 till på torsdag och kvartsfinal 3 är nu fullbokad
"skjut mer i svensk bandy"
23 feb 2016 12:06 #35838

• Tack mottaget: 24

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Japp! Verkar vara stor skillnad nu, Tack för det!
23 feb 2016 11:32 #35837

Replied by Över ån och ända hem on topic Allmänna diskussioner

Jag tycker det fungerar bättre nu.
23 feb 2016 11:26 #35836

• Tack mottaget: 9

Replied by admin on topic Allmänna diskussioner

Är det bättre nu?
Fixade en grej nu nämligen.
Har inte själv märkt att det skulle vara segt tidigare men var katastrof sen igår kväll.
Följande användare sa tack: 1974
23 feb 2016 10:40 #35835

Är det bara jag som ofta har svårt att surfa in på denna hemsida?
Väl inne så är det ofta segt, som om man skulle sitta på 28k modem. Inte alltid men rätt ofta.
23 feb 2016 06:42 #35834

Man vet att det är slutspelstider när Bandypuls i det närmaste kör livesändning angående utvecklingen av förkylningen hos #4. Påminner lite om sändningarna från gamle kungen Gustaf Adolfs sjukläger, för er som är så gamla som jag att ni kommer ihåg det.

Hoppas nu bara att Byn helt struntar i det där och fortsätter att fokusera på sitt. Det var kanske ingen sprudlande seger i lördags, kanske inte helt rättvis heller men det struntar jag i. Alla segrar mot Bollnäs är sköna.

Lite jobbigt nu att sitta 30 mil från arenan. Å andra sidan har jag inte sett en seger live mot Bollnäs sedan typ 1983 (däremot många nesliga förluster) så det är nog säkrast att hålla sig undan hela kvartsfinalserien. Hade jag bott kvar i Hälsingland hade säkert giffarna velat använda mig som maskot :)

Nervöst...
22 feb 2016 21:22 #35833

1. Lev kul
2. Heja byn
22 feb 2016 20:17 #35832

Replied by Magnus Ståhl on topic Allmänna diskussioner

qcn>> Vinnarna presenteras normalt i tidningen Nystanet, det hanns inte med till det nummer som vi skickade ut i förra veckan, men vinnarna kommer presenteras senare på något sätt och vinnarna blir kontaktade personligen
"skjut mer i svensk bandy"
21 feb 2016 18:52 #35831

Replied by Jonas Persson on topic Allmänna diskussioner

Skapligt bra man mår idag :) otroligt underbar seger igår! Hoppas alla tar sig ner till arenan nu på tisdag så krigar vi till oss ytterligare en seger.
21 feb 2016 14:13 #35830

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Härligt! Ser fram emot tisdagens andra kvartsfinal!
21 feb 2016 12:49 #35829

• Tack mottaget: 1

Replied by Bandytokan on topic Allmänna diskussioner

Grymt bra jobbat av laget! Sån skön känsla att åka hem med en seger i bagaget!! Redan nu är vi bättre än på länge i slutspelet eftersom vi vunnit en kvartsfinal och det var ett tag sen och när vi ändå håller på kan vi väl vinna 2 till, minst :) Kämpa byn!!!!!
21 feb 2016 11:10 #35828

• Tack mottaget: 22

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Efter att på plats ha bevittnat den bittra och fullkomliga överkörningen i Annandagsderbyt undrar jag; hur sjutton gick detta till?

Kan det vara så att Bollnäs och dess supportrar drabbats av Sverige/Ryssland-syndromet; istället för att fokusera på här och nu så tar man ut segern i förskott och har tankarna på nästa hinder innan finalen? Man grubblar över hur man ska besegra Villa i semifinalen. Ungefär som det blågula landslaget förmodligen agerade mentalt i semifinalen mot Finland.

Nu gäller det att vi inte går i samma fälla. I ytterligare minst två matcher mot Bollnäs måste vi vara fullt fokuserade på dagens uppgift, vi måste vara närvarande i både tanke och i handling.

Fan va bra gjort av våra rödblå hjältar ikväll. Jag är så himla imponerad.. Skit samma hur Bollnäs laguppställning ser ut, det är helt ointressant. Det viktiga är vår egen insats.

Vi ses i Arenan på tisdag, då tar jag bilen de 25 milen till den andra matchen i denna häftiga kvartsfinalserie.

Heja Byn. I love you!
21 feb 2016 01:05 #35822

Rädslan att förlora är större än viljan att vinna!

Den tanken insmög sig hos mig av någon outgrundlig anledning då jag läste att Myran inte skulle spela pga sjukdom. Den första tanken var ”nej” förlorar vi nu blir det nästan pinsamt. Hur trackad blir man inte då på måndag när man skall träffa kollegor från Bollnäs?

Idag spelade vi som ett lag. Den gnällighet som lett till utvisningar fanns inte hos Edsbyn vad jag kunde se men om jag förstått rätt insmög sig det giftet bitvis hos Bollnäs. Jag kan inte säga att vi fick Bollnäs spel att hacka som Mittmedias sändning, men vi skapade nog några frågetecken hos dem. Främst varför det väloljade maskineriet plötsligt började slira.

Det fanns i Edsbyn en taktik och tanke som följdes. Det verkade också som att alla trodde på den för en gångs skull. Vi bjöds på åkningar som inte bara slutade med att man bara vände hemåt. Utan mer variation då man även vågade utmana eller variera med ett lyft. Det verkade finnas en hunger, vilket är något jag saknat tidigare under säsongen. Det fanns flera spelare som utmärkte sig men speciellt två. Hans Anderssons åkningar, och bolltransporter, han har verkligen fått ett lyft! Erik Persson räddade oss 2-3 gånger i riktigt farliga lägen där det kanske borde blivit mål. Jag skulle gärna se några långa utkast från honom som kan överraska motståndarna ibland men räddningarna han bjuder på är viktigare!

Vi skall trots allt vara ödmjuka för det var en stor virtuos som saknades! Per Hellmyrs kan på egen hand vända matcher. Berlin och övriga i Bollnäs blev mer mänskliga när han inte fanns där. Bollnäs Teddybjörn som ger trygghet i laget! Det är den finaste komplimang jag kan ge! Nu är det nog många Bollnäsare som känner en trygghet, ”blir bara Hellmyrs frisk” så skulle jag känna och det ligger mycket i det! Därför är det viktigt att vi får stopp på honom på tisdag och fortsättningsvis men inte för hårt för vi behöver alla på isen! Men spelstopp och spelförstörelse som idag som skapar irritation :) Vi får inte glömma att vi saknade vår backklippa, Väli. Vi har också en bolltuggande försvarsklippa att ta till mot Hellmyrs.

Det var ett litet steg framåt för det är fortfarande minst 3 matcher kvar. Absolut inget är vunnet men det känns bättre! Jag måste säga att jag imponerades av spelet idag. Tydligt är att man sparat det bästa till sist! Förhoppningsvis ger det gruppen mer självförtroende och arbetsro. Nu ser jag med ett leende fram emot tisdag :)
21 feb 2016 00:01 #35821

Såå läckert! Byn trivs på "tippen" och det är fortfarande länge sen Bollnäs vann en slutspelsmatch mot oss...och som sagt vi saknade Väli och Joel också
Ny match på tisdag men nu ska jag njuuuta av det här.
20 feb 2016 22:10 #35818

Grattis Byn! Tuggades mycket i slutet att Myran saknades, o det gjorde han ju. Men vi saknar Joel Edling o Väli var heller inte med så...
20 feb 2016 21:37 #35817

Härligt Byn!
Nu är man skapligt taggad inför hemmamatchen. :)
Last edit: 20 feb 2016 21:29 by 1974.
20 feb 2016 21:28 #35816

Det var ett tag sen man var så här nervös... :blink:
20 feb 2016 17:12 #35815

Replied by Ingela Turesson on topic Allmänna diskussioner

Bussarna e FULLBOKAD nu!!
20 feb 2016 12:45 #35814

Replied by qcn on topic Allmänna diskussioner

Var/När presenteras resultatet i Red Farmers Bandytips?

Ser ut att bli både snö och blåsväder ikväll. Kanske är en fördel för byn?
20 feb 2016 09:56 #35813

JahaHärIgen är nog den som förstått min åsikt bäst! :)

Sen finns det några här som inte har förstått min syn, eller inte delar den alls och det respekterar jag fullt ut! Tyvärr har jag dock varit en del i att dra ner diskussionen i ämnet till sandlådenivå. Därför lämnar jag den för denna gång och önskar alla spelare och supportrar lycka till ikväll!
Må lördagakvällens himmel bli röd och blå! :)
Last edit: 20 feb 2016 08:53 by Dagolino.
20 feb 2016 08:52 #35812

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Om man kollar in spelarna i båda lagen så tycker jag att alla ligger på ungefär samma nivå. Bortsett från Berlin och Hellmyrs som troligen kan göra alla spelarna i laget till att prestera bättre.

Tänk va skoj det vore om Edsbyn vinner denna kvartsfinalserie. Det skulle garanterat bli den bästa kvartsfinalen någonsin för mig! Dystra bollnässupportrar, en irriterad Hellmyrs (inget illa menat) och ett förvånat bandysverige!
20 feb 2016 08:19 #35811

• Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

Dagolino>> Ärligt! Spinnars, Wiik, Helavuori, Aaltonen, Mickelsson. Ja, har du sett Ståhl senaste månaderna? Nej visst ja, du har ju inte sett Bollnäs i år. Är dessa spelare verkligen "ingenting"? Skärp dig!
Äh, nu släpper vi detta. Nu kör vi! :)
Ps. Ser ut att bli skitväder ikväll. Mer lotteribetonat alltså. Tyvärr. Det är väl något som talar för er då...
Last edit: 20 feb 2016 07:56 by PW.
20 feb 2016 07:52 #35810

Replied by Nyåkers on topic Allmänna diskussioner

Perfekt smygläge för byn i den här kvarten! All press på Bollnäs. Byn har allt att vinna och säkert revanschlusta för en trög säsong. Tror tyvärr byn kommer behöva prioritera defensiven rätt hårt ikväll för att hålla ställningarna, men det kan funka det med bara man verkligen går för det när man väl anfaller. Typ som finnarna spelade VM semin mot Sverige.
20 feb 2016 07:52 #35809

Bitter? Varför? Det finns viktigare saker i livet än Bandy! :) Jag ser möjligheter mot Bollnäs även om de är favoriter i derbyt! Jag trodde vi skulle få VSK och dem tar inget lag i bäst av 5! Däremot möjligtvis i en final men tveksam! :)
Min uppfattning nedan står jag dock för! Däremot har jag inte sagt att vi på något sätt är bättre även om man tar bort dem från Bollnäs! jag har skrivit att då har vi goda möjligheter! :)
Det finns 1 sak som skulle göra mig bitter! Det är om det inte blir bra kamp i detta derby,
Last edit: 19 feb 2016 23:36 by Dagolino.
19 feb 2016 23:35 #35808

Snälla Dagolino ge dig, du låter bara bitter!
19 feb 2016 22:58 #35807

PW>> Ärligt! Vad har Bollnäs om man tar bort dem? Ok.. lägg till Westh! utöver det Ingenting! De har skapat självförtroende för många andra! Det kommer försvinna lika fort som snön när vårvädret kommer den dag de lämnar Bollnäs! Så länge de två får agera fritt är Bollnäs definitivt en kandidat till SM final, dock inte guld! Det hamnar i Västerås eller Lidköping! Jag är övertygad om, utan att ha sett Bollnäs att det inte spelats på rätt sätt! Det är skillnad på grisbandy och grisbandy! :)
Lycka till du oxå! :)
19 feb 2016 22:35 #35806

• Bandypengen - Supportrarnas Konto
  • Bandypengen - Supportrarnas Konto Profilbild

Replied by Bandypengen - Supportrarnas Konto on topic Allmänna diskussioner

Nu börjar slutspelet och de innebär ju att grundserien är avslutad och vi vet att Edsbyn tog 29 poäng.
Poängpengen är Bandypengens stora satsning denna säsong och på 29 inspelade poäng så hamnar Poängpengen på 47.908kr, en fantastisk summa.
Tack alla, ett tackbrev och inbetalningskort kommer på posten efter säsongen, men det går bra att redan nu sätta in er del på Bandypengens PlusGiro 109 34 33-9 (märk betalningen med Poängpengen)

Dock så går det fortfarande att anmäla sig och erbjudandet om ett EIF badlakan till var 5:e som anmäler sig gäller ännu.

Behöver ni kontakta oss vid frågor eller liknande så maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Anmäl till Poängpengen här
Last edit: 19 feb 2016 22:23 by Bandypengen - Supportrarnas Konto.
19 feb 2016 22:22 #35805

• Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

Grisa på Berlin och Myran? Tror ni inte att den taktiken redan har testats de senaste 10-15 omgångarna? Och att vi har bara dom två och inget mer? Lycka till...:)
19 feb 2016 21:04 #35804