Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 12

Replied by JW on topic Allmänna diskussioner

Jag har sett diskussioner om regeländringar på twitter o på Sv Fans, dvs bara inofficiellt tyckande och inga seriösa förslag. Tyckte bara det var lite roligt att sådana diskussioner ofta kommer upp då ”fel” lag vinner.

Handlar mest om ändringar i hörnregler och olika avancerade förslag om passivt spel, begränsningar i passningar, hur många som får vara i straffområdet etc. Med mitt enkla förstånd skulle samtliga förslag göra det enklare att försvara sig.
19 mar 2018 06:35 #40996

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 1

Replied by nevil on topic Allmänna diskussioner

JW skrev: Ser att det nu diskuteras regelförändringar i diverse forum. Lite smickrande om supportrar till andra lag ser nya regler som enda sättet att komma ikapp oss.

Vilka regelförändringar är det som föreslås, och i vilka forum snackas det?
19 mar 2018 02:54 #40995

• Tack mottaget: 5

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

Ännu en härlig mottagning i arenan! Tyckte dock vi kunde ”brutit in” med lite fler ramsor. Själv är jag väl inte riktigt av virket att dra igång nåt mitt i ingenstans. Tittade även lite på Bandypuls sändning därifrån och ljudet gör inte riktigt rättvisa då man inte hör publiken.

Tänkte också när man stod där att nu är det sista gången på ett bra tag innan man får se byn spela igen. Sen njuter jag gärna över sommaren med vetskapen att byn fortfarande är regerande mästare! Det får en att härda ut.
Last edit: 18 mar 2018 19:57 by PeO.
18 mar 2018 19:31 #40994

• Tack mottaget: 6

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

JW skrev: Ser att det nu diskuteras regelförändringar i diverse forum. Lite smickrande om supportrar till andra lag ser nya regler som enda sättet att komma ikapp oss.

Det snackas väl regeländringar varje gång vi vinner guld. Hallförbud är väl kanske den värsta jag hört hittills, och den hörde man några gånger när vi var det enda laget med hall. Tror en del har svårt att smälta att bli slagen av lilla byn.
18 mar 2018 14:56 #40993

Ser att det nu diskuteras regelförändringar i diverse forum. Lite smickrande om supportrar till andra lag ser nya regler som enda sättet att komma ikapp oss.
18 mar 2018 14:31 #40992

• Tack mottaget: 11

Replied by Kongen on topic Allmänna diskussioner

Sverige är vårt!
18 mar 2018 14:15 #40991

Replied by ämnebobo on topic Allmänna diskussioner

Hälsingland är vårt...
å vi var bäst igår utan protest
å Tack till Hela Laget inkl.Ledare av klass
sänder en KryapåDejKram te Muhren
å ett Stort Varmt Tack te Håkan bäste skribent
Kärlek Stolthet Tradition
Heejjjjja Byyyyyn
Last edit: 18 mar 2018 12:13 by ämnebobo. Orsak: felstavat
18 mar 2018 12:12 #40990

• Tack mottaget: 3

Replied by Piotr Gushin #137 on topic Allmänna diskussioner

Håller med 1974...läste på svt text.
Följande användare sa tack: 1974
18 mar 2018 09:52 #40989

• Tack mottaget: 19

Replied by 1974 on topic Allmänna diskussioner

Muhrén verkar på riktigt inte må så bra, tror vi kan sänka garden mot honom och hoppas att han känner sig bättre snart.
Så känner jag.
Följande användare sa tack: elinbrunlof, JW
18 mar 2018 09:32 #40988

Just vaknat o nyss läst Brindholms referat. I min värld borde han få gå upp med laget i Arenan idag, o få en Guldmedalj han också. Det är han värd. Svensk Mästare i att skriva opartiskt o rättvist.
18 mar 2018 08:27 #40987

• Tack mottaget: 9

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Tur att vi hade bättre is än saik :P (Muhren är ju så pinsam)
Vilken match av byn, vi kontrollerar hela matchen tycker jag. Vilket makalöst jobb av spelare och ledare som gjort att vi fick uppleva detta igen, och dessutom nolla saik i en final!
HEJA BYN! SVENSKA MÄSTARE 2018!!! :lol:
18 mar 2018 06:39 #40986

Replied by Pekka on topic Allmänna diskussioner

Vilken insats av våra spelare, ledare och ner till materialförvaltaren. Vi nollar vår motståndare. Äckligt disciplinerade matchen igenom. Kliver på och VILL mer framåt i andra halvlek. Sanslös insats och ännu en triumf för laget och alla i dess närhet! Man blir som supporter tagen och samtidigt sådär ruskigt imponerad. I varje final har vi en matchplan och ett GO som är makalöst. Vi är Mästarna, Mästarna från Hälsingland, Vi är Röd å Blå och Oss kan ingen slå för VI är Oslagbara....
Vill även passa på att ge en eloge till Håkan Brindholms superba rapporter inför och efter match. En sak som kanske kan tyckas liten men ändå bidrar oerhört mycket för oss utsocknes. Det blir ju mer GO! Nu står vi där igen lilla EDSBYN med ännu ett SM-Guld!! Det är som spelarna beskriver eufori och en enorm glädje med guldkant.
Följande användare sa tack: elinbrunlof
Last edit: 18 mar 2018 00:27 by Pekka.
18 mar 2018 00:20 #40985

Replied by Chrisvikström on topic Allmänna diskussioner

VILKET JÄVLA GÄNG VI HAR!! Och vilken andra halvlek!!

SM GULD SM GULD SM GULD
Följande användare sa tack: Pekka
17 mar 2018 23:40 #40984

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

Krya på dig Muhren och återkom sen när isen har blivit bättre. Det är ju orättvist att Byn fick bra is och Sandviken dålig.
17 mar 2018 22:29 #40983

• Tack mottaget: 2

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Undra när Muhren ska skylla förlusten på att bollen var för rund. :-)
Last edit: 18 mar 2018 06:53 by Rödblå falabo.
17 mar 2018 21:31 #40982

Nån som vet när mottagandet i arenan äger rum imorgon?
17 mar 2018 21:28 #40981

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Så fruktansvärt synd att matchen med stort M ej kan få avgöras på rättvisa villkor. Jag lider nå oerhört med skat0rna som hade så dålig is.
Med rättvisa förhållanden hade ju dom vunnit med 5,6 bollar å Edlund hade säkert gjort 8 mål eller dylikt.

Nä fy fan för SAIK. Ovärdigare 2:a finns ej. För i helvete Muren, erkänn dig besegrad.

Fy fan vad vi är bra.
VI ÄR MÄSTARNA, MÄSTARNA FRÅN HÄLSINGLAND, VI ÄR RÖD Å BLÅ OCH OSS KAN SAIK INTE SLÅ FÖR VI ÄR OSLAGBARA MÄSTARNA.

HEJA BYN!!!!
Last edit: 17 mar 2018 20:44 by Rödblå falabo.
17 mar 2018 20:43 #40980

Skratta du å, dä gör jag, Mua ha ha haaaaaaaaaa...
17 mar 2018 19:56 #40979

Härliga bortförklaringar Muhren kommer med på bandypuls.
Vet inte om man ska skratta eller gråta?!
17 mar 2018 19:46 #40978

Härligt! Bra jobbat Byn.

Men vad är snacket om buandet i halvtid? Jag stod mitt i klacken och märkte inget sådant runt mig.
17 mar 2018 19:43 #40977

O Muhren är sur för de skulle haft straff bla bla isen var dålig bla bla bla. Efteråt kom den gamla nötta frasen från Edlund: Vi kom inte upp i nivå bla bla. Till slut tröttnar reportern o säger: Men ni mötte väl ett bra motståndarlag också? Jo, men vi är också bra, sa han. Jo tack, det såg vi. Vem bryr sej att han gör mängder med mål mot bottenlagen, i de större matcherna försvinner han. Även Othen är väldigt överskattad. Det är detta som retar mej nåt grymt med saik, de kan aldrig erkänna sej besegrade av ett bättre lag. Det finns ingen ödmjukhet i saik. Heja Byn!
17 mar 2018 19:39 #40976

...och Svensson har alltså släppt in ett (1) mål på två finaler. Fantastiskt!
17 mar 2018 18:26 #40975

• Tack mottaget: 17

Replied by PW on topic Allmänna diskussioner

Dra inte alla över kammen IFK Älg! Jag sträcker fram våfflan och säger grattis. Idag fick vi ännu ett exempel på att "målmaskinen" Edlund ofta kommer till korta i det riktigt stora matcherna, där han möter riktiga försvar som ger honom noll utrymme. Då kan han bli närmast anonym. Har upplevt det ett antal gånger även när vi har dängt kolsäckarna i viktiga matcher. Byn gjorde lite av en kopia av fjolårsfinalen mot oss. Ett lågt och kompakt försvar (finns risker med det också, men har man Svensk och Väli längst bak så funkar det) med omställningar när tillfälle bjuds. Effektivt men kanske lite "tråkigt" enligt dom som tycker att bandy ska vara frejdigt. Själv tycker jag att det är upp till motståndarna att göra något åt det.
Hans A grym idag. Bergwall grym expertkommentator! Han som är så vrång och "galen" på isen...
Än en gång, kolsäckarna ska ha stryk, sju dagar i veckan!
Följande användare sa tack: 1974, JW
17 mar 2018 18:19 #40974

Grattis EIF!! Taktiken påminde om sista semin mot Villa! Ligga på bra defensivt i första och sen köra hårt i andra, dock med fortsatt underbart bra defensiv. Vilket mål Fridh gör!!
17 mar 2018 17:59 #40973

SM-GUUULD!!!

Svårt att plocka ut några enskilda den här matchen för hela laget gör bannemig en fantastisk match! Frids körning till 2-0 var dock grym, och Hasse, ja, han gör väl som han brukar: lite av allt överallt. Svensson hade det inte så svettigt bakåt eftersom försvarsspelet var så äckligt bra, men han gjorde en del fina och viktiga parader. Bröderna Määttä kör som de brukar, och Edling krutar på även när han inte har balans. Taggen stabil som vanligt och kul att han också får dunka in en boll. Så jäkla gött att verkligen alla bidrar och gör en enastående match!

Underbar säsong och att få toppa detta med det allra vackraste känns så otroligt skönt! Stort tack till alla inblandade både på och vid sidan av planen för denna enastående säsong! Nu kan vi börja fira - igen!
17 mar 2018 17:55 #40972

Jag tänker inf nästa år, har vi nån mer gubbe ute i övriga Sverige som bör få komma hit o vinna sitt Sm- Guld? :) Unnar nr 81 i Byn detta nåt enormt i år.
17 mar 2018 17:46 #40971

Vi nollar Saik!!!

Svensk gör ju inte ett misstag, Hasse stressar aldrig upp sig, Määttä bara kör. Man kan räkna upp hela laget. Och så kul med Frid och Larsson som målskyttar.

Underbart!
17 mar 2018 17:14 #40970

Replied by IFK Älg on topic Allmänna diskussioner

"Varselvästarna" från Bollnäs kommer att må så dåligt över detta, kommer som vanligt att sprida skit på div bandyforum. Övriga bandysupporter kan bara imponeras över EIF.
17 mar 2018 17:12 #40969

GRATTIS Byn!!! Jag må framstå som en dålig vinnare, men det bjur jag på när det gäller saik. Jag fullkomligt älskar när vi spöar dessa självgoda, bortskämda sopsäckar. Dessutom nollar vi Åbergs o Radio Gävleborgs gulli gull-lag i en final!!! Jag Älskar Byn,
17 mar 2018 17:09 #40968

Replied by IFK Älg on topic Allmänna diskussioner

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS !!!!!!!!!!!!!! . Ni spelar ju ut "kolsäckarna" i andra. SÅ VÄRDIGA MÄSTARE, ALLTID BÄST NÄR GÄLLER.
17 mar 2018 17:02 #40967

• Tack mottaget: 8

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Från Edsbyns forum på Svenska Fans: (Vet ej om de redan är bortskänkta.)

"Hallå, har familjebiljett F7 som bortskänkes. 1 vuxen med 2 barn. Vet inte om det är er sektion. Hör av er här vid intresse, ger bort dem istället för att bjuda företaget på pengarna."

www.svenskafans.com/bandy/edsbyn/forum.aspx
16 mar 2018 17:50 #40966

Konstigt att de släppte in en Villait bland de nominerade till Årets man. Jag trodde alla måste vara från Saik???
16 mar 2018 16:54 #40965

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Nervös inför imorgon!

Spännande P18 final. 3-3 efter första halvlek.
16 mar 2018 10:59 #40964

Replied by Martin Säfström on topic Allmänna diskussioner

Redan idag Fredag spelar Edsbyn sin första SM-Final i helgen.
Edsbyns P18 möter Vetlanda kl 11:00 och matchen går att se via Bandypuls
www.bandypuls.se/sport/bandy/se-bandyfin...jkelitserien-p18-har
Last edit: 16 mar 2018 06:24 by Martin Säfström.
15 mar 2018 19:35 #40963

• Tack mottaget: 26

Replied by Martin Landar on topic Allmänna diskussioner

bynsupp - Jag tror vi aldrig kan toppa förra året faktiskt.
Men det kommer vara hemskt roligt att fortsätta försöka ;)
15 mar 2018 08:51 #40962

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Ja nu börjar nerverna och hjärnan att bråka.
Vi spelar final igen på lördag!!

Kan vi i år på O'learys bräcka förra årets uppladdning på Tele2?

Ska Jonas Edling som målade i alla finaler 2004-2009 gå mållös två finaler i rad?

Går det öht att toppa förra året?
14 mar 2018 20:56 #40961

Något jag upplevde i semiserien och framförallt då i sista matchen var att vi hade en del prima skottlägen där man istället för att skjuta valde att hålla i bollen lite för länge, vilket bara resulterade i en borttappad chans. Det lönar sig att skjuta i bandy så ser gärna att man dundrar på när man kan istället för att ibland försöka spela sig så pass nära att hela läget rinner ut i sanden.

Finalnerverna börjar smyga sig på lite nu.
14 mar 2018 16:18 #40960

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Bara att hoppas att väderprognoserna håller för just nu ser det ut att bli helt fantastiska förhållanden på lördag. Sol (eller i varje fall halvklart), några minusgrader och nästan vindstilla. Grymt ju!

Ja, skruvas lär det göra i ledarstaben. En nyckel är ju förstås att minimera antalet mål som Christoffer Edlund gör, för mål lär han väl göra. Snittade tre per match i seriespelet och det är ju rätt vasst... Vi har väl å andra sidan fler potentiella - men inte lika utpräglade - matchvinnare.
14 mar 2018 13:34 #40959

Silly Season tar vi nästa vecka! Det enda jag vill säga om det nu är att jag vill behålla laget. Punkt.

Dags att lägga fokus på det som komma skall. Det som man kämpar för att nå hela säsongen, och det som bandyn går ut på. Nu hoppas jag det jobbas febrilt med bröderna Johanssons skruvar under kommande dagar så att de är perfekt inställda på lördag!
14 mar 2018 13:09 #40958

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Inte så konstigt att folk gillar att spekulera kring nyförvärv (tidpunkten går möjligen att anmärka på) men det som måste gå in är att förlängningar ibland är dyrare än nya spelare. Tror inte nån hade föredragit att klubben struntat i att förlänga med Määttäs för att istället värva nytt.

Minnet är kort men för ganska exakt två år sen var de flesta stupsäkra på att Svensk var klar för Bollnäs, sen kom Miljonklubben, Svensk förlängde och Määttäs kom. Resten har nog ingen glömt.
14 mar 2018 11:40 #40957

För vissa verkar sillyn vara intressantare än bandysäsongen.

Klart vi ska använda resurserna till att ytterligare utveckla vårt redan homogena lag. Nyckelspelarna är som sagt klara för ytterligare två säsonger, enda hotet där är väl ryssen. Hur kontraktsläget ser ut för laget i övrigt har jag dålig koll på. Jag förutsätter att alla som har motivation att fortsätta erbjuds förlängda kontrakt. Säkert kommer någon att försvinna och då står ett gäng yngre spelare från egna leden på kö för att få chans att utvecklas till fullfjädrade a-lagsspelare.
Den ende jag för tillfället undrar över är Popa om han väljer att flytta hem efter alla framgångar i Byn.

Sen får vi hoppas att vår superledarkvartett hänger med i Byns fortsatta satsning.

Tror vi har bra chans på lördag. Vi trivs på Studan, det visades senast strax efter nyår i 13-0 segern.
Alla i laget förutom Stefan L vet hur man beter sig och hur det känns att vinna Sm-guld. Rutin kan vara avgörande när det vankas finaler. Om inte jag räknar fel har vi sju spelare kvar från gulderan.
Positiva bilder och rutin finns således så det räcker och blir över.
Och vi har bra slutspelsstatistik på Saik. Två vunna finaler och förra årets semifinalserie är det vi minns med glädje.

Skulle det ändå inte gå så bra på lördag och vårt lag får åka hem med "bara" silvermedaljer är i alla fall jag mentalt förberedd. Kl 18 på lördag har vi spelat två finaler i rad och om jag på förhand fick önska vinst i en av dessa är svaret givet.
Och då känner man sig genast varmare i hjärtat.
14 mar 2018 08:54 #40956

• Tack mottaget: 26

Replied by Martin Landar on topic Allmänna diskussioner

Vad är grejen med "Edsbyn i final", "Bandypuls" och "Spekulationer och skvaller som rör ekonomi" ??!

Det är jättebra att den fria pressen gör sitt jobb, det är ju deras uppdrag att göra dylika undersökningar, och för egen del är jag glad att alla eventuella missförhållanden kommer allmänheten till kännedom - MEN varför sammanfaller just de ovanstående tre så ofta med varandra?
Man får ju känslan att någon eller några med inflytande på redaktionen håller på.. Ett annat lag. Ett lag som inte granskas eller ens tas upp i sammanhanget. Vill man verkligen ge det intrycket?

Jag efterlyser en sammanställning eller liknande för SAMTLIGA elitserielag, varför skulle bara semifinal-lagen (eller faktiskt bara 3 utav dem) vara extra intressanta? Det är bara löjligt. Tajmingen är ju också den helt urbota..
Jag läser mer än gärna om detta efter eller inför en säsong. Om alla i elitserien deltagande föreningar.
Inte om några få, på oklara grunder utvalda, mitt i en final-laddning.
Följande användare sa tack: perrra, 1974, oj oj
14 mar 2018 08:23 #40955

• Tack mottaget: 8

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Vi ska väl egentligen inte prata silly season här och nu. Det kan vi med varm hand lämna åt Bollnäs- och Villasupportrarna...
Men kanske är det läge att värva Olle Englund som libero nu och låta Svensk spela högre upp i banan några år.
14 mar 2018 07:59 #40954

En offensiv mittfältare behövs ju egentligen. De är ju därför en forward får spela där nu.
Sen om det går att hitta nån är ju nå annat...
14 mar 2018 07:55 #40953

Replied by JahaHärIgen on topic Allmänna diskussioner

Efter finalen får Edsbyns ekonomiansvariga sätta sig ner och fundera ut ett sätt att hålla ekonomin i styr. Supportrarna kommer inte samla in en miljon per år så länge till. De pengarna ska ses som en bonus, inte pengar som krävs för att dra runt föreningen.
14 mar 2018 00:10 #40952

En intakt trupp borde vara målsättningen. Kan inte riktigt se att vi behöver några nyförvärv.

Utöver våra fantastiska spelare så vill man även passa på att hylla Thomas Liw, Magnus Olsson, Ola Johansson och Hans-Elis Johansson. Det finns mycket bandykunskap i dessa herrar och det känns lite som ett allstar-team vi har i ledningen. Jag missar säkert fler viktiga personer som jobbar bakom kulisserna.

Otroligt starkt att vända på steken i semifinalserien. Det tyder på både exceptionell moral och taktiskt kunnande - på allra högsta nivå!

En match kvar och den här fantastiska säsongen ska vi bara avsluta med att försvara mästartiteln!
13 mar 2018 22:27 #40951

bahnhof skrev: Vad krävs det för publiksnitt för att vi ska gå plus ?

Med matcherna som blev i årets serie inklusive slutspelet så hade vi behövt nära 600 pers till per match mot för vad vi hade för att gå +/- 0. Då är det räknat enbart på biljettintäkter (140 kr.) och att ingen annan försäljning.
13 mar 2018 22:10 #40950

• Tack mottaget: 10

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Förstår inte snacket om nyförvärv? Vi är regerande mästare och en match i från att försvara guldet!! Vem hade givit oss större framgång och kräver vi mer än så? Pengarna ska gå till elitsatsning och att hålla oss i toppen. Det har det ju verkligen gjort. Se bara på alla dessa förlängningar av kontrakt på framtida nyckelspelare som gör att vi kan utmana i flera år framåt. Tror du att det är gratis? Det kan kosta minst lika mycket som ett skapligt nyförvärv. Det är spelare i yttersta toppklass vi har förlängt med. Förra året fick vi in bröderna från Finland så nyförvärv har vi fått. Nej jag fortsätter gärna betala om pengarna fortsättningsvis används på samma grymma sätt. Vi kommer att behöva förstärka ibland också men hittills har det inte funnits behov.
Följande användare sa tack: perrra, 1974, Titan Catapult
13 mar 2018 18:56 #40949

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Har inge problem med att betala in, men det är motigt att inte få något nyförvärv för insamlingen. Vad krävs det för publiksnitt för att vi ska gå plus ? Det hsde varit intressant och väl so motiverande. Våra insamlingar kommer att räcka men det blir inget över, surt. Behövs det en 2 miljoners peng?
13 mar 2018 18:35 #40948

Ur hans synvinkel är det kanske rätt tajming att släppa denna dåliga nyhet just nu.

För oss ska det inte på nåt sätt förta glädjen över att vi är mitt i finalveckan.
13 mar 2018 16:30 #40947