Allmänna diskussioner

• M.L - Edsbyn
  • M.L - Edsbyn Profilbild Författare till inlägg

Replied by M.L - Edsbyn on topic Allmänna diskussioner

Määän fy va nervöst då.. HEJA BYN!
17 nov 2009 23:00 #1854

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• O.M
  • O.M Profilbild Författare till inlägg

Replied by O.M on topic Allmänna diskussioner

Usch tycker det känns som alla matcher nu Är fyrapoängs matcher.
17 nov 2009 23:00 #1853

• FB
  • FB Profilbild Författare till inlägg

Replied by FB on topic Allmänna diskussioner

Mattias Hammarström med i U23-landslaget.
17 nov 2009 23:00 #1852

• Erik Henriksson
  • Erik Henriksson Profilbild Författare till inlägg

Replied by Erik Henriksson on topic Allmänna diskussioner

nu tycker ja vi hjälps åt ikväll och kör över vsk. tillsammans Är vi starka...hejja röd å blå...
17 nov 2009 23:00 #1851

• ronald
  • ronald Profilbild Författare till inlägg

Replied by ronald on topic Allmänna diskussioner

Lycka till i kväll Byn.Hoppas att försvarsspelet blir bättre Än sist.Håll reda på Holmberg. Heja Byn
17 nov 2009 23:00 #1850

• Mange
  • Mange Profilbild Författare till inlägg

Replied by Mange on topic Allmänna diskussioner

Yes, visa vart skåpet ska stå! I den här serien Är som nämnts hemmamatcherna hyperviktiga. Platserna 3-8 känns vidöppna (förutsatt att Villa fortsatt ångar på). KöR HåRT!
17 nov 2009 23:00 #1849

• volvo
  • volvo Profilbild Författare till inlägg

Replied by volvo on topic Allmänna diskussioner

i kväll ska vi käka gurka i bandy kyrkan alla Är vi röd blå
17 nov 2009 23:00 #1848

• Martin Henriksson
  • Martin Henriksson Profilbild Författare till inlägg

Replied by Martin Henriksson on topic Allmänna diskussioner

Då ber jag om ursäkt redan nu om forumet åker upp och ner ett tag nu på förmiddagen
17 nov 2009 23:00 #1847

• rsfalun
  • rsfalun Profilbild Författare till inlägg

Replied by rsfalun on topic Allmänna diskussioner

Det Järven gjort bandybyn Är var väl bra...hur han hanterar sina pengar får man tycka vad man vill om...Vad beträffar Byn så gjordes det väl inga toppvärvningar...man kunde istället behålla topspelare, eller hur?
17 nov 2009 23:00 #1846

• CB
  • CB Profilbild Författare till inlägg

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

Så sugen på att bevisa för bandysverige att pengar fixar inga vinster, de gör laget.... Alla ska till Arenan ikväll.... HEJA På RöD OCH BLå.
17 nov 2009 23:00 #1845

• Titan Catapult
  • Titan Catapult Profilbild Författare till inlägg

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Falun lyckades ikväll med konststycket att släppa in fyra mål på mindre Än fyra minuter (85:50-89:30). Är väl knappt att man hinner med så många avslag på den tiden. Svårslaget? Extremt ovisst imorgon. Extremt intressant!
16 nov 2009 23:00 #1844

• SAIK-RAVEN
  • SAIK-RAVEN Profilbild Författare till inlägg

Replied by SAIK-RAVEN on topic Allmänna diskussioner

Villa borde vara Än störe isf ;)
16 nov 2009 23:00 #1843

• perrra
  • perrra Profilbild Författare till inlägg

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Så här stora guldfavoriter har inte SAIK varit sen... vi vann guld senast!
16 nov 2009 23:00 #1842

• jonasp
  • jonasp Profilbild Författare till inlägg

Replied by jonasp on topic Allmänna diskussioner

Sandviken startar i ett rasande tempo och leder med 0-2 mot Bollnäs efter 4min. Skönt att Bollnäs Äntligen får komma ner på jorden.
16 nov 2009 23:00 #1841

• Studan
  • Studan Profilbild Författare till inlägg

Replied by Studan on topic Allmänna diskussioner

Lycka till oavsett Edsbyn, tror ju iofs inte Styrelsen har frågat om det Är svarta eller vita pengar utan har litat på sitt omdöme helt enkelt och det Är väl ganska uppenbart att man inte säger ja på frågan om man vill ha 19 millar otvättade pengar...neee.
16 nov 2009 23:00 #1840

• Anders Persson
  • Anders Persson Profilbild Författare till inlägg

Replied by Anders Persson on topic Allmänna diskussioner

Drakar reser sig i motvind, och det skall Även vi göra..! Låt oss fortsätta bära Edsbytröjan med stolthet i blicken och bär fram laget med hjälp av era röster imorgon och resten av säsongen! Framåt Farmers
16 nov 2009 23:00 #1839

• Byndädu
  • Byndädu Profilbild Författare till inlägg

Replied by Byndädu on topic Allmänna diskussioner

Jag lider med dig Järven,för jag vet allt du har gjort för ditt kära Byn. Men du skall veta att jag håller tummarna för dig nere i Skaraborg. Heja Byn och Nu Läll!!!!
16 nov 2009 23:00 #1838

• Medgångssupportern
  • Medgångssupportern Profilbild Författare till inlägg

Replied by Medgångssupportern on topic Allmänna diskussioner

ja, man får hoppas att Järven i denna stundens allvar Ändå kan glädjas lite åt all glädje han varit starkt bidragande till att vi bybor fått känna ett bra tag nu. Jag stöder inte skattefusk men allt han gjort för föreningen kommer nog i grund och botten ifrån ett starkt hjärta för Edsbyn både som ort och förening, hoppas allt löser sig på bästa möjliga sätt för alla parter nu.
16 nov 2009 23:00 #1837

• Steffe
  • Steffe Profilbild Författare till inlägg

Replied by Steffe on topic Allmänna diskussioner

Klockrent Untorparn och Mange! Tillsammans Är vi alltid starka!
16 nov 2009 23:00 #1836

• lillis
  • lillis Profilbild Författare till inlägg

Replied by lillis on topic Allmänna diskussioner

utrparn och mange, jag håller helt med er. byn både vill å kan så nu sluter vi upp i morn ner i arenan
16 nov 2009 23:00 #1835

• Mange

Håller med, vänd för tusan inte honom ryggen nu. Då man i princip plundrar sitt eget bolag för att kunna bidra till laget i sitt hjärta. Sen att det inte skett på rätt sätt Är så klart beklagligt. ALLA lag som gjort stjärnvärvningar med hjälp av "externa/privata finansiärer" balanserar på knivseggen - gränsen mellan gråzon och övertramp. Det tror jag de flesta förstår (ev med undantag av den här IQ Fiskmås killen som Är här inne ibland)Elitidrott i Sverige..
16 nov 2009 23:00 #1834

• untorparn
  • untorparn Profilbild Författare till inlägg

Replied by untorparn on topic Allmänna diskussioner

Ekonomiska skandaler och förluster, rykten som spirar och fyller vår underbara Voxnadal. Men det Är också nu som bybor har något som skiljer sig från andra orter i vårt avlånga land. Enighet, styrka och tro i tider av underläge, väl tränad under flera faser av industrinedgångar. Toppad och finslipad under bygget av arenan där bybors varrierande insatser lett till att bandybyn kunde visa att små orter kan och vill. Med kanske Sveriges mest arbetsamma, yrkeskunniga arbetare, med entreprenörer med stort sinne för samverkan för bygdens väl och ansvarsfulla jordbrukare med blick för det öppna landskapet, det så viktiga skogsbruket och lokal produktion, Är stommen att stå på stabil, robust och trygg. Trä, formad minneral, svart mylla och grova händer Är det som utvecklat bybon till vad han eller hon Är i dag. På onsdag nya tag i vår kära bandykyrka och oavsett om kortsiktig vinst Är en härlig känsla så kan alla utomsokners lita på att vårt lagbygge, idrottsliga prestation och målsättning Är långsiktiga och har sin grund i ett varmt hjärta som slår för byn, grabbarna i laget och folket i bygden, av folket i bygden. Vi Är alla en och samma, vi Är en enhet. Det Är den enheten Västerås möter på onsdag, nu Är det viktigt att vi alla lyfter oss en aning, Är stolta över vilka vi Är vad vi åstadkommit och i framtiden kan uträtta! Vi Är glada bybor med stolthet att förvalta. Avslutningsvis vill jag i dag nämna en man vars hjärta varit och Är särdeles stort för bygden och byns bandylag i synnerhet, i dag kanke mest känd för de ekonomiska frågor som ställs i samband med dennes affärsmässiga verksamhet. men hölj honom icke i mörker utan lyft hans ljus. Likt Järven, muskulös och smidig, med ett skarpt sinne och hjärta för sitt hemområde har han rört sig genom drivor av snö för att få skåda vårt gemensamma verk från den allra högsta bergstopp. Nu har solen sänkt sig och kylan gjort sig påmind där han nu står utmed kall och karg bergvägg. Ge honom en tanke nu i dessa tider av eftertänksamhet. Mycket har han uträttat, Nu Läll! Heja Byn! Hej byn!!
16 nov 2009 23:00 #1833

• Spajk
  • Spajk Profilbild Författare till inlägg

Replied by Spajk on topic Allmänna diskussioner

Känns definitivt som en viktig match att vinna på onsdag. Kan bli svårt att lägga sig i topp-4 om man inte vinner hemmamatcher mot dom svårare lagen.
15 nov 2009 23:00 #1832

• Mange

Mm, men tycker inte Jocke varit landslagsmässig sedan det där vm:et faktiskt. Han Är ju unik med sitt skytte men tycker nog att uttagningen Är rätt om man ser till "hetast för dagen" (ni vet där som Lagerbäck aldrig hade förmågan att se). Fast en Jocke i kanonform ska med så Är det ju. Liw borde ha närmat sig igen också medan Edling Är en bit ifrån just nu. Intressant match mot vsk helt klart. Saik går som tåget men varken Byn, Vsk el. Bajen har imponerat så här långt. Villa imponerar medan det Är svårare att bedöma Bollnäs då de haft en riktigt soft inledning. Fast slutspel blir det så klart i år. Två poäng mot Västerås nu tack!
15 nov 2009 23:00 #1831

• Titan Catapult
  • Titan Catapult Profilbild Författare till inlägg

Replied by Titan Catapult on topic Allmänna diskussioner

Partisk, jag vet. Men vill verkligen se Jocke i landslaget Även om det inte Är några direkt dåliga anfallare som Är med i truppen... Ändå, Daniel A ut - Jocke in om jag fick leka Franco. Världens bästa skytt och utsedd till bästa anfallare i senaste VM borde räcka en bit. Men troligen bättre för Byn i och för sig att såna som Jocke, Liw, Edling m fl kan träna hemma i lugn och ro istället. Kampen Sverre vs Kjörling som blir avgörande på onsdag?
15 nov 2009 23:00 #1830

• Zmurfen
  • Zmurfen Profilbild Författare till inlägg

Replied by Zmurfen on topic Allmänna diskussioner

Hasse Andersson uttagen i veckans lag för andra veckan i rad på Svenska fans. Grattis till det! Är Byn fågel eller fisk på onsdag? Det känns onekligen både intressant och inspirerande att åka till arenan och få reda på det.
15 nov 2009 23:00 #1829

• SAIK-RAVEN

Sonefors du anklagar Byborna för att ha varit dryga under sin storhetstid Bollnäsare Är dryga oavsett så jag kan bara rysa över hur ni skulle hantera en storhetstid. Ursäkta att jag som SAIKare lägger mig i ert gnabb
15 nov 2009 23:00 #1828

• CB
  • CB Profilbild Författare till inlägg

Replied by CB on topic Allmänna diskussioner

Inte varit in här på hela dagen, men kunde satt en miljon på att Sone skulle skrivit, synd att de inte fanns nån som ville sätta imot bara..... HEJA På RöD OCH BLå.
15 nov 2009 23:00 #1827

• psycho
  • psycho Profilbild Författare till inlägg

Replied by psycho on topic Allmänna diskussioner

hmm...svarta pengar o dylikt tror jag förekommer i de flesta sporter och i de flesta föreningar. Det e bara frågan om vem/vilka som åker fast. Någonting inom mig säger att kanske inte BGIF Är helt vita heller ;) Hursomhelst så Är ju inte red Farmers inblandade på något sätt. Så varför spy galla här?? Gör det på EIF:s hemsida då i såfall...
15 nov 2009 23:00 #1826

• ERF140
  • ERF140 Profilbild Författare till inlägg

Replied by ERF140 on topic Allmänna diskussioner

Andreas Sonefors påstår att via varit dryga. Detta och mycket annat skriver han förstås enbart för att reta upp oss. Låt oss inte hamna i den fällan genom att möta honom med att kasta en massa skit tillbaks. Jag håller med David i att vi ska hålla en låg profil och istället stötta laget!
15 nov 2009 23:00 #1825

• Andreas Sonefors
  • Andreas Sonefors Profilbild Författare till inlägg

Replied by Andreas Sonefors on topic Allmänna diskussioner

zmurf: Ja jag har förstår att du inte har nått bättre att komma med i detta jobbiga läge. Hade ni bara varit lite mindre dryga under er ekonomiskt dopade storhetstid och lite mindre skenheliga och präktiga i allmänhet så hade det inte alls varit lika roligt att lyfta fram och påtala denna skandal
15 nov 2009 23:00 #1824

• Zmurfen

Bitter. Till och med jättebitter. Och lillebror då förstås.
15 nov 2009 23:00 #1823

• Andreas Sonefors

Det ni verkar vilja glömma Är att Järvefelt inte bara varit en vanlig sponsor, han har definitvt varit delaktig och drivande i både klubben och arenabolaget. Att sedan påstå att klubben inte Är indragen i det hela blir bara löjligt. En enkel sökning på Google (utifrån brottsutredningen): "Den auktoriserade revisorn har tidigare noterat kopplingar till både Edsbybandyn och arenabolaget i Edsbyn, där Ulf Järvefelt har ledande roller." helahalsingland.se/ovanaker /edsbyn/1.1076543 "I många år har affärsmannen Ulf Järvefelt varit en stark drivande kraft i Edsbyns bandy. Han har bidragit i hög grad till en ekonomisk stark ställning. Han har också ingått i före
15 nov 2009 23:00 #1822

• oslipat
  • oslipat Profilbild Författare till inlägg

Replied by oslipat on topic Allmänna diskussioner

Säga vad man vill.Det funka ju skitbra med svarta pengar ,byn lyckades direkt med det som bollnäsorna försökte i två årtionden. 5 raka guld .Ska det göras så ska det göras det med stil,det räcker inte med att frikoppla några vändkors i entren.
15 nov 2009 23:00 #1821

• SAIK-RAVEN

Sonefors Är det muppen som i intervju hoppades att WC skulle bli fiasko då det inte hölls i Ljusdal och eftersom Bollnäs inte fått sina fina tider ??? Ja isf håller jag med om allt som skrivits här om han ;) Om pengarna säger jag ingenting då jag inte Är insatt och vet någonting om hur allt gått till Imorgon hoppas jag SAIK kan täppa igen truten på alal Bollnäsare på åsen
15 nov 2009 23:00 #1820

• blanks
  • blanks Profilbild Författare till inlägg

Replied by blanks on topic Allmänna diskussioner

har aldrig kunnat med denna sonefors.. blocka eländet så slipper vi hans negativa skrivande! precis som en skrivit här inne.. enda gången han skriver något så Är de negativt..
15 nov 2009 23:00 #1819

• jonasp
  • jonasp Profilbild Författare till inlägg

Replied by jonasp on topic Allmänna diskussioner

Sonefors: Skulle jag vara Bollnäs-supporter skulle jag också ha varit lika bitter som dig. Men som många andra har sagt här inne redan, håll dig till ditt eget. Hoppas verkligen inte laget störs av dessa saker nu iallafall och verkligen laddar inför onsdagen och spelar ut Västerås i arenan!
15 nov 2009 23:00 #1818

• FB
  • FB Profilbild Författare till inlägg

Replied by FB on topic Allmänna diskussioner

Vid annandagsderbyt 2006 sa Sonefors nånting i stil med: - Ja, dem Är ju bra Edsbyn ,i direktsändning.Proffsig i TV pajas i övrigt.
15 nov 2009 23:00 #1817

• David Elofsson
  • David Elofsson Profilbild Författare till inlägg

Replied by David Elofsson on topic Allmänna diskussioner

Klut . . Sonefors Är som mig en föredetting, men till skillnad till honom så hoppas ja att vi håller låg profil. Bollnäs svarta rubriker kommer nog dom med. Och då ska ja luta mig tillbaka och minnas honom. Som lägger energi på andras misslyckanden ist för att hylla sitt lag som för tillfället går bra. Kom igen nu edsbybor kom ner på onsdag emot västerås. Kärlek stolthet tradition segrar.
15 nov 2009 23:00 #1816

• [PeO]
  • [PeO] Profilbild Författare till inlägg

Replied by [PeO] on topic Allmänna diskussioner

Som jag brukar säga. Sonefors dyker bara upp när han har nåt negativt att skriva. Det Är hans livsbränsle. Lurpassar tills det Äntligen finns nåt att hugga på. Inte ett enda inlägg här genom åren med nåt positivt. En riktig representant. Bittra, bittra människa.
15 nov 2009 23:00 #1815

• Anders Persson

Och jag håller med Klut också, Eftersom ni inte tål att det Är andra supportrar som Är inne och kastar skit på erat forum så behöver du ej heller komma hit till vårat och kasta skit och sprida rykten och anklagelser omkring dig. Håll dig till ditt eget och stanna där.
15 nov 2009 23:00 #1814

• Anders Persson

Patetiskt att anklaga någon för att använda sig av svarta pengar när det ej finns några klara bevis för det. och jag Är säker på att ljusnans redaktörer skulle kunna hitta på något liknande om Bollnäs också. Det konstiga Är att dem inte avslutar dessa misstankar när dem en gång startat dem.
15 nov 2009 23:00 #1813

• klut
  • klut Profilbild Författare till inlägg

Replied by klut on topic Allmänna diskussioner

hur kan man som ordförande i flames vara på vårat forum å tugga.bevisar åter igen iqnivån på flames. skulle aldrig göra något sådant skriv i erat låsta forum
15 nov 2009 23:00 #1812

• Zmurfen

Extra bitter som sagt.
15 nov 2009 23:00 #1811

• Andreas Sonefors

Utan dessa svarta pengar skulle ni inte ha haft möjlighet att behålla dom bästa spelarna, detta måste väl till och med ni förstå? Men lilla zmurf, hur kan du gnälla på att vi värvar spelare från er och iom det blir ett bättre lag när er bästa målskytt kommer från Söderhamn?? Skenheliga Edsbyn säger jag bara. Hehe
15 nov 2009 23:00 #1810

• HåkanE
  • HåkanE Profilbild Författare till inlägg

Replied by HåkanE on topic Allmänna diskussioner

Det enda som byn kan ha gjort fel Är ifall de har vetat om att det har varit svarta pengar de tog emot.
15 nov 2009 23:00 #1809

• Zmurfen

Man blir nog också extra bitter om ens lag måste värva både sportchef och stjärnor från antagonisten för att överhuvud taget lyckas vinna några matcher. För mig skulle det i alla fall kännas tungt att varje seger mitt lag tar till stor del kommer tack vare spelare med röda hjärtan från det grannlag jag avskyr mest. För fakta Är ju att Bollnäs bandys framgångar i de senaste matcherna inte funnits utan hjälpen från Edsbyns fd spelare samt den privata storsponsorn som värvat dit dem tack vare oklara affärer.
15 nov 2009 23:00 #1808

• perrra
  • perrra Profilbild Författare till inlägg

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Sonefors: Det finns mig veterligen ingen artikel som påstår att Edsbyns IF har gjort nåt fel. Så vad du svamlar om vet jag inte riktigt.
15 nov 2009 23:00 #1807

• Larsa
  • Larsa Profilbild Författare till inlägg

Replied by Larsa on topic Allmänna diskussioner

Vi kanske ska skicka gulden till dej Sonefors. Det Är väl det närmatse du nå fjollnäs kommer att vara nära ett SM-guld. Sluta var så avundsjuk å bitter så ska du se va roligt det Är med bandy.
15 nov 2009 23:00 #1806

• Zmurfen

Kasta inte sten i glashus. Du Är och förblir en misslyckad pajas utan vare sig vett eller rätt.
15 nov 2009 23:00 #1805