Allmänna diskussioner

• Tack mottaget: 20

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Spännande tider nu!
02 maj 2019 08:09 #41618

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Tack mottaget: 12

Replied by oj oj on topic Allmänna diskussioner

Se där!...nu händer de plötsligt grejer, Simon du skulle vara såå välkommen!
02 maj 2019 08:02 #41617

• Tack mottaget: 4

Replied by Rödblå falabo on topic Allmänna diskussioner

Simon lämnar VSK enligt bandypuls.se.

Hoppas, hoppas, hoppas
02 maj 2019 07:54 #41616

• Tack mottaget: 21

Replied by bynsupp on topic Allmänna diskussioner

Simon Jansson bryter kontraktet med Vsk. Vad händer nu?
02 maj 2019 07:52 #41615

• Tack mottaget: 11

Replied by Feedback on topic Allmänna diskussioner

Kanske ska lägga en del av slantarna på mediaträning;) Ibland undrar man hur vår Sportchef uppfattas av tänkbara nyförvärv han kontaktar. Han är ju inte direkt entusiasmerande.
02 maj 2019 07:34 #41614

• Tack mottaget: 13

Replied by bahnhof on topic Allmänna diskussioner

Blir nog inte sådär motiverande för flera att betala in till miljonpengen efter den intervjun, tvillingarna blir nog en utmaning att få behålla dem, sedan är det roligt för miljonklubben om man får se något nytt ansikte, folk har försvunnit men inget nytt på två år.
02 maj 2019 06:55 #41613

• Tack mottaget: 2

Replied by Chrisvikström on topic Allmänna diskussioner

Stefan K bekräftar till bandypuls att man pratar med Ted.
02 maj 2019 05:22 #41612

Replied by ERF159 on topic Allmänna diskussioner

Något nytt om Ted Hedell?
01 maj 2019 17:06 #41611

Broberg är riktigt på hugget denna silly.
Man ska väl inte värva för värvandets skull, men nog är det lite väl tyst här i byn.
01 maj 2019 13:16 #41610

Broberg värvar ässamäki han var ju bra när han var här som junior,.
01 maj 2019 11:32 #41609

Det är ju några spelare som avslutat sin tid i Edsbyn också, Liw och antar väl att wäli funderar över det. Där måste lite pengar har kunna sparas in samt tillskottet från kommunen. Vi påstår inte att vi prompt måste ha stjärnvärvningar men något skulle vara bra för energin till miljonpengen samt att andra spelare i laget.
Tvillingarna de ska vara vara kvar så är det. Nästan määtäpengen öronmärkt på den. Vi måste få tycka olika och ha olika syn på hur saker och ting är upplagt för att kunna analysers och skapa liv i intresset.
Jag har hört att ett kontrakt är klart men att Stefan inte vill gå ut med något namn, sen vad det är kaliber på det nya namnet det vet ingen förutom Stefan.
25 apr 2019 18:37 #41608

Replied by perrra on topic Allmänna diskussioner

Det är ju en väldigt speciell silly i år, att tre av de större klubbarna förhandlar om kontrakt (sänker löner) har väl aldrig hänt förr och det påverkar ju hela serien. Kan nog ta lång tid innan det är klart var alla spelare hamnar.
Last edit: 25 apr 2019 14:16 by perrra.
25 apr 2019 14:16 #41607

Bland våra fanskollegor i Söderhamn finns det dom som är övertygade om att Byn är på jakt efter Giljam.
25 apr 2019 12:14 #41606

Jag hoppas du har rätt men jag har fått känslan av att pengarna blivit en nödvändighet för att få det att gå runt. För att hålla intresset för Miljonklubben vid liv så tror jag det är ett måste att redovisa något "extra" varje år.
25 apr 2019 11:05 #41605

• Tack mottaget: 10

Replied by Alston on topic Allmänna diskussioner

Pengarna som kommer in till Miljonklubben läggs väl på ett särskilt konto och är till för att behålla/stärka truppen. Det som inte används i år används ju nästa år. Jag har fullt förtroende för att Stefan Karlsson m.fl som vanligt gör ett bra jobb ”där bakom i kulisserna”. Edsbyn har väl aldrig meddelat nått innan det är 100% klart, till skillnad från en del andra klubbar. Är väl ganska självklart att man hela tiden har en diskussion med Määttäs, Svensk o.s.v för att ha en bra förberedelse. Samtidigt står dom ju under kontrakt redan så man kan ju inte hålla på och förlänga kontrakt hela tiden (med tillhörande löneförhandling).

Miljonklubben har ända sedans den bildades skapat förutsättningar för en bra bandy som senaste tre åren har givit oss två!!! guld. Om vi fortsätter att stötta via miljonklubben så är jag övertygad om att klubben kommer att leverera.
25 apr 2019 10:15 #41604

Om inte denna silly ger minst en förlängning av bröderna Määttä efter den hårda kampanj man gjorde för Miljonklubben så avstår jag inbetalning nästa säsong och lägger pengarna på Bandypengen istället. Annars misstänker jag att pengarna är grundläggande för verksamheten och inte bara är för att ligga i topp. Det tror jag inte håller i längden.
Följande användare sa tack: oj oj
25 apr 2019 09:55 #41603

Hoppas att Ted Hedell får en ärlig chans iaf.
24 apr 2019 18:03 #41602

• Tack mottaget: 0

Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner

Söder sa upp sig själv, fick för lite speltid
24 apr 2019 17:49 #41601

• Tack mottaget: 9

Replied by PeO on topic Allmänna diskussioner

Lite märkligt att ingen här tagit upp Jonas Söders flytt till Rättvik. Där är ju en annan junior vi tappat. Kanske han kan komma tillbaka ännu bättre om ett par år? Lägg därtill mysteriet med Ted Hedell. Lite konstigt detta med tanke på att de fick en del speltid säsongen som var och gjorde det ganska bra.
Last edit: 24 apr 2019 17:27 by PeO.
24 apr 2019 17:25 #41600

Håller med om ditt resonemang Alston.
Simon hit om ett år och dagens lag några år framåt. Garanterat bandygodis a la Byn flera år framåt = rödblå framgångar.
Hur man än spekulerar fram och tillbaks är det kanske bästa scenariot.

Määttäs i ett annat lag, huvva hemska tanke. Gäller förstås även Svensk, Wikblad m fl.
24 apr 2019 17:21 #41599

• Tack mottaget: 10

Replied by Alston on topic Vilka finns det att välja på`?

Kloka ord från Dagolino tycker jag. Hellre en sund ekonomi än hamna i samma sits som SAIK m.fl.

Klart att det vore trevligt med en värvning men som han säger, behålla truppen och långa kontrakt på Määttä, Svensk m.fl. Är viktigare än nya. Finns bara en jag vill ha in (Simon) och går inte det så är det bättre att behålla pengarna i Miljonklubben för att kunna få hit honom nästa år när kontraktet går ut.
24 apr 2019 16:09 #41598

Hoppas att det kommer några nyheter om det blir något nytt namn, bra för energin att få in nytt blod.

Simon j som det ryktas om låter inte omöjligt men han har ett år kvar på kontraktet så det låter tyvärr inte helt trovärdigt.

Vsk som skulle banta truppen blir förstärkt istället. Vad finns det kvar på marknaden som vill flytta hit ?
24 apr 2019 13:00 #41597

• Tack mottaget: 6

Replied by Dagolino on topic Vilka finns det att välja på`?

Det skrivs mycket om att vi måste värva men vilka finns det som står utan kontrakt skulle kunna vara attraktiva för oss?? Som vi möjligen kan få hit?

Patrik Nilsson? Bra spelare, troligen för dyr men i mina ögon med passerat bäst före datum. Skulle hans personlighet passa in? Skott absolut men vem skall då bort ur truppen? Jag vill behålla ungtupparna för framtiden! :)

Simon J har ett år kvar på sitt kontrakt med VSK. Vilket betyder att skall vi få honom i år måste han köpas loss. Han har själv sagt i VLT och Bandypuls att han tänker följa sitt kontrakt och inte förstår var rykten kommer ifrån. Det kan givetvis vara något han bara säger men journalisten påpekade även att det fanns en Punkt VSK inte följt, Simon svarade att han inte visste var det skulle vara för något. Det tyder på, tyvärr, att han åtminstone inte kommer till säsongen 2019/2020.

Hammarby och SAIK, Där trodde jag att det skulle bli massflykt men då så inte skett tyder det på att de flesta spelare stannar. Båda föreningarna har tappat men om de får bibehålla nuvarande trupp bör de gå till slutspel, Dock klart vingklippta. Hammarby måste få in en målis av hyffsad rang om de inte har någon som jag missat i laget.

Bollnäs har värvat Mossberg men när man nu väljer att inte förlänga med Nilsson tycker jag att de väljer att försvaga sitt eget lag om de inte har något på gång som inte är officiellt. De hade blivit bättre med Mossberg men inte finalbra. När de nu väljer att ta bort Nilsson blir det inte direkt bättre än fg. säsong enligt mig.

Vi har inte tappat i någon direkt omfattning. Jag vill att Tuomas M och Frids skridskoåkning nyttjas mer. Vi saknar en spelartyp alla Liw som drev in bollen och fipplade men lyckades passa till lagkamrat ofta Hammarström som då gjorde mål. Tuomas var bättre våra senaste Guldår än fg säsong. Frid ser i mina ögon ut att åka med någon form av dämpare. Är det tränardirektiv måste det bort! Är det självförtroendet som spökar behövs Ola J:s kunskaper ännu mer för att vi skall få ett guldlag på kort sikt. Men i dessa två samt Hasse A med helt knä har vi bolltransportörer och spelare av hög rang i befintlig trupp.

Med hänvisning till vad övriga lag tappat och de ekonomiska kriser som finns i VSK, SAIK, Hammarby, Vänersborg och lite i Bollnäs och Edsbyn om jag förstått rätt tycker jag det viktiga är att säkerställa bibehållen trupp än att ge sig in i dyra värvningar. Då övriga lag inte heller har ekonomisk kapacitet.

Stefan Karlsson har sagt att vi skall få en Guldtrupp. Jag tror vi har det genom att bibehålla truppen och se till att vinna de matcher vi behöver för att komma som sämst tvåa och inte behöva möta Villa innan final.

För vinna mot villa 1 match klarar vi galant! Även om det är svårt och 1 spelare till av rang skulle inte förändra det. Däremot 2-3 men den ekonomin finns inte idag. Bättre i mina ögon att spara pengarna till nästa år, då skriva längre kontrakt med Määttäs och ge Simon J ett kontrakt alla " i will make him an offer he can't refuse" :)

De flesta av oss har bidragit ekonomiskt på något sätt. Jag har förståelse och tycker det är föreningens styrka att alla inte tycker som jag! Däremot är min personliga uppfattning att pengar bör läggas på att förlänga Määttä.. det kan göras i år.. men varför riva befintligt kontrakt? :) Bättre göra det efter nästa säsong. men då på minst 3 år för dem och Simon J.

Däremot vill jag se ett kontrakt med Ted Hedell och övriga som var aktiva i förra säsongens a-trupp som ännu inte är klara.
24 apr 2019 11:29 #41596

Det blev VSK för Daniel Johansson. Kan det öppna upp för Simon hit?
24 apr 2019 10:48 #41594

Byn har satt skaplig press på laget och skapat höga förväntningar hos oss supportrar, så det börjar bli dags att leverera snart och visa att man menar allvar med -vi ska tillbaka.
Kan vi glömma Simon eller inte?
är väl den stora frågan.
Följande användare sa tack: Jomensåatt
24 apr 2019 09:33 #41593

Nä det är nog ingen risk att Nilsson hamnar här. Vi vill inte ha han och han vill inte hit.
Daniel Johansson till Saik ryktas det om, då försvinner ett till tänkbart nyförvärv för oss?
24 apr 2019 08:30 #41592

Replied by Pelle on topic Allmänna diskussioner

Nilsson in, DÅ SLUTAR JAG ATT GÅ PÅ BANDY, inga fler spelare med bäst före datum
24 apr 2019 07:25 #41591

• Tack mottaget: 8

Replied by LgS on topic Allmänna diskussioner

Patrik Nilsson kanske?!
Snacka om att vara taggad på annandagen i så fall!
Last edit: 23 apr 2019 17:51 by LgS.
23 apr 2019 17:28 #41590

• Tack mottaget: 5

Replied by sisu on topic Allmänna diskussioner

Måste bli nån värvning snart ...
23 apr 2019 17:18 #41589

Hur mycket är miljonklubben uppe i nu? Kom vi upp i 700 000 till Påsk?
22 apr 2019 08:45 #41588

Daniel Johansson kan nog vara en bra värvning, bra ålder, duktig nu med potential att bli ännu bättre. Jag tror det kan bli bra!
21 apr 2019 09:50 #41587

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

Bollnäs köpa guld? Villa då?

Vill man ta guld måste man satsa, punkt slut!
Komma med nå lovande juniorer då räcker inte långt.
21 apr 2019 08:20 #41586

Replied by Akrogaz on topic Allmänna diskussioner

Vi har bidragit mer än vi egentligen har råd med i årets miljonklubb.
Hoppas såklart på någon namnkunnig.

Men - är helt okej med om vi får behålla laget någorlunda intakt, lyfter några grymma junisar och sparar för att få behålla Määttäs och Svensk med flera ett par säsonger till.

Vi mötte ett helt friskt och skadefritt Real Villa i semi. Och var egentligen ändå inte helt chanslösa.

Vi ska såklart inte bli ett plantskolevetlanda men det är ingen vits att göra ett kortsiktigt Bollnäsrejs och försöka köpa guld.

Eller?
20 apr 2019 22:30 #41584

Om det är Patrik Sjöström du menar så är väl han back och har kontrakt med Jenisej.
20 apr 2019 20:55 #41583

Det enda ryktet jag har hört är att Sjöström vill flytta till en mindre ort med jakt och fiske som intresseområden.
Vill önskvärt se en mittfältare av bra klass.
20 apr 2019 19:51 #41582

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Håller med föregående inlägg,tror också att det blir svårt med miljonklubben i framtiden om man inte kan visa nåt nyförvärv.Ser det som omöjligt att nå till en final med det lag vi har nu.
20 apr 2019 13:18 #41581

Exakt så
20 apr 2019 12:53 #41580

Är rädda att Miljonklubben är körd nästa säsong om det inte händer nått nu när dom så tydligt sagt att Vi ska tillbaka.
20 apr 2019 12:29 #41579

Ja, miljonklubben ökade i runda slängar med 100 000 när ryktet om Simon/Arkhipkin kom upp i ljuset, så klubben borde ha fullgoda alternativ att jobba på för att inte "Vi ska tillbaka" kommer eka lite tomt.
Men tyvärr är jag rädd att det inte blir nåt.
Å andra sidan har väl inget annat lag blivit bättre heller, åtminstone inte på pappret.
Last edit: 20 apr 2019 11:54 by oj oj.
20 apr 2019 11:45 #41578

Replied by Anders on topic Allmänna diskussioner

Ja,det är tyst om något nyförvärv.Tyvärr så tror jag inte på nåt nyförvärv.Det var väl Archipkin isåfall,men nu är ju det klart att han stannar i Broberg.Men man får väl hoppas att dom har nån mer som man jobbar på.
20 apr 2019 10:39 #41577

Eftersom klubben så klart går ut med "Vi ska tillbaka" och att man har krokar ute på storvilt som Vadim och Simon så bör vi nästan kräva något nytt utifrån.
Även om jag är lite tveksam till både Jansson och Arkhipkin, båda stannar nog där dom är.
Enligt Brobergs forum ska det tydligen hända något idag, som deras sportchef aviserat. KAN vara förlängning med Arkhipkin?
20 apr 2019 09:30 #41576

Väldigt tyst nu, väntar ivrigt på en förlängning med Ted hedell, sen är frågan kommer det någon/några utifrån? Ät Vadim fortfarande aktuell? Eller blir det spel i Ryssland eller annan svensk klubb. Simon tror jag man kan glömma även om det vore en dröm att få tillbaka honom. Känns som att ingen vet något i nuläget mer än dom som behöver veta. Vilket kan vara ett bra tecken också!
20 apr 2019 07:41 #41575

Bandysveriges mest tysta forum?
19 apr 2019 21:01 #41574

Replied by Byn on topic Allmänna diskussioner

ÖNNN> Dom har ju fortfarande inte värvat nån bra spelare.
16 apr 2019 19:22 #41571

• Tack mottaget: 1

Replied by ÖNNN on topic Allmänna diskussioner

KUL med Brobergs värvningar. Nu måste dom ju lyckas! Jag hoppas dom gör det.
16 apr 2019 16:37 #41570

Vänersborg omförhandlar kontrakten, vore inte Öhrlund eller Viklund nått att försöka locka hit till byn?
16 apr 2019 12:38 #41569

Plus 1 miljon från kommunen i driftsbidrag och Miljonklubben går bra.
Så visst undrar man vad som händer

Bandypuls sista fråga till Simon J;
-Har Edsbyn kontaktat dig?
-Nej.

Räcker nuvarande trupp till en plats på Studenternas 2020 undrar man.
-Kanske. Men svårt att säga, beror på vad som händer på den just nu turbulenta spelarmarknaden.

Kan vi isåfall vinna den finalen, med all säkerhet mot Villa?
-Nja, allt kan hända i en final, speciellt en final där Byn är med och som vanligt nederlagstippade. Men för dagen har Villa fortfarande det bästa laget på papperet.

Det är silly, det är höga förväntningar och det är spännande.
12 apr 2019 11:36 #41567

Replied by Olas kusin on topic Allmänna diskussioner

Nu har jag långt ifrån alla kort på bordet framför mig. Men jag skulle bli väldigt förvånad och besviken om inte Edsbyn förlänger med Ted Hedell. Det är en spelare som redan är bra, och som kommer att bli väldigt mycket bättre. Han verkar dessutom trivas bra i byn.
Annars blev det så där toktyst om eventuella värvningar nu. Det tar jag som ett bra tecken.
12 apr 2019 07:51 #41566

Ja, det är roligt att det börjat rulla på, men så klart hoppas man på att det händer något snart nu.
10 apr 2019 17:45 #41565

Kul att miljonklubben går bra, hoppas på nått nyförvärv nu också!
10 apr 2019 14:03 #41564